zou de dierenbescherming hier iets mee doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:04

fijndat hij bij jou komt

Hevonen

Re: zou de dierenbescherming hier iets mee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:13

Gefeliciteerd allemaal! Jij omdat je je inzet voor de pony, dat echtpaar omdat ze inzien dat dit geen leven is voor dat dier en de pony omdat hij nu een meer paardwaardig leven krijgt!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 02:41

Bedankt voor jullie leuke / lieve reacties!!! Het gaat helemaal goed komen :D

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 04:36

Overleg nog wel even goed hoe dat verzekeringtechnisch gaat doen...
Fijn dat het goed gekomen is!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:00

Fijn dat hij naar jou komt nu!
Misschien kunnen ze ondertussen de bodem van de stal en wei een beetje opknappen (met hulp, of iemand inhuren)? Dan is het voor volgende winter iig in orde.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:13

Toppie!!! En ik deed die mensen een mooie foto cadeau van de pony ( gepoetst en happy met een vriendje...) Is een leuk kerstcadeautje voor ze.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 11:27

BKS schreef:
Toppie!!! En ik deed die mensen een mooie foto cadeau van de pony ( gepoetst en happy met een vriendje...) Is een leuk kerstcadeautje voor ze.

Haha ja leuk idee! Gaan we aan werken :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:35

sneu verhaal maar ik vind het oneerlijk tegenover de pony,

dit moet niet kunnen ook al zit er een verhaal achter daar heeft die pony niks mee van doen en zal het er niet beter op worden.
nee sorry ik heb hier geen respect voor en zou ook gewoon de DB bellen, heb dan echt sch**t aan de eigenaar(en) ongeacht wat het verhaal is

maar fijn dat er een oplossing is,

maar ik vind het niet kunnen dat je er zo makkelijk over dacht, dat er een verhaal achter zit

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:01

Wie dacht er makkelijk over?

Zulke mensen als jij heeft de wereld geen zak aan. Natuurlijk spelen verhalen mee, en oorzaken, maar goed, jou wil is kennelijk wet....

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:04

stef schreef:
Wie dacht er makkelijk over?

Zulke mensen als jij heeft de wereld geen zak aan. Natuurlijk spelen verhalen mee, en oorzaken, maar goed, jou wil is kennelijk wet....

Sorry hoor maar daar heeft een paard geen boodschap aan hoor wat de verhalen er achter zijn die weet alleen hoe die er nu bij staat.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:15

de verhalen die erachter zitten zijn echter van grote invloed op de oplossing. Nogmaals, tussen niet willen en niet kunnen zit een héél groot verschil

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:18

Als TS de dierenbescherming had gebeld, had de relatie tussen haar en de eigenaren in één klap heel slecht geworden. Wieweet zou ze na zo'n actie niet meer welkom zijn bij de pony. En dan had de dierenbescherming er vervolgens niks aan gedaan (dier heeft immers water, voedsel en onderdak) en dan had de situatie voor de pony hetzelfde gebleven, of in de loop van de jaren verergerd. Nee daar heeft de pony veel aan?

TS heeft het imo op een logische manier opgelost, met liefde voor mens én dier. En ze heeft het gewenste effect hiermee behaald, op een manier waarop iedereen er beter van wordt. Dat is toch juist een mooi iets? ik vind het juist top van TS dat ze zo gehandeld heeft +:)+

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:22

wat fijn dat het gelukt is ts :D
succes verder!

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:26

Goede oplossing! +:)+

Vind het wel sneu ze advies vraagt op bokt, een oplossing vind en er dan alsnog mensen gaan zeggen ''dat ze makkelijk dacht''. Het is helemaal niet makkelijk (uit eigen ervaring). En als DB niets doet, sta je alsnog met je rug tegen de muur, heb je ruzie met de eigenaren en krijgt het beestje nog veel minder verzorging..... wat Telpeva ook zegt...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:34

---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 25-10-23 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:02

Telpeva schreef:
Als TS de dierenbescherming had gebeld, had de relatie tussen haar en de eigenaren in één klap heel slecht geworden. Wieweet zou ze na zo'n actie niet meer welkom zijn bij de pony. En dan had de dierenbescherming er vervolgens niks aan gedaan (dier heeft immers water, voedsel en onderdak) en dan had de situatie voor de pony hetzelfde gebleven, of in de loop van de jaren verergerd. Nee daar heeft de pony veel aan?

TS heeft het imo op een logische manier opgelost, met liefde voor mens én dier. En ze heeft het gewenste effect hiermee behaald, op een manier waarop iedereen er beter van wordt. Dat is toch juist een mooi iets? ik vind het juist top van TS dat ze zo gehandeld heeft +:)+

Een paar slokken per dag? Is niet acceptabel ze moeten altijd water tot hun beschikking hebben, het verbaasd me gewoon weg dat mensen dit uberhaubt goedkeuren. Al dat geiten wollen sokken gedoe voor de eigenaren.
Wanneer beseffen mensen nu een dat een dier ook gevoel heeft en behoeftes heeft. Ondanks dat eigenaren misschien in een *** situatie zitten. Daar heeft het paard helemaal NIETS aan.
Daar is nu waar al dat dierenleed vandaan komt. Mensen die wel weten dat het niet zo hoort maar er ondertussen ook niets aan veranderen. Wat denk je van al die dierenverzamelaars? Die bedoelen het ook allemaal goed maar beseffen niet wat ze die beesten aandoen. Nee zielig joh voor die mensen als de dieren weg gehaald worden.
Nee mensen die hun paard willens en wetens 23 uur per dag op stal zetten worden hier afgeschoten maar deze mensen kunnen er niets aan doen. Wat is de wereld toch krom.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:22

Nikass schreef:
Het is inderdaad helemaal niet makkelijk en ik waardeer het TS, dat je probeert rekening te houden met de gevoelens van die mensen. Als ze helemaal nergens toe te bewegen zouden zijn had ik uiteindelijk wel de db ingeschakeld want dan moet de pony gewoon uit zijn benarde situatie worden gered. Maar op deze manier heb je het op een veel prettiger manier (voor alle partijen) kunnen oplossen. En nu de pony voorlopig bij jou staat, komen de mensen er misschien wat meer los van en zijn ze over een tijdje wellicht bereid er helemaal afstand van te doen (naar een goed adres)
En raad vragen op bokt is altijd prima! Als bokkers vinden dat dat stom is wat doen ze dan op dit forum???

En Stef, de wereld is niet zo zwart/wit... misschien kom je zelf nog wel eens in een situatie terecht waardoor je een situatie niet meer goed overziet. Wat weet jij van die mensen?

Maar het probleem is:
Als ts dierenbescherming belt, deze komt kijken, paard heeft overkapping, eten en drinken en is absoluut niet mager.
dierenbescherming doet er niks aan
eigenaars zijn kwaad op de ts omdat ze zich bemoeid heeft.
Ts mag niet meer komen
Eigenaars laten niemand anders meer op het erf
pony staat de rest van zen leven te verpieteren in een vieze, donkere stal, maar heeft wel eten en drinken.

Soms moet je gewoon rekening houden met de mensen, voor het welzijn van het dier!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:33

TS Super dat de pony nu een plekje bij jou krijgt.
enne niks aantrekken van die reacties van sommigen het is en blijft bokt.. je hebt het voor beide partijen netjes opgelost.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:47

Maar Tigra, stel: wat meerdere mensen al beschijven:

DB doet niets, eigenaren boos, en verzorgster mag nooit meer komen. En dan? Dan is je geweten zuiver, je hebt volgens ''het boekje'' gehandeld, DB ingelicht en alles, maar vervolgens heeft de pony het nog slechter. En dan?

In mijn situatie had ik eindelijk mijn stiefvader zover, om te gaan kijken naar een betere pensionstalling. Hij ging akkoord, leek het.... Vervolgens belt hij huilend mijn broer op want ''Ze pakt het paardje van me af!!''
Gevolg: de halve familie belt mij woest op wat ik die man wel niet aandoe, tot aan ''Door jou heeft de beste man hartklachten!!'' :n

Zo manipulatief en complex kan het zijn! Uiteindelijk is mijn pony wel verhuisd, mede door hulp van vriendinnen die me godzijdank nooit hebben veroordeeld, maar juist hebben meegedacht naar een oplossing.
En die komt beter laat dan nooit.

Ik snap de reactie wel, het IS ook zielig voor de pony, maar vaak ligt het niet zo zwart-wit...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:57

---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 25-10-23 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:58

---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 25-10-23 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:03

he wat goed dat die komt! gefeliciteerd! ik blijf het volgen!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 15:15

Ik heb alles even snel doorgelezen en ga er niet al te veel op in . Ik snap best dat mensen denken dat ik de dierenbescherming had moeten bellen omdat dit echt niet kan , maar wat had ik er mee bereikt? Stel , de dierenbescherming deed er niks aan .. had ik niet meer langs kunnen komen en was de situatie nog meer verslechterd + dat ik ook veel om die mensen geef. Het is goed zo.

Ik mag hem morgen ophalen!!!! *\o/*
Maar het voelt heel dubbel .... Ik was er vanmorgen even en die vrouw was alleen maar aan het huilen omdat ze hem na 13 jaar zo zou missen . -O-

Miss_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:21

Fijn dat hij bij jou mag komen te staan!
Misschien is het een idee om de eigenaren een keer mee te nemen naar de pony, zodat ze hem toch nog kunnen zien! En te zien dat hij het daar naar zn zin heeft.:)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 15:28

Miss_Amber schreef:
Fijn dat hij bij jou mag komen te staan!
Misschien is het een idee om de eigenaren een keer mee te nemen naar de pony, zodat ze hem toch nog kunnen zien! En te zien dat hij het daar naar zn zin heeft.:)

Jaa dat zoiezo en het is een half uurtje lopen dus we komen heel vaak langs :D