Goedkope oplossing smerige paddock?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 20:54

Tancreda4 schreef:
Ik denk dat je een hoop tips hebt gehad,

Waar? :')
Iedereen heeft het over (onmogelijk) uitgraven.. dat is niet een makkelijke/goedkope oplossing..

Ik denk dat ik betonplaten ga opperen.. zoals in de kleine paddock is gedaan toen mijn paardje daar stond :j

Swift

Re: Goedkope oplossing smerige paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:05

Betonplaten zijn ook erg duur en hebben een erg dik zandbed nodig (zand dus en geen modder/stront). Ik denk dat een dagje een kraantje huren goedkoper uitkomt. Maar met zelf scheppen kun je met een groep ook best een eind komen, het is alleen wel zwaar rot werk. Wij hebben onze paddock ook met de hand aangelegd (moest onverwacht vanwege medische redenen van 1 van onze pony's) en we hadden dus weinig budget. We hebben wel heel veel hulp gehad en uiteindelijk is het allemaal gelukt en mooi geworden. We hebben een deel verhard met gratis tegels van marktplaats en het zand mesten we elke dag uit zodat het mooi blijft.

pmarena

Re: Goedkope oplossing smerige paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:41

Een makkelijke / goedkope oplossing is er eigenlijk ook niet echt ben ik bang :P

Je kunt het uitgraven en het gore zand afvoeren , nieuw zand er op. Kost aardig wat geld.

Je kunt het ook zo laten en er een flinke vracht nieuw schoon zand bovenop gooien. Kost ook aardig wat geld. En als het de stront dan ook niet goed weggehaald wordt is dat na enige tijd weer net zo smerig.

Of je legt er inderdaad verharding op , maar daar moet ook een stevige ondergrond voor zijn en die betonplaten worden ook niet voor een paar tientjes gebracht natuurlijk :)

Er bestaat geen echt makkelijke of goedkope oplossing , dat je er wat azijn overheen sprenkelt en het zand weer schoon wordt ofzo , dat zou wel ideaal zijn :P