Nieuwjaarsnacht..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x_Fadigho

Re: Nieuwjaarsnacht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 13:36

@Pluizebolpum. Is ook best een moeilijke beslissing, maar de PRE is rustig en die is jonger.. ''raar maar waar'' en hij beschermd mn AV wel tegen ''enge'' dingen. Er word zeker regelmatig gekeken bij de paarden. Dus laten we hopen dat 't gewoon allemaal goed gaat !

Iedereen alvast een Goedverlopende en gezonde jaarwisseling!
& een gezond en gelukkig 2O12
:+:

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:02

Sunny staat zowiso al op stal (pensionsstalling) en ik doe niks anders dan dat ik normaal doe. Hij is ook niet heel erg onder de indruk van het vuurwerk.
Was gisteren buiten in de longeerbak bezig en ze waren in de buurt al aan het afsteken, eerste keren keek hij even op maar daarna bleef de aandacht goed bij mij :)

Rondom hem zijn nog veel meer paarden en over het algemeen zijn dit allemaal rustige paarden :) maak me er dus niet zo druk om.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:58

'mijn' 2 pony's staan 24/7 buiten maar we gaan wel om middernacht naar hun toe want 1 pony was al eens door de draad gelopen als de elektriciteit niet aan stond, we hebben nu wel de omheining verstevigd en de elektriciteit staat aan maar gaan voor de zekerheid naar hun, je weet maar nooit. Als ze dan uitbreken...

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:00

Helaas is mijn paard sinds vanmorgen alleen komen te staan dus ik maak me een klein beetje zorgen. Ze blijft gewoon buiten vanacht maar is nog nooit alleen geweest met vuurwerk. Ze heeft altijd met meer paarden gestaan. Nu stond ze vanmiddag heel rustig ondanks ze alleen was en er al best wat vuurwerk werd afgestoken. Toen ze in de schuilstal ging staan raakte ze wel in paniek. Buiten is ze veel rustiger. Heb alle doorgangen in de weides open gezet zodat ze alle weides in kan rennen. De staleigenaar houd haar vanacht een beetje in de gaten gelukkig. Ik baal nog steeds zo hard dat de andere paarden sinds vandaag weg zijn...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 23:55

Peep staat lekker buiten met 23 andere paardjes. Maar ze geeft er niks om, is vandaag ook gewoon gereden terwijl je aardig wat knallen hoorden.

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:06

veel hooi geven, maar beetje te laat t is bijna zover :-P
allemaal een gelukkig 2012!!!

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 02:04

Ik zou mijn paard, die meestal wel schrikt, in zijn sta zetten, muziek op en als het nodig is de tracktoren aan.Dit helpt in mijn geval wel, want hij is gewend aan de tracktoren en de muziek geeft hem wat rust. Meestal als hij nog gestrest is geef ik hem rescue remedie's, dat helpt wel.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 02:37

Net terug van het paardje, staat er heel rustig bij! Ondanks ze alleen staat en voor het eerst met oud en nieuw buiten. Trots op mijn meisje!!

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:38

TS: hoe is het gegaan?

Hier hebben de paarden wel wat rondgelopen en gerend, extreem veel vuurwerk van alle kanten bij mijn weide. Geen paniek geweest en het is weer allemaal goed gegaan.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:51

Mijn paardjes staan ook altijd buiten met schuilstal okt met ouden nieuw..Ik vind het elk jaar weer spannend,er wordt hier niet erg veel vuurwerk afgestoken maar de buurman die tegenover de paardenbak/wei woont steekt net weer veel af(karbiet ect ect. En zelfs wel eens lawinepijlen)..Ik ben altijd wel bang dat het fout gaat,zoals door de omheining gaan of vallen of dat ze geraakt worden..Het probleem met paarden die gewend zijn altijd buiten te zijn is dat ze er niet rustiger van worden als e ze op sluit dus dat is geen optie..Gelukkig is het dit jaar weer goed gegaan *\o/*

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:39

Hier viel het mee, toen het grote knallen begon zijn ze hun stal ingelopen en hebben ze naar buiten gekeken. Bij lange series werden ze een beetje onrustig en draaiden ze rondjes in de box, én mijn kleine ging steeds bij mijn oude in de stal staan...veilig achter hem...
Vanmorgen met voeren zag ik dat ze wel gewoon in de buitenbak hadden liggen slapen..

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:11

Ons beestje hier vind het allemaal niet zo eng, Maar met eeen grote berg hooi staat ze echt heel rustig te kauwen en vind ze het bijna mooi.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:17

hier viel het best mee ze hebben alleen heen en weer gelopen en ze waren wel bang maar ze zochten steun bij elkaar en ze zijn nooit weggeschoten. Ben zo blij dat alles goed is verlopen.

x_Fadigho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 16:21

Eerst allemaal, Gelukkig, Gezond & Liefdevol 2O12!

Opzich ging het wel goed, er was achter het bedrijf veel vuurwerk, met veel harde knallen. Deze knallen verkopen ze niet legaal lijkt mij.. mn AV, ach germ ik had er medelijde mee, hij was helemaal aan het zweten, aan 't blazen en vond het maar niks! ik ben om 8,10,11:45, 12:15 uur gaan kijken. en ben gebleven tot 20voor1 ongeveer, heb ze lekker veel hooi gegeven, maar ze hebben er niet veel van gegeten. de PRE was/is echt het steunpaaltje voor mijn AV! heeft hem de hele tijd beschermd tegen de enge knallen. Ik ben blij dat het voorbij is, want mn paardje op deze manier zien, doe ik niet graag!

& nu op naar een, Sportief, Gezond, Gelukkig & Liefdevol 2O12!

XXXX

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:12

Hier is alles super gegaan :D , had 2 stuiterkippies verwacht maar ze stonden er als 2 dooie bij en te genieten van de lichtflitsen :') . Vanochtend hadden ze zelfs nog een schone stal en behoorlijk schone paddock. Heb me dus om niks druk gemaakt :') .

x_Fadigho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 19:17

calice, Gelukkig maar! ik had wel een stuiterkip haha. toch is alles goed gegaan :D

x_Fadigho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 16:20

Mn kerel is het allemaal al vergeten, en ligt lekker te dutte in de modderige wei!
om verliefd op te worden <3
Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:49

Ach, op nieuwjaar vond ik het echt zielig, we waren bij vrienden en recht tegenover hun huis is er een weide met schetlanders (weln stuk of 10). Toen de knallen begonnen voelden ze natuurlijk dat er iets gaande was en gingen zae al galopperend naar het achterste van de weide, het was echt zielig. Er is ook nog een hond heel de straat afgelopen :/ Maar mijn paardje stond op stal.

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:03

De paarden bij ons die staan gewoon op stal. Maar dacht wel dat er niet zo heel erg veel word afgestoken bij ons in de buurt. Gelukkig hebben ze er niet veel van mee gekregen dan