Merrie plast veel, wat doen met de stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:26

Yamcha schreef:
Ik hou het nog even in de gaten, maar zo een steen is idd erg zout. Nu nog even een andere 'lik' versieren, ze is wel dol op de lik. Maar even kijken.

Himalaya is erg hard en dan moeten ze erg lang likken om genoeg binnen te krijgen. Al kan likken ook stalondeugd/vervelingsgedrag zijn.

Anoniem

Re: Merrie plast veel, wat doen met de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:41

Oh, dat verklaart wel veel dan, dan krijgt ze idd ook veel zout binnen.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:32

[quote="DubbelDun

@Alani : gezien het specifieke probleem van jouw merrie zou een dagelijkse verstrekking van Cranberry misschien helpen. Mensen die gevoelig zijn voor blaasontsteking hebben hier ook veel baat bij.[/quote]

Bedankt voor de tip. Na onderzoek en medicatie van Emmeloord heeft ze geen last meer gehad van blaasonsteking.
Waar het mij nu om gaat is dat er heel snel gezegd wordt, is een pismerrie, maar wordt niet onderzocht waardoor dat komt. Uiteindelijk is het natuurlijk iemands eigen keus om een hoop geld aan onderzoeken uit te geven, maar ik wilde het wel benoemen.

@ Andere eigenaren met een zgn. pismerrie. Zijn deze merries ook smerig (benen en staart)?

Ik heb geen himalaya zout blokken in de stal hangen. In het verre verleden al eens gemerkt dat ze daar enorm veel van gaan drinken.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 03:28

Yamcha schreef:
Ik hou het nog even in de gaten, maar zo een steen is idd erg zout. Nu nog even een andere 'lik' versieren, ze is wel dol op de lik. Maar even kijken.

ik heb nu gewoon weer een normale in de stal hangen van 10 kilo en nu is het wel goed!