Mexicaanse neusriem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:02

Citaat:
Probeer een Ratina Z maar eens rustig door een parcoursje te sturen op een dikke bustrens en een Engelse neusriem

Met een gewone gecombineerde neusriem en gewoon bit toch wel.
Dus dat B parcoursje zal ook wel lukken met hoge neusriem Haha! Tong uitsteken

Afbeelding

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:02

Een beetje naief om te denken dat dat een gewoon bit is... Haha! :p Er zijn nog genoeg voorbeelden van andere paarden te bedenken... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:03

Of naief om te denken dat we allemaal niet zonder gewoon bit kunnen Haha!

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:07

of om te denken dat ieder paard op een bustrensje door een parcours kan gaan... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:13

Is me nog altijd gelukt om op een dikke trens fatsoenlijk rond te rijden:P
Zal niet zeggen in het ZZ, maar daar hebben de meeste vraagstellers het hier ook niet over. Lachen
Maar b en L moet zeker gewoon kunnen.
Van dat standpunt kun je me niet brengen Haha!

En wat me op concours opvalt is ook dat altijd dezelfde ruiters een passoa of dergelijke hebben en welke ruiters er altijd een gewoon bit in hebben.
Wat voor paard ze op dat moment ook rijden.
Let daar maar eens op

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:35

Er zijn ook heus wel paarden die wat al te gemakkelijk een ander bit in hun snufferd geduwd krijgen, maar ik heb het over paarden die echt heet zijn op de sprong, en die dat altijd zullen blijven.

Maar ik denk niet dat wij het eens zullen worden Haha!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:46

beautyfull_mickey schreef:
mango wat me opvalt jij praat je zelf wel tegen he....?
eerst ben je blij dat je hem niet hebt gekocht,dan lig je ermee te lachen,en dan heb je er opeens scheit aan en koop je hem?

maar ik lees dat ze klagen dat jullie geen dressuurwonders zijn,maar dat zegt runningkawa toch nergens?
voor de rest ben ik het toch met runningkawa eens (helaas Tong uitsteken)

dat komt omdat ik eerst denk o oliebol is dit echt waar, en dan lees ik verder relativeer ik het een beetje en dan denk ik oja dit is bokt veel penny-gezever (ook veel dingen waar ik wat aan heb hoor) en nu heb ik hem vnamiddag gepast en het staat hem echt geweldig en hij vind het prima zo'n hoofdstel reageert er goed op, oja ik heb dus een cob gepast en die
is gewoon te groot dus gaan we woensdag maar kijken of ze ze in ponymaat hebben komt door zijn kleine lieve hoofdje hij is echt net te groot!

en trouwens jij mag het best eens zijn met runningkawa geen probleem
iedereen mag zijn mening hier gelukkig vertellen!! Haha!
maar soms zitten mensen hier wel te mieren hoor, dit is zielig dat is zielig, dadelijk ben ik nog een dierenbeul als ik gewoon op mijn paard ga rijden
kom op!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:47

mdmoiselle schreef:
Er zijn ook heus wel paarden die wat al te gemakkelijk een ander bit in hun snufferd geduwd krijgen, maar ik heb het over paarden die echt heet zijn op de sprong, en die dat altijd zullen blijven.

Maar ik denk niet dat wij het eens zullen worden Haha!

ander bit...?we hebben het hier over een mexicaans hoofdstel zit een gewoon bit in hoor...althans die ik vanmiddag gepast heb en die ik
ga kopen krijgt ook een dood normaal bit in... Verward Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 21:02

We hoeven het ook niet eens te worden. Deel alleen mijn ervaringen en misschien hebben sommige er wat aan.
Zal wel niet, maar och dan heb ik toch het goede daad idee Haha!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 21:06

runningkawa schreef:
We hoeven het ook niet eens te worden. Deel alleen mijn ervaringen en misschien hebben sommige er wat aan.
Zal wel niet, maar och dan heb ik toch het goede daad idee Haha!

oja absoluut wel ben het vaak wel met je eens en leer ook absoluut van de ervaringen van andere! OK dan!

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 21:08

mango- ik had het eventjes tegen Runningkawa over bitten, niet over neusriemen Knipoog

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 21:32

mdmoiselle schreef:
mango- ik had het eventjes tegen Runningkawa over bitten, niet over neusriemen Knipoog

o sorry hoor, ik snapte er al niets meer van excuse moi! Verward Bloos! Ach gut

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 22:16

Ik ben het weer eens met Kawa eens
(Het is jammer dat je niet wat meer in de buurt woont anders zou ik eens langskomen Knipoog )

Ik rijd mijn paard trouwens altijd gewoon op een lage neusriem met dubbelgebroken bit, toch echt niet het sufste paard, maar erg goed te rijden zo Knipoog
(op concours met gecombineerde neusriem(heel los Knipoog ) en pessoabit trouwens, dan heb ik net iets meer bij te zetten, maar eigenlijk denk ik niet dat het nu nog nodig is Hij is inmiddels wel aardig geroutineerd, maar op deze optoming is hij echt supersimpel rond te sturen Bloos hoef alleen maar te zitten en hand en been er licht aan te hoduen Knipoog )

Maar ik dwaal af...Bloos

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 00:53

Wat ik leuk vind op bokt is:
Men vraagt een mening of beter zelfs advies... als die mening of het advies niet in hun straatje past is het of pennygezeur of zieligdoenerij...
Ooit eens aan je instructuer gevraagd waarvoor (in dit geval) de mex dient en welk doel die heeft....
Beerbaum heeft ook paarden gereden met een engelse neusriem van koord/touw... stond ook sjiek, moeten we dat alemaal gaan doen dan?

Ik kan een toppaard kopen maar koop er de ruiter (m/v) niet bij. Wat bij X van toepassing is, omdat hij de topsport bedrijft, hoeft voor mij niet van toepassing te zijn.
De defentie: springpaard dus mexicaanse neusriem is imo volledig weg van de werkelijkheid.
Het lijkt me juist beter om te bewijzen dat je al die extra's niet nodig hebt en alles rijtechnisch wel kunt meesteren.
even uit mijn hoofd: de knhs zegt dat wannneer je met 2 verschillende paarden z hebt gereden dat je dan met elk nieuw paad kunt starten (mitst leeftijd dat toelaat) op elk nivo dat je wilt..... is dat dan paard vriendelijk?
Correctie als ik het verkeerd heb..

Karnat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 14:18

ach ja...gelukkig hebben we allemaal een mening en kunnen we hier op het forum lekker op los discusieren

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:12

veel mensen waren mij voor dussssssssss...................... Je hebt de uitleg waarschijnlijk al

zns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 18:01

Passoa schreef:
veel mensen waren mij voor dussssssssss...................... Je hebt de uitleg waarschijnlijk al

HaHa ja idd. Alleen wel allemaal met verschillende meningen *LOL* *LOL* *LOL*