mijn pony wassen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: mijn pony wassen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:43

Hier staan de paarden overigens elke dag nog in de wei. Ofja, wei: natte, klei-bende. Elke dag flink poetsen als het wat is aangedroogd, dat werkt het snelst. En de voetjes afspuiten. Vergeet niet te checken op mok met dit weer.

mikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:10

Jolliegirl schreef:
Als ik in de winter wel eens bij een vriendin reed, gingen de paarden na het werk gewoon onder de koude slang ;)
Ze zijn er nog nóóit ziek van geworden... :) Koud water, al is het -3.
Nog nooit wat gemerkt aan die paarden, en ze duiken er ook niet voor weg, ze staan gewoon te spelen met de waterslang.

was die van mij ook altijd de benen en de staart, behalve als het mintemperatuur is. nog nooit problemen mee gehad. paarden voelen dat toch anders als ons maar omdat de meeste mensen zo'n koukleumen zijn vinden ze het zielig voor het paard.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:17

Mijn shet kruising heeft ook last van het vuil en gaat graag liggen in de stal, zonder regelmatig wat water te gebruiken vervilt alles dus ik moet wel.

Aangezien ook ik geen warm water heb op stal doe ik het dus met een waterkoker. Je gooit het koude water er in warm het op en mengt het goed met het koude water tot het lauw is, dan kun je rustig de benen doen. Hierna goed afdrogen en lekker op stal zetten dan lijkt het me geen probleem. Natuurlijk niet heel je paard gaan wassen met dit weer, ze gaan er misschien niet aan dood maar prettig is anders.

Het is een tijdrovend klusje aangezien je telkens moet wachten op maar een half emmertje water, maar het werkt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:20

mikaatje schreef:
Jolliegirl schreef:
Als ik in de winter wel eens bij een vriendin reed, gingen de paarden na het werk gewoon onder de koude slang ;)
Ze zijn er nog nóóit ziek van geworden... :) Koud water, al is het -3.
Nog nooit wat gemerkt aan die paarden, en ze duiken er ook niet voor weg, ze staan gewoon te spelen met de waterslang.

was die van mij ook altijd de benen en de staart, behalve als het mintemperatuur is. nog nooit problemen mee gehad. paarden voelen dat toch anders als ons maar omdat de meeste mensen zo'n koukleumen zijn vinden ze het zielig voor het paard.

Alleen de benen en staart?

Ik heb het over t hele paard onder de slang ;)

Marisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:50

Ik heb hier ook alleen koud water tot mijn beschikking en vind het dus echt te koud nu om mijn paard helemaal te wassen, die van mij heeft bijna geen wintervacht dus zou wel snel droog zijn, maar ben toch altijd bang dat ze een opdonder krijgen van dat koude water.

carolina1278

Re: mijn pony wassen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:23

Jolliegirl: Hier als het nodig is ook gewoon helemaal hoor, krijgen ze niets van. Gewoon opletten met tocht, en na het wassen goed inpakken met een dekentje.

Was de mijne minimaal eens per maand, het hele jaar door en dus ook als het vriest... vorig jaar was het -13 ofzo.. Zonnehemel aan, snel lijf en manen wassen, droogtrekken, dekentje om en relaxed de beentjes en staart geheel wassen. Hij heeft er nog nooit iets van gekregen in die ruim 3 jaar dat ik hem heb ;)