Paard zonder deken kan niet tegen regen?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

branka16

Re: Paard zonder deken kan niet tegen regen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:36

Dat is idd wel heel erg handig!!
Hopelijk vind je snel wat!

Wij hebben in onze gehuurde weide een container staan met 2 ringen er aangemaakt, kun je ze ook nog es vast zetten als je wilt opzadelen oid :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:22

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 13:08

Hij is vandaag geleverd :D

Afbeelding

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:26

Hey, das luxe. Zal je paardje blij mee zijn.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 16:31

Ja ik hoop het ook!! :D Ben vooral errug benieuwd hoe ze reageert als hij aan de paddock gekoppeld wordt :')

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:37

Die van mij is ook niet waterproof hoor. Ook al staat mijn "prinsje" niet eens buiten als het regend. Zelfs het vochtige weer zorgt voor een slecht humeur en stijf paard.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 20:59

Inmiddels staat hij, is er een mooie hardhouten oploop gemaakt zodat ze er gemakkelijk inkomt, ligt er een kuub zand in zodat ze wel kan liggen als ze wilt maar niet erin plast :+ en hangt er een mooi slowfeeder net in :D

Mevrouw is helemaal heppie de peppie *\o/* Ging in 1 keer de container in en is er eigenlijk niet meer uit te slaan :')

Bij de eerste druppels regen staat ze erin :') Ze gaat er zelfs in staan al ligt er geen eten in en ze gewoon het land op kan :+ Dus het is een groot succes!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:08

Dat is een prachtig plekje voor je paard... Als het bij jullie momenteel net zo veel regent als hier is ze helemaal in haar nopjes.. :D . Vooral die tweede foto waar ze zo triomfantelijk binnen staat is leuk.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 21:23

Dankjewel! Ben ook heel erg blij met het plekje! Kan het stenen pad aansluiten op de weide, dus ze kan volledig zelf kiezen waar ze wil staan :j Het is natuurlijk niet perfect (het liefst zou ik zo een hele paddock paradise van een paar duizend m2 bouwen :+ ) maar ik mag zeker NIET klagen haha (en mag heel blij zijn met de pensionhouder die alles goed vindt). Want uhm, dit was de paddock hoe we hem kregen :+
Afbeelding

Hier regent het idd ook zo hard... Haha ja ze kan erg triomfantelijk in de container staan... zelfs met zon :+ Je zou toch bijna zeggen dat ik haar beter 24/7 binnen kan zetten _O-
Afbeelding

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:58

Zo staat ze alsnog 24/7 op stal... := . Ze is wel blij met haar nieuwe stulpje moet je maar denken. Je hoort ook wel de verhalen van paarden die absoluut weigeren hun schuilstal in te gaan. Heeft zij geen last van :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 22:34

Hihi nee!! Ze staat er denk ik zeker zon 8 tot 10 uur in per dag denk ik. Ach ja ik kan me er iig niet schuldig over voelen want het is haar eigen keus :+

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 07:20

Je hebt van die paarden dat zijn gewoon echt stalpaarden, zucht.
Zo heb ik notabene een shet die erg graag op stal staat.
Wel super mooi gemaakt zeg, zal je paardje wel erg blij mee zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:17

Madame heeft een prachtig plekje zo :D je hebt er bijna een luxe resort van gemaakt :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:34

Prachtig plekje heeft ze zo! Hilarisch dat ze er zoveel in staat, wat nou 24/7 buiten zijn paarden het blijst :)) Ooit wil ik ook wel zoiets:D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:42

Heb je best aardig voor elkaar zo hoor, veel beter dan dat nare paddockje van eerst in ieder geval +:)+

Maak je hooinet maar eens aan de buitenkant vast, dan staat er ze er veel minder vaak in denk ik :P

Nee, fijn dat ze er graag in staat hoor, is toch altijd wel prettig als je investeringen / inspanningen gewaardeerd worden :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 16:41

Dankjullie wel voor de leuke reacties :D

Ik vind het ook geweldig dat ze er zoveel instaat, ben blij dat ze het er fijn in vindt (daarvoor hebben we hem ook gekocht haha).

pmarena: Ja zeker een verbetering! Alhoewel ik de oude paddock ook niet verschrikkelijk erg vond, iig al beter dan 20 tot 23/7 op 9m2 staan zoals op mijn oude stal (en eigenlijk alle stallen hier in de omgeving). Maar dit is toch net weer wat meer bewegingsruimte, ze moet meer lopen om van het een naar het andere te kunnen komen en kan alles zelf beslissen: of ze wilt grazen, wilt rollen in het zand, schuilen, of een drankje gaat doen haha :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:14

Ik vind ophokken inderdaad niks, maar een piepklein paddockje zonder schuilgelegenheid vind ik eigenlijk niet zo heel veel beter, vind het allebei sneu :P

Nu kan jouw paard tenminste kiezen of die lekker buiten door wil luchten in het zonnetje of de wind, maar kan ook schuilen wanneer die even rust wil. En lekker wat te smikkelen erbij... en dan ook nog zelf op de wei kunnen, is echt enorm veel beter dan dat gehang op zo'n postzegeltje :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 19:27

O daar heb je zeker gelijk in hoor! :j

Nu moet ik wel zeggen dat het voor de robuuste paarden hier op stal geen probleem is (bloot gesteld worden aan alle weerselementen). Alle paarden staan hier ook van 1 mei tot (pak en beet) 1 oktober dag en nacht buiten op de weide. Nu is die van mij daar gewoon niet voor gemaakt denk ik :+

Geen wonder dat ze ook nooit 24/7 buiten kon blijven op mijn oude stallen, ze wil gewoon een beetje beschermd zijn tegen de elementen en kunnen kiezen wat ze zelf wil. Ze staat nu namelijk zonder blikken of blozen dag en nacht buiten sinds een week (en op mijn vorige stallen stond ze om 5 uur met schuim tussen de billen bij het hek). En vind het ook mooi om te zien dat, ondanks dat ze de weide op kan, ze ook gewoon uren kan spenderen in de paddock, beetje hooi knabbelend of slapend! Laat toch zien dat een paard ook bewust kan kiezen om van het gras af te gaan en ergens anders te gaan staan en dat 24/7 op enkel gras ook niet zaligmakend is voor sommige paarden. (En dan heb ik het niet over medisch gezien - IR, HB - maar ook gewoon mentaal :j )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:36

Leuk is dat hè :j

Het is gewoon ideaal als ze zelf wat keuzes kunnen maken in hun eigen leven / dagbesteding, ze worden er zo tevreden, rustig en vrolijk van :j

Daarom hou ik ook niet van ophokken maar ook niet van elders op een op zich betere plek nog steeds geen keuzes hebben...want op een wei of paddock is het ook niet altijd tof, de afwisseling is juist zo fijn en de vrije keuze i.p.v. iemand die maar steeds alles voor je bepaalt :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:24

Zo..die heeft het goed voor elkaar :)
Ik vroeg me nog 1 ding af, als ze stond te trillen in de regen, was er dan wel ruwvoer beschikbaar? Vaak doet een hapje eten namelijk wonderen voor de lichaamstemperatuur.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 10:33

Pmarena: ja dat is zo leuk om ook te zien! Heerlijk dat ze zelf kunnen kiezen :j

Kinke: dankje! Ja dat had ze, ze heeft onbeperkt toegang tot ruwvoer de hele dag door! Alleen die domme doos stopt met eten zodra het gaat regenen... Dus dan verliest ze die warmte bron en krijgt ze t zo koud!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:36

Die van mij had dat ook toen ik haar net had, ging ze in een hoekje van de wei heel snielugh staan bibberen alsof ze in een poolwind-sneeuwstorm stond....en dan was het gewoon een heerlijk warm miezerig herfstbuitje waarbij je zelf nog in je T-shirt liep :P

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:53

Als ze een goede wintervacht heeft enzo is een deken niet nodig hoor !