Stalling opzeggen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lousje22

Re: Stalling opzeggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:41

@lcranch, kale boxhuur word bij ons 250 euro gerekend dus dan ben ik erg duur uit en bij hem werkt het niet zo dat je dan je geld terug krijgt als hij iemand voor die stal heeft. Ik heb ooit m'n box aangehouden daar toen er even geen paard in stond en moest daar dan natuurlijk kale boxhuur voor betalen (logisch), maar hij gooide er doodleuk een ander paard in. Hij ving mooi dubbel geld. Slim van hem, maar dan moet ie niet van tevoren met de uitleg van lege box en dus heb ik geen geld komen.
De nieuwe stalgeigenaar geeft gelukkig mijn box niet weg, hij vind het ook allemaal maar gedoe en niet echt coulant.

@Whiperke, (en nee dit is niet bedoeld om hem af te zeiken voor dat mensen daarover beginnen) zelfs al zou ik mijn paard in moeten laten slapen zou ie nog in staat zijn om je voor februari wat te laten betalen. Zoiets heeft een meisje wiens pony ik heb gereden meegemaakt. Ook als je je paard verkoopt moet je gewoon doorbetalen. Ik zou zeker terugkomen als ik het weer kan betalen, maar door dit zie je wel weer in dat hoe fijn de stal ook is en hoe lang je er ook klant ben het ze eigenlijk geen reet boeit wat jij doet of wat de reden is dat je gaat.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:57

Gisteravond heb ik netjes een mail gestuurd waarin ik heb vermeld dat er niks in zijn reglement staat, puur alleen een maand. Nu krijg ik een mail terug zie de Algemene voorwaarden. Heb daar gister en net weer in gekeken maar zie daar toch nergens duidelijk staan dat het lopende + maand is. Zoizo niks duidelijk over opzeggen van de klant, alleen maar van de staleigenaar zoals ik het begrijp. Ben ik nou zo dom dat ik het niet zie of ..

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:05

Lousje22 schreef:
@lcranch, kale boxhuur word bij ons 250 euro gerekend dus dan ben ik erg duur uit en bij hem werkt het niet zo dat je dan je geld terug krijgt als hij iemand voor die stal heeft. Ik heb ooit m'n box aangehouden daar toen er even geen paard in stond en moest daar dan natuurlijk kale boxhuur voor betalen (logisch), maar hij gooide er doodleuk een ander paard in. Hij ving mooi dubbel geld. Slim van hem, maar dan moet ie niet van tevoren met de uitleg van lege box en dus heb ik geen geld komen.
De nieuwe stalgeigenaar geeft gelukkig mijn box niet weg, hij vind het ook allemaal maar gedoe en niet echt coulant.

@Whiperke, (en nee dit is niet bedoeld om hem af te zeiken voor dat mensen daarover beginnen) zelfs al zou ik mijn paard in moeten laten slapen zou ie nog in staat zijn om je voor februari wat te laten betalen. Zoiets heeft een meisje wiens pony ik heb gereden meegemaakt. Ook als je je paard verkoopt moet je gewoon doorbetalen. Ik zou zeker terugkomen als ik het weer kan betalen, maar door dit zie je wel weer in dat hoe fijn de stal ook is en hoe lang je er ook klant ben het ze eigenlijk geen reet boeit wat jij doet of wat de reden is dat je gaat.

Dit zou dan voor mij een reden zijn om niet terug te gaan.. Je wordt (om het maar kort door de bocht te beschrijven) Genaait in you're time of need.. oftewel terwijl je hulp nodig hebt als trouwe klant (en ik vind bijna 400,- euri in de maand een hele hoop centjes voor stalling) wordt je eigenlijk verteld: "joh niet mijn probleem zoek het maar uit". Niet echt een menselijk handelen en niet klantvriendelijk tegenover een trouwe klant die altijd netjes betaald heeft (daar ga ik vanuit :Y) )..
Mag ik vragen naar de reden waarom je terug zou willen als je financiele probleem is opgelost? En is dit een reden (bv bepaalde faciliteiten) die je niet op je nieuwe stal hebt en onoverkomelijk zijn.. Want dan lijkt me de keuze snel gemaakt.

Wat betreft het mailverkeer: Laat hem maar duidelijk aangeven waar staat dat het gaat om lopende maand + kalender maand.. Als er gewoon staat dat het gaat om een maand opzegtermijn zou ik er netjes tegenin gaan, aangegeven dat je jarenlang een goede klant bent, dat hij weet wat de omstandigheden zijn en dat je in de toekomst graag terug komt. Tevens dat hij de stal zo weer gevult heeft. Dus dat je niet wilt voldoen aan meer dan een maand.. Dat zou ik doen iig.

Succes!

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:31

De reden dat ik terug zou gaan is eigenlijk omdat ik daar al zolang sta en beetje vastgeroest ben, het is overal wat maar voel me daar gewoon thuis. Qua faciliteiten heb ik er alles, op de nieuwe stal heb ik bijv geen aparte longeerbak maar dat is voor mij geen probleem en voor dat geld minder doe ik het er wel mee :) Eigenlijk alleen het feit dat ik er zolang sta. Maar nu dit gebeurd zou ik ook niet zo snel terug gaan hoor, het is weer duidelijk dat de klant hem geen reet boeit en heb daar ook aardig wat geld in het laatje gebracht dus ben ook geen klant waarvan je zegt goh daar heb ik toch weinig aan.

Ik heb de rechtswinkel gebeld en die zeggen ook gewoon betalen tot 9 februari. Ga de FNRS nog even bellen, hij heeft het tenslotte over hun voorwaarden dus kijken wat die zeggen. Ook ga ik hem inderdaad denk ik netjes een mail sturen waar het dan mag staan.

Bedankt!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:37

Ja ik kan me goed voorstellen dat je je er super thuis voelt.. maarre.. nogmaals: wat een geld! Ik verhuis naar een stal met in mijn ogen prima faciliteiten (gedraineerde bak en longeerton, ruime boxen, ruime paddocks, binnen/buiten zetten en voeren word gedaan, enorme kast erbij, moet alleen zelf mesten) voor 200,- all in.. en dan ook nog in midden nederland. Dus ik zou zeggen als je nieuwe stalling gewend is en je voelt je daar op je plek; lekker laten hangen die oude stal..
Kan me trouwens niet voorstellen dat de FNRS iets te zeggen heeft over stalregel van pensionklanten m.b.t. opzeggen van stalhuur.. dus ben heel beniewd wat ze hierover zeggen...
sterkte met verhuizen.. en hopelijk ben je op de nieuwe stal lekker op je plek :)

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:23

Ja het is veel geld, hij gaat elk jaar 10-15 euro omhoog. In 2007 betaalde ik 325 euro dat was nog wel te doen.
Heb net de FNRS gesproken en hun zeggen ook dat het een maand is, mits hij in een contract nog iets anders heeft staan met duidelijkheid over datum enz. Dit heeft hij dus niet dus snap niet waarom hij naar de algemene voorwaarden verwijst. Misschien in de hoop dat we het erbij zouden laten zitten :)

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:21

Lekker terug mailen dus (in mijn optiek hoor) ;) vreemd dat de KNHS daar 'algemene voorwaarden' voor heeft.. lijkt me toch dat dat iets is wat jij en de stalhouder onderling beslissen maargoed.. Denk dat met zowel de reactie van rechtsbijstand als knhs en de voorbeelden van andere personen welke vertrokken zijn zonder 'extra' maand je in ieder geval sterk staat..

lcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:47

Wat een afzetter zeg, 250 kale boxhuur vragen _-:(
Gewoon tot 9 februari betalen en lekker in zijn eigen sop gaar laten koken.
Op deze manier heb je toch zeker niet het idee dat je paard in goede handen is zeker?

Ben ik blij met m'n eigen stukkie _/-\o_

marlieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:50

Voor mij 1 van de moeilijkste dingen die ik heb moeten doen!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:49

---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 22-09-23 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:58

---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 22-09-23 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:13

@ Nikass, gelukkig zijn er nog wel van die staleigenaren.
Onze eigenaar heeft wel ook een maand opzeg termijn, mits je iets uithaald dat hij je gelijk van het terrein af mag zetten.

Ik heb gistermiddag een mail gestuurd, waarin ik netjes heb gezegd dat volgens de fnrs een maand, een maand is en niks meer mits het ergens anders nog staat en dat doet het niet. Nogmaals uitgelegd dat ik normaal niet weg was gegaan als de financiele dingen niet speelden en ik ik graag bij hem wil blijven lessen dus hoop eruit te komen.
Mijn vriendin heeft ongeveer hetzelfde gestuurd zonder het stukje lessen dan. Vooralsnog hebben we beide geen reactie, normaal reageert hij 's morgens.
Vanavond heb ik springles van hem, dus ben benieuwd. Ik zal zeker iets te horen krijgen, maar zou het niet fijn vinden als tussen de mensen gaat reageren op mijn mail.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:12

er staat ook niet welke in welke box je paard hoort te staan dus dat gaan we morgen wijzigen indien je het hier niet mee eens bent dien je morgen voor 12 uur vertrokken te zijn (zie algemene voorwaarden)

voor vragen kun je mij zoals altijd gewoon bellen

Bovenstaande hebbenm wij net ontvangen van de staleigenaar :(

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:40

Jeetje Lousje.. Heftig.. (en het slaat nergens op, maar dat even ter zijde).. en nu? Heb je de mogelijkheid (lees: nieuwe stalling, vervoer etc.) om direct te vertrekken als je wilt? heb je al wel voldaan voor januari?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:53

jeetje lousje wat vervelend..wat ga je nu doen?

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:07

Gelukkig heb ik een veewagen, staat alleen bij de garage dus die heb ik gebeld of er mee te rijden is. Dat is er, ze zijn alleen nog niet helemaal tevreden (zijn vrienden van ons) dus hij moet wel terug. Maar vervoer is er dus. Probeer de nieuwe staleigenaar te bellen of er vanavond plek is al, hij moet twee paarden ergens anders zetten ietsje eerder dan de planning :) Die krijg ik nog niet te pakken.
Januari is afgeschreven maar het verkeerde bedrag á 235 ipv 395 dus even kijken, maar nu hij het zo doet ben ik niet van plan heel januari te gaan betalen.
Even veel gestress en geregel, was net beetje aan het beter worden van m'n griep dus ben versleten..

Mocht ik vanavond weg kunnen ben ik nog wel zo dat ik de eigenaar opbel en zeg ik ga weg, maar wil wel gewoon m'n springles nog volgen vanavond. Kijken wat ie zegt, laat me niet kennen.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:25

Heel goed Lousje! laat je niet kennen! ik zou zeggen : zak dr in, ik zou ook niet meer bij iemand willen lessen sie me zo behandeld, maar dat os persoonlijk, aan de andere kant is hij je 2 weken stalling verschuldigd, dus dan zou ik ook gewoon gaan :j hoe dan ook heel stoer van je!
En idd ik zou lekker vertrekken vanavond.. Hopelijk krijg je alles zo snel rond! sterkte!
Laat je in het topic weten hoe het vergaan is? :)

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:53

Nou ik heb hem gebeld en kreeg een heleboel leugens te horen over dat o.a. een vriendin van mij die met d'r dochter weg is gegaan haar borg voor deze maand had achtergelaten. Dat is dus niet zo.. Hij zei ook, ik weet dat dit allemaal niet van jou afkomt. Lag helemaal in een deuk. Ik mag blijven en m'n vriendin ook dan moeten we alleen voor februari dus de borg á 150 euro betalen. Ik ga niet mijn nieuwe stal en daar borg betalen. Hij wilde dan wel als we morgen gaan (vanavond was er net geen stal vrij) dat we heel deze maand betalen. Dat ga ik dus niet doen aangezien hij ons voor de keus zet.
Wel heb ik gezegd dat ik het jammer vind, maar geen ruzie wil en vanavond dan ook gewoon kom springen als ik nog welkom was. Dat mocht dan wel van hem en moest dan meteen zeggen of ik morgen ga of februari.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:57

Jeetje.. Maar wat nu dan? Hij wil dus dat je óf vanavond vertrekt? of je mag per begin febr weg en dan 150,- betalen?
Ik volg nu niet helemaal welke opties je hebt en vooral: wat je gaat doen?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:58

als je er wel tot 1 maart voor moet betalen maar je paard al verhuist, hoef je natuurlijk alleen de kale huur te betalen, want je paard verbruikt niets (hooi/stro/biks/water/electriciteit) en jij maakt geen gebruik van de faciliteiten. Je zou ook zelf op zoek kunnen naar een nieuwe stalgenoot die jouw stalplekje over kan nemen.

Maar misschien kun je ook wel per 1 maart naar de nieuwe stalling, desnoods daar een laag bedrah aan huur betalen voor de maand februari zodat ze hem voor je vasthouden?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:24

jeetje wat een gedoe Lousje!

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:33

Het is ook een heel gedoe idd :)

Ik heb de volgende opties: Morgen weggaan en dan januari betalen op mijn oude stal en vanaf morgen ook mijn nieuwe stal. Dan is alles klaar.
Of blijven staan en dan januari betalen en februari 150 euro. Dan ga ik wel ook weg in februari en betaal ik dus ook 270 euro voor de nieuwe stal.

Wanneer ik ook ga, ik heb zoizo een stal op de nieuwe stal en mocht ik pas per maart komen hoef ik geen reserveringskosten te betalen dus dat is fijn.

Ik ga zo naar naar stal en heb de keus tot nu toe gemaakt om morgen weg te gaan, dan ben ik overal vanaf. Heb d'r barstende koppijn van inmiddels.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:37

ik zou dezelfde keuze hebben gemaakt inderdaad, zeker als het op zo'n manier moet!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:42

Ik zou het ook doen, morgen lekker laden en gaan.. :wave: op zo'n manier wil je toch niet blijven.. Hoop dat je springles wel een beetje bevalt! Sterkte! en we horen het graag wat het geworden is en of de verhuizing is gelukt! :))

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 00:40

succes morgen!