Niet de duurste stalling, nee goedkoopste! Wie??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kinel

Re: Niet de duurste stalling, nee goedkoopste! Wie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:59

ik sta voor niks als ik maar de grond bij houdt. verder hoef ik niks te doen. wel geen water of iets dergelijks. zelf hokken geplaatst voor opslag.

Hanjaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:47

Ik betaal per 1 januari 80 euro p.m kale huur. Voor doe het zelf stal met veel wei en een grote box. Wij doen de verzorging samen.
Is het goedkoopste plekje bij ons in de buurt. Ik woon in Gelderland.

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:51

ik 130,

-ruime groote weides,
-een soort van buitenbak.
-heb zelf hindernissen die in de wei mogen staan.
-heel dicht bij het bos en de ponyclub (dus vijf min en je hebt twee binnenbakken, en een ruime buitenbak.
-veel rust voor de paarden en regelmaat.
-ombeperkt hooi en stro
-worden sochtends gevoerd
-mooie groote ruime stallen, 3 in een schuur en twee buiten stallen.

maar het is zelf mesten binnen zetten en buiten zetten.

Maar het is het waard :D
Laatst bijgewerkt door puagaus op 01-01-12 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

puagaus

ik sta in ermelo!

Linndatbenik

Een paar jaar geleden heb ik een A-pony gehad. Die stond 24/7 op wei. Voor 25 euro per maand. Dan had ik: Hooi, water, weiland, mooie omgeving, plaats om tuig neer te leggen (wel bij de rijbak aan de andere kant van het dorp)
In Noord Drenthe.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:19

Blacky94 schreef:
Mijn verzorgpaard staat voor 180 volpension (voor een grote stal 200)

Buitenbak met verlichting (ook 2 hindernissen tot je beschikking)
Bos, zandvlakte, crossbaan, heide om de hoek
Worden elke dag binnen en buiten gezet. Normaal in de paddock maar ivm het weer en opknapwerkzaamheden staat ze nu elke dag op de wei.
Verder worden ze gevoerd (brok en kuil/hooi)
Worden de stallen opgestrooid en uitgemest
Eigen kast
Poetsplaats (en er kan binnen om de hoek een tuinslang aangesloten worden waardoor de paarden ook afgespoten kunnen worden)
Kantine

Staleigenaresse rijdt Z en in t weekend kan je groepslessen volgen. Ook zijn er mogelijkheden tot priveles (kosten natuurlijk wel extra). Verder zitten er ook nog een andere grote manege en rijvereniging in de buurt waar je ook lessen zou kunnen volgen.

We mogen er alleen niet op zondag komen.. Ik denk dat dit te maken heeft met dat de stallen bij een huis staan waarvan de mensen gelovig zijn (zij verhuren de stallen aan die vrouw, die ze weer onderverhuurd aan de pensionklanten)

Paard staat in de omgeving van Ede.

Je mag er op zondag niet komen?? Dan zou ik er al niet willen staan! Wat dan als je op concour gaat? Ik ga juist altijd op zondag lekker lang met hem tutten enz omdat ik dan echt veel tijd voor hem heb.. Vind niet dat een stal eigenaar mag bepalen op welke dag je wel en niet mag komen. Laat in de avond begrijp ik wel dat je het dan niet wil. Maar zondags? Beetje raar vind ik dat.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:21

Ehm ik denk dat ik het aardig goed doe met mn 170
en dan het paard die elke ochtend buiten word gezet en 7 u er weer word uitgehaalt
voeren en mesten ook inbegrepen :D En als ik er nog 1 bij neem is het 300 dus 40 korting en dan ook lekker buiten gezet gemest gevoerd :)

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:24

Ik word zo jaloers van deze prijzen... dat is hier in omgeving Rotterdam bijna niet te vinden |(

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 14:25

Marleen_ schreef:
Ik word zo jaloers van deze prijzen... dat is hier in omgeving Rotterdam bijna niet te vinden |(

Nee, ben ook echt blij dat ik in Brabant woon, anders was een eigen pony nooit realiteit geweest!!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:26

niet op zondag kunnen komen zou voor mij ook een bezwaar zijn, en meerdere mensen denk ik.

mijn paardjes shet en haflinger staan voor 75 euro in de maand, dan worden ze smorgens buiten gezet en gedurende de dag in de gaten gehouden en hooi gevoerd.
savonds na me werk kom ik om te mesten en voeren.

wel moet ik zelf voor me hooi, stro, zaagsel stallen en onderhoud zorgen.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:30

Mijn shetlander heeft gratis gestaan, en dat was incl. hooi. Die mensen hadden er zelf al 9 lopen en eentje meer vonden ze niet erg :D

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:35

als ik dit zie sta ik echt duur. ik betaal 440 p.m voor 2 paarden dit incl. 3 baalTJES stro (heb nooit genoeg. bijkopen is 5.50 per baal. hooi of kuil ( ook niet onbeperkt ). we moeten alles zelf doen. voeren gaat via een lijst waar iederee zich op moet zetten. we hebben een kleine paddock en een buitenbak ( deze is bij veel regen niet te rijden aan één kant (drainage werkt niet goed) en krachtvoer etc moet je Zelf kopen.
dus best duur als ik jullie zo hoor

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:39

Ik betaal €200 in de maand.
Hiervoor heb ik 1,5 hectare grond,2 stallen, zadelhok/voerhok,hooiopslagje,stromend water, elektra,inloopstal.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:40

Ik ken ook een heeeeelle leuke stallin Stal Sprenkeling in Heiloo voor 150 p.m

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:43

Ik word echt jaloers op jullie prijzen, hier is de stalling meer dan 300 per maand.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 14:44

xJess schreef:
Ik word echt jaloers op jullie prijzen, hier is de stalling meer dan 300 per maand.

Randstad, zeker?

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:53

shilady schreef:
en dan het paard die elke ochtend buiten word gezet en 7 u er weer word uitgehaalt
voeren en mesten ook inbegrepen :D En als ik er nog 1 bij neem is het 300 dus 40 korting en dan ook lekker buiten gezet gemest gevoerd :)

Waar sta je dan als ik vragen mag? :)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:57

Toen ik mijn pony nog had, stond ze voor 60 euro gestald op een boerderijtje in Diepenveen, hierbij zat een stal en als je wou 24/7 weiland, een bak, een mooi bosgebied om te rijden en een wasplaats. Brokken, hooi en stro moest ik dan wel zelf bijbetalen, dus was ongeveer 100 euro per maand kwijt zoiets.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:04

shilady staat in limburg/

Ik ben echt jaloers op de goedkope prijzen zeg

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:09

ik heb er drie staan voor 90 Euro. voor E-pony 50 Euro en voor mijn kleine ponies elk 20. daar krijgen we het volgende voor:

E-pony: 24/7 weidegang in een groep, incl. likstenen en ruwvoer en brok. ruwvoer dat bij de prijs in zit is voordroog of kuil, wil je iets anders dan moet je zelf kopen. Faram krijgt voordroog, net als de rest van zijn groep.

Welsh A en Minipaardje: 24/7 weidegang met zijn tweetjes, als ik wil mogen ze met de ponies van de stalhouder lopen op de grote wei. ze hebben privé een stukje zandgrond met een stalletje (zelf opgebouwd) waarvoor ik niets extra betaal. ze krijgen hooi dat ik zelf koop omdat ik het voordroog voor hen te rijk vind. behalve het stukje zandgrond hebben ze nog een strook wei van zo'n 200 meter lang met daarvoor nog een stuk met gras, ze kunnen dus ook lekker rennen en grazen.

verder biedt onze stalling:

grote buitenrijbak van 50 bij 23, met professionele verlichting, vorige maand nieuw aangelegd. bodem is onlangs bijgewerkt waardoor de bak ondanks de vele regen eigenlijk best goed blijft.

Kleine buitenbak van 20 bij 15 ongeveer, eigenlijk te klein om te rijden, wordt dan ook voornamelijk in gelongeerd. met nat weer niet te doen, wel ook voorzien van verlichting.

longeercirkel van 16 meter doorsnee geloof ik. deze pakt mee van de verlichting van de grote bak

onbeperkt voordroog of kuil
onbeperkt brokken
in overleg heel veel mogelijk, als een buitenpaard ziek is zijn er reservestallen waar hij zonder extra kosten in mag. deze stallen zijn eigenlijk bedoeld voor bijv. na het rijden, dat je binnen even lekker kan theedrinken terwijl je paardje lekker op stal zijn voer kan eten en kan afkoelen.

verder biedt de omgeving prima uitrijmogelijkheden, zowel voor het rijden ohz als voor het aangespannen rijden. op het 'landgoed' is een stukje bos aanwezig met een paar kleine hindernissen erin. heerlijk om gewoon wat te rommelen, of om bijvoorbeeld uit te stappen.

groot voordeel: de weides liggen glooiend, waardoor de paarden altijd grote stukken van de wei droog hebben.

mijn stalletje (zelf opgebouwd maar toch... voor 40 Euro per maand met alles erbij behalve voer!):
Afbeelding

Afbeelding

ik zou haast zeggen: goed voor elkaar!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:13

blondies schreef:
shilady schreef:

Waar sta je dan als ik vragen mag? :)

In limburg midden/zuid maria hoop en als je nog een halfve kilometer ver fiets zit je in duitsland ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 19:21

Jeetje, hééél mooi gebouwd zeg!!!!!

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:24

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:44

Zijn de prijzen voor hooi, vlas en biks in (de buurt van) de randstad ook duurder of zo? Ik hoef geen stalhuur te betalen, alleen de kosten voor hooi, vlas en biks/musli/haver. Voor twee paarden kom ik dan toch echt op 250 euro per maand hoor. En dan betaal ik niet eens mee aan elektriciteit, mest weghalen etc.
Mijn paardjes staan bij mn ouders (vandaar geen stalhuur). Mijn vader heeft er ook twee. Hij voert 's ochtends en ik 's avonds. Buitenzetten doet hij, binnenhalen doe ik. We hebben het gewoon verdeeld. Hij voert wel tussendoor nog eens een dotje hooi en 's avonds rond 10 uur wat wortelen, maar dat is omdat ze bij hem aan huis staan.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:52

xxMaxx schreef:
xJess schreef:

Randstad, zeker?

Ja klopt.