Dilemma's over waar mijn arabier te stallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 13:59

Ben eigenlijk wel benieuwd wat iedereen op stal 2 tegen heeft? dat ze in de winter sávonds naar binnen gaan? dat gebeurd toch op iedere stal?? in de zomer staan ze wel 24/7 buiten maar als het koud/nat wordt dus niet , en dat is nou net perfect voor mn paardje
ik kan me voorstellen dat bij zn vriendjes weghalen erg is ,dat was juist mijn grootste dillemma, maar 80 procent vd paarden staat toch s´nachts binnen? of zie ik nou iets over het hoofd?

Lindaonline

Re: Dilemma's over waar mijn arabier te stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:05

Wat leuk dat je zo positief bent na je bezoekje! Zo te lezen zal hij daar prima op zijn plek zijn. Ik hoop voor je dat hij nu wel aankomt. Hij zal nu rustig zijn ruwvoer op kunnen eten en aangezien de temperaturen in deze winter relatief hoog zijn, zal deze overgang ook geen probleem zijn. Per wanneer zal hij waarschijnlijk verhuizen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:08

De stalling en een eigen plekje is voor jou paard schijnbaar niet verkeerd... Maar ik vind het nogal weinig weide.. Daarbij het punt dat je aan een drukke weg zit terwijl je graag buiten rijd. dat zorgt er misschien wel voor dat je straks alsnog niet tevreden bent en je misschien wel weer wil verhuizen.. dan zou ik liever in 1 x een stal vinden die aan alle eisen voldoet (al weet ik ook dat dat soms heel moeilijk is) En daarnaast vind ik het nog best veel geld (in totaal 160) Voor wat er geboden word.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:09

Ik zou sowieso op deze stal blijven staan. Waarom? Het buiten rijden, het is rustiger (als ik het goed las), 24/7 buiten, schuilen bij bomen, vriendjes.
Hier hetzelfde probeleem gehad (3kwart arabier ook ;) ). Laten behandelen door de osteopaat, loste alheel veel op! Ook op advies van de osteopaat in de winter een deken op, anders werd er teveel energie gebruikt om warm te blijven en zou ze nog dunner worden. Ook 24/7 buiten met onbeperkt hooi, ze staat ook bij andere die te dik zijn dus in de wei wordt nu minder gevoerd. Dus ze krijgt slobber en hooi nog extra van ons. Nu is ze al ouder (bijna 20) dus het wordt nu moeilijk, maar arabieren horen ook niet heel dik he. Maar vorige jaren is ze door de maatregelen osteopaat en veel bijvoeren (extra muesli/slobber) echt bijgekomen. En met echt heel veel regen loopt ze samen met een ander paard los over het terrein zodat ze zelf binnen kan schuilen, maar goed los zou lang niet altijd een mogelijkheid zijn :+
Hoop dat het gaat lukken :) En je een goede keus kan maken

Edit; wel goedkope stallen trouwens!! En ik las dat bij stalling 2 wel mooie grote binnenstallen zijn, dat is wel fijn.
Laatst bijgewerkt door Liin op 18-01-12 14:18, in het totaal 2 keer bewerkt

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:10

Als je paard echt zo mager is en een ander paard is de baas zou ik idd voor stal 2 kiezen!
Binnen staat hij sowieso beschut, kan ie ff lekker gaan liggen en is het eten alleen voor hem.
Stal heeft buitenbak, stal en weidegang, dan vind ik 90 euro niet duur!
Die drukke weg is maar een klein stukje, paar keer oefenen met iemand erbij.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 14:11

in ieder geval dan voor 1 februari, maar moet dan even tijd regelen dat mijn zoon er niet is , en wel iemand met trailer en auto :+
kan hij mooi nog een poosje savonds op stal dik worden voordat het zomer is! :D

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:13

Ik lees trouwens net dat je er nog nooit op hebt gezeten, en dat je met hem nog moet beginnen.
Dan is het sowieso érg handig om een bak te hebben!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:16

Het prikkeldraad als omheining is een hele belangrijke reden om weg te gaan op de plek waar je nu zit. Leuk voor je dat je er zo enthousiast over bent. Laat maar eens een leuke foto zien als hij op z'n plekje is.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 15:29

Ik vind het zo jammer dat hij op stal 2 echt verplicht binnen moet staan. Voor nu zou ik dan daarvoor kiezen, maar zeker niet zonder ook een da te raadplegen!
Ideaal is voor jou paardje mischien een plek met een inloopstal. Zo kan hij zelf kiezen wat op dat moment goed voor hem is.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 17:10

Gypsy ; ze gaan als zij hem zelf buiten zet al om 7.00 smo naar buiten, als ik het doe om 9.00 , en ze gaan net voor het donker naar binnen. Zo gauw als het weer wat beter wordt gaan ze 24/7 naar buiten. dat gaat in overleg.

Hij heeft weleens een schuilstal gehad ,maar stond dan met storm en regen buiten te bibberen op zijn benen. op de eén of andere manier viel het kwartje niet dat hij daar droog en warm stond :+

PS en prikkeldraad vond ik niet echt handig omdat ik er inderdaad nog voor het eerst op moet ;)

Dreamwish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:37

dekentje omdoen en extra hooi geven idd. Je moet gewoon gaan staan waar je je het beste bij voelt

Dreamwish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:38

luckyboy5 schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd wat iedereen op stal 2 tegen heeft? dat ze in de winter sávonds naar binnen gaan? dat gebeurd toch op iedere stal?? in de zomer staan ze wel 24/7 buiten maar als het koud/nat wordt dus niet , en dat is nou net perfect voor mn paardje
ik kan me voorstellen dat bij zn vriendjes weghalen erg is ,dat was juist mijn grootste dillemma, maar 80 procent vd paarden staat toch s´nachts binnen? of zie ik nou iets over het hoofd?

nee hoor ik vind 'snachts binnen ook veel fijner.