moonvw schreef:Ik vind land wel een pre. Winter kan ik me voorstellen maar mijn mening is in de zomer gras happen. Ze noemen het niet voor niets gras maaiers.
Wat betreft gemengde groep daar kan ik me beter in vinden dan enkel veulens. [ grote groep ben ik dan ook weer niet voor].
Heb thuis zo´n gemengde groep en ben daarmee in mijn nopjes. En ja kinderziektes passeren en dat moet je even laten gebeuren en net voordat het uit de klauwen loopt ingrijpen. Dat betekent controle, controle. Hier hebben ze net een kuchje en een hoestje achter de rug en hebben dat zelf opgelost. Worden ze sterk van.
Voordeel is dat hier de DA 1x in 14 dg aanwezig is, dus is er ook gauw overleg.
Naah waar ze nu staat is het gewoon echt onwijs erge schimmel wat steeds erger wordt, hele ogen omringt zelfs littekenweefsel bij sommige en andere rare plekken.
Eerst wordt er gezegd als je het vraagt ja het lijkt er idd op en in de volgende mail met nog geen 5 min ertussen staan ze opeens onder behandeling en als je er bent wordt r gezegd dat behandeling niet nodig is bij veulens. Tuurlijk ze hebben een veel mindere weerstand en moeten dit nog opbouwen, maar wanneer iets zo is vind ik het wel een pre een DA te laten komen. Even als de smid die er vaak rond zou lopen volgens hun, ze staat er nu dik 4 maanden, nog nooit een smid geweest. Straal lijtk wel weg gevreten en hoeven zien er alles behalve netjes uit.

Dit is inmiddels bijna een maand geleden afgelopen week zag het er veel erger uit.
Bij ons had ze super goede hoeven en is ze gewoon naar de smid geweest wat ze braaf deed.
Foto's van de schimmel en rare plekken plaats ik niet openbaar ivm dat dat niet mijn paarden zijn maar veulens die bij haar in de groep staan.