toen ik vroeghur

ze mocht nagrazen op de lege weides [meer dan genoeg voor een paard] voor 100 gulden! voor de 2 per maand.
[en wat is die man toen mijn reddende engel geweest]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Leorah schreef:Ja dat er weinig gras zal zijn, daar ben ik ook bang voor, maar dat moet ik maar even zien hoe dat gaat zijn.
Heb je misschien een foto van je stal?
Qua mest, had ik bedacht om misschien een aanhanger ter plaatse te hebben en wanneer deze vol is, hem weg te brengen?
zuzu schreef:ik las dat TS gewoon werkt en vriend chronisch ziek is ....onderschat aub niet het werk wat erin gaat zitten ....
als je al het werk bij elkaar optelt : hooi halen - mest opruimen - mest wegbrengen - weides onderhouden - zandpaddocks bijhouden - voeren - stal schoonmaken - stenen paddock aanleggen - omheining aanleggen en bijhouden - eventueel schuilstal bouwen/neerzetten - vooral in de winter is het zwaar met sneeuw ruimen en water slepen als de leidingen bevroren zijn enz. enz.,enz.
dan kom je soms maar 10% van de tijd daadwerkelijk aan je paard zelf toe
er is nooit een dag dat je kan zeggen , nu even niet of ik ben ziek of eens lekker op vakantie
zuzu schreef:en dan ben ik van mening dat een klein stuk land met een goede droge paddock en goede schuilgelegenheid en goede verzorging en onbeperkt hooi uit slowfeeders voor de bezigheid nog altijd 100 x beter is dan dik 22 uur op stal!
en inderdaad bij gebrek aan beter zal dan niet alleen jijzelf maar ook je paard daar genoegen mee moeten nemen als er echt geen andere oplossing is!!