Ze hebben verder zelf het ijs kapot getrapt en de ton was voor de helft leeg dus ze hebben vannacht wel gewoon gedronken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyce B schreef:ik geef mijn paarden geen warm water, maar vul het ijskoude water in de bakken wel bij met warm tot heet water. De uiteindelijke temperatuur is niet warm, hoogstens lauw. De paarden drinken veel beter/meer dan bij ijskoud water en in de praktijk vriest het minder snel weer dicht. Wil het wel nameten als experiment om het zeker te weten en in schema te kunnen zetten.
Calypso84 schreef:Ik rij iedere dag langs paarden die in mijn ogen heel slecht verzorgd worden. De paarden staan met zijn 8en ongeveer in 1 hele grote wei langs de dijk tussen Doornenburg en Huissen.
De staarten en manen zijn vervilt (helemaal in de klitten) en zij krijgen volgens mij geen dagelijks nieuw water. Wel hooi/kuilvoer. Ze hebben echter geen schuilmogelijkheid en staan dus 24/7 in de kou zonder dat ze kunnen schuilen. Ze staan in 1 groep om zo elkaar warm te houden.
In Nederland hoeven dieren zich toch niet meer zo te gedragen? Het overlevingsgedrag dan?? en die vervilting vind ik ook niet meer kunnen...
Ben ik nu te 'lief' voor mijn dieren of heb ik gegronde reden om bezorgd te zijn?