Duurste stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:35

Citaat:
Ah de dure randstad 'basis' stalling van 260 euro die ik wat posts hierboven noemde heeft wel 24/7 weidegang, met uitzondering van regenachtige/sneeuw 's winters, dan staan ze in de nacht binnen (van 7.00 tot 22:00 staan ze dan buiten als ik het goed heb, zoiets) maar in de zomer komen die paarden bijna niet eens binnen dus. Jaja, het bestaat, ook in de buurt van de randstad

Als iedere bokker dit nou eens las, zijn die ''maar ik woon in de randstad'' smoesjes ook meteen opgelost.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:36

Waventy schreef:
@Miracle,

Wensen verschillen he..

Dat klopt :)

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:38

ik betaal 240 euro per paard per maand.

ik heb een 20x50 eb en vloed buitenbak(eigenlijk altijd te rijden.)
en een 2e buitenbak van 15x20 all weather bodem.
binnen en buiten zetten.
2 longeerbakken
ruim stro of 2 balen vlas per week
ruim hooi.
in de zomer onbeperkt weidegang.

je moet alleen zelf je krachtvoer zelf kopen maar ik heb een haflinger die maar 5 kilo per maand eet dus die is lekker goedkoop.

tegen betaling kunnen we nog in de binnenbak rijden dat is 30 euro voor een 10 ritten kaart of 25 euro onbeperkt.
helaas kan ik hier geen gebruik van maken omdat mijn paard gevoelig is op zijn luchtwegen en er zit een leembodem in voor de westernsport.

en verder vind ik de sfeer op stal echt onwijs super gezellige mensen.

en ik woon in de zaanstreek ;)
Laatst bijgewerkt door marjoleinft op 24-12-11 01:40, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:39

marjoleinft ....dat klinkt leuk :j

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:40

KylaLover schreef:
ik betaal 415 in de maand vanaf januari 2012. Wordt gevoerd en gemest, buitenbaan van 20x40, binnenbaan van 20x40 en overdekte van 18x35ong. Geen weiland, wel 1x per week groepsles bij de prijs in.

Heb ook wel gehoord van een stal, all in incl weiland en verzorging en zo, 575 euro. Dat vindt ik asociaal veel

Waarom heb je dan een paard, kan je een uurtje per dag erop zitten... :+

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:41

@marjolein is die 25 euro dan per maand ?

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:42

quartel schreef:
marjoleinft ....dat klinkt leuk :j

het is er ook heel erg leuk.
gewoon gezellig en alles is in overleg bespreekbaar.
dit is ook echt een stal waar ik nooit meer weg ga.
me paarden hebben het er ook super naar hun zin.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:43

en waar is dat als ik vragen mag??

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:43

wopkelover schreef:
@marjolein is die 25 euro dan per maand ?

hoe bedoel je

Aprils_joke

Re: Duurste stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:44

voor het rijden in de binnenbak, :j

je schrijft dat het 30 euro is voor een 10 ritten kaart en 25 euro is ongebperkt.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:45

quartel schreef:
en waar is dat als ik vragen mag??

in de starnmeer.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:46

Telpeva schreef:
Illusion schreef:
een stalling is imo pas kostbaar wanneer een paard gewoon de mogelijkheid heeft om 24/7 naar buiten te kunnen.
Dat mis ik helaas in heel veel lijstjes.....

Ah de dure randstad 'basis' stalling van 260 euro die ik wat posts hierboven noemde heeft wel 24/7 weidegang, met uitzondering van regenachtige/sneeuw 's winters, dan staan ze in de nacht binnen (van 7.00 tot 22:00 staan ze dan buiten als ik het goed heb, zoiets) maar in de zomer komen die paarden bijna niet eens binnen dus. Jaja, het bestaat, ook in de buurt van de randstad :D

Sterker nog, ik denk dat er in de randstad nog een stuk meer te krijgen is voor minder geld :+

Mijn vorige stal a 225 euro:
-buitenbak
-paddock
-word gevoerd
-word gemest
-stro/hooi/kuil zit bij de prijs in
-buitenzetten word gedaan binnen halen op beurt ( gaan 9 uur naar buiten en tussen 4 en 6 haalde we ze binnen)
- zomers 24/7 op de weide
-krachtvoer word gevoerd als je het zelf klaarzet (zelf kopen)
- werd meteen gebeld als er iets was

Mijn huidige stal a 250 :
-zeer goede bak (buiten)
- box van 3 x 3 die altijd lopen staat (1 per paard, maar ze houden ervan om met zijn 2e vooral in 1 stal te staan)
- altijd buiten, 24/7 in de paddock. Zomers lekker op de weide.
- word gevoerd
-hooi/stro/krachtvoer zit bij de prijs in
- ik bepaal zelf welk krachtvoer ze krijgt en hoeveel.
- als er wat is word bij spoed zelf gehandeld, daarna word ik direct op de hoogte gesteld: geen spoed = meteen bellen naar mij voor overleg.
- Mesten doe je je eigen stal( vlas dus bijna geen werk gezien ze dr alleen hun krachtvoer eten) en de paddock als je er bent, maar dit zijn 5 a 6 hoopjes dus ook het probleem niet.

Hartje randstad: beide stallen.

dus 260 euro voor zelf voeren, zelf mesten en zelf binnen en buiten zetten vind ik nog wel erg veel, dat heb je ook voor 150 euro.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:47

wopkelover schreef:
voor het rijden in de binnenbak, :j

je schrijft dat het 30 euro is voor een 10 ritten kaart en 25 euro is ongebperkt.

ja klopt wij delen de binnenbak met een western stal.

en dat zijn de prijzen er zijn mensen die heel af en toe binnen rijden en mensen die elke dag binnen rijden.
en dat is zo het eerlijkste.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:50

Ik betaalde voor mijn haf 408 euro + elke week les 15 euro dus 168 in maand. Met grote binnen bak, slechte buitenbak geen aparte longeercirkel of solarium enz. Gewoon heel standaard sta er nu ook niet meer werd echt te duur. Was vlakbij rotterdam

Nu betaal ik 200 waar paardje wel dag buiten staat stuk meer eten krijg, goede buitenbak, super uitrij mogelijkheden en belangrijkste een heel ander paardje! Dus duur hoeft moet altijd goed te zijn!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:52

smurffie schreef:
Sterker nog, ik denk dat er in de randstad nog een stuk meer te krijgen is voor minder geld :+

Mijn vorige stal a 225 euro:
-buitenbak
-paddock
-word gevoerd
-word gemest
-stro/hooi/kuil zit bij de prijs in
-buitenzetten word gedaan binnen halen op beurt ( gaan 9 uur naar buiten en tussen 4 en 6 haalde we ze binnen)
- zomers 24/7 op de weide
-krachtvoer word gevoerd als je het zelf klaarzet (zelf kopen)
- werd meteen gebeld als er iets was

Mijn huidige stal a 250 :
-zeer goede bak (buiten)
- box van 3 x 3 die altijd lopen staat (1 per paard, maar ze houden ervan om met zijn 2e vooral in 1 stal te staan)
- altijd buiten, 24/7 in de paddock. Zomers lekker op de weide.
- word gevoerd
-hooi/stro/krachtvoer zit bij de prijs in
- ik bepaal zelf welk krachtvoer ze krijgt en hoeveel.
- als er wat is word bij spoed zelf gehandeld, daarna word ik direct op de hoogte gesteld: geen spoed = meteen bellen naar mij voor overleg.
- Mesten doe je je eigen stal( vlas dus bijna geen werk gezien ze dr alleen hun krachtvoer eten) en de paddock als je er bent, maar dit zijn 5 a 6 hoopjes dus ook het probleem niet.

Hartje randstad: beide stallen.

dus 260 euro voor zelf voeren, zelf mesten en zelf binnen en buiten zetten vind ik nog wel erg veel, dat heb je ook voor 150 euro.

:wow: Er gaat een wereld voor me open :D welke omgeving is dit ongeveer? mag ook per PB

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:55

daar heb je helemaal gelijk in.
maar waar ik nu sta sta ik helemaal super.
ik heb ook op goedkopere stallen gestaan waar je echt alles zelf moest doen.
dus ook binnen en buiten zetten.
en dan kwamen ze minder buiten dan hier.
en bij ons is de buitenbak altijd te rijden.
word vaak 2x per dag gesleept afhankelijk hoe de bak er bij ligt.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:56

Telpeva schreef:
smurffie schreef:
* knip*

:wow: Er gaat een wereld voor me open :D welke omgeving is dit ongeveer? mag ook per PB

Bollenstreek, naast leiden. Tussen den haag en haarlem :P

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:56

daar heb je helemaal gelijk in.
maar waar ik nu sta sta ik helemaal super.
ik heb ook op goedkopere stallen gestaan waar je echt alles zelf moest doen.
dus ook binnen en buiten zetten.
en dan kwamen ze minder buiten dan hier.
en bij ons is de buitenbak altijd te rijden.
word vaak 2x per dag gesleept afhankelijk hoe de bak er bij ligt.

Urielle

Re: Duurste stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 08:51

Duurste stal die ik weet is Bartels.
Duurste gewone pensionstal tot dusver waar ik heb geinformeerd 420 euro
Duurste stal waar ik heb gestaan 320 euro, o ja, en nu thuis...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:07

smurffie schreef:
Nickas schreef:

De binnenbak zodat ze zelf niet nat worden en een kantine om lekker op te warmen...
En zelf niks hoeven doen behalve rijden.

Overgens dat leuke randstad smoesje, ik sta midden in de randstad met mijn paard dus 24/7 buiten met goede bak voor 250. Binnenbak is vaak waar voor betaald word en is belangrijker dan de welzijn van het paard.

wat een flauwe reactie....Ik sta ook all in op een tamelijk dure stal, aangezien ik naast mijn baan, relatie en verplichtingen het niet kan opbrengen qua tijd om mijn paard elders te stallen (op half pension of een doe-het-zelf-stal)

Overigens komt de mijne dagelijks op de weide/paddock hoor (het jaar door)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:29

:') Manege den Toom in Doorn. € 415,-
Manege Zeisterbos € 380,-
Manege Nieuw Eldorado € 360,- |o

Hier op de Utrechtse Heuvelrug weten ze wel prijzen te vragen. De eerste twee zijn nota bene stallen op een drukke manege met niets meer als een binnen- en buitenbak. Geen paddock of weidegang. :roll:

Gelukkig staan mijn paardjes thuis.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:34

KylaLover schreef:
ik betaal 415 in de maand vanaf januari 2012. Wordt gevoerd en gemest, buitenbaan van 20x40, binnenbaan van 20x40 en overdekte van 18x35ong. Geen weiland, wel 1x per week groepsles bij de prijs in.

Heb ook wel gehoord van een stal, all in incl weiland en verzorging en zo, 575 euro. Dat vindt ik asociaal veel

Zoveel geld en niet eens wei :')
575 euro is ook belachelijk veel daar heb je een huis voor, maar neem me niet kwalijk 415 euro is ook al belachelijk zeker zonder wei.
Zullen wel gouden brokken en hooi krijgen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:36

Ik heb mijn pony staan op een manege in Groningen. Kwartier/20 minuten fietsen vanuit de stad (en ik woon er op kamers 5 minuten vandaan, ideaal. :9 )

Betaal 155,- voor een pony op een manege met grote binnenbak die in 2-en gedeeld is zodat je altijd kunt rijden als er lessen zijn. Ook is er een grote buitenbak (gedraineerd). Er is een parkje achter de manege waar je ter afwisseling even een rondje kunt maken, maar je bent er wel in 1 zucht door heen. :P Biks zit inbegrepen, uitmesten en hooi. Er is een losgooipaddock en er zijn een aantal graspaddocks maar daar maar ik amper gebruik van (je mag die alleen gebruiken als ze droog zijn en je moet er bij blijven omdat er meer zijn die er gebruik van willen maken). Je kunt je paard met mooi weer gewoon buiten op het grote land zetten. Al zou ik het nu ook mogen doen, dat is eigen keus, maar het land is echt een zwembad. :+ Zomers betaal je ook nog eens minder, iets van 65,- per elke maand dat je paard alleen op het land staat (dus niet 's nachts op stal).

Nadelen; De ponystallen zijn klein (2 x 3) en ze potten op, maar ze gooien zo veel stro er bij dat ik er prima mee kan leven. Een keer per week wordt alles uitgemest.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:38

LEKKERGEK schreef:
SunNDLM schreef:
Duurste stal waar ik van heb gehoord was in Rotterdam, deze was € 480 pm (vorig jaar zomer dus allicht omhoog). Echt belachelijk, heb daarna ook direct gezegd dat ik niet meer geïnteresseerd ben :P En dat was ook nog eens stalling zonder weide met 3 paddocks voor minstens 50 (?) stallen.

ben wel eens beniewd welke stal dat dan is geweest, phoe wat een prijzen zeg!

Prinsenhof?

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:38

Ik betaal met trailerstalling etc 370 pm in de randstad. Het kan ook een stuk goedkoper maar hij staat 5 min van mijn huis vandaan, agterbergbodem en de paarden gaan het hele jaar door naar buiten ( wordt voor je gedaan). We staan maar met 25 paarden en altijd dezelfde mensen die je paard buiten zetten. Er is daar erg veel rust in verhouding met ansere stallen in de buurt en super dicht bij huis. Dat is mij wel wat waard.