Hoeveel zouden jullie voor dit plekje betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Hoeveel zouden jullie voor dit plekje betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:03

Ah, ik dacht per pony. Dan is het inderdaad niet verkeerd als 125 eu in totaal is :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:03

je moet zelf eens gaan uitrekenen wat je kwijt bent aan hooi en stro kosten, dit is ook erg hoog.

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 23:04

nicky_rilana schreef:
je moet zelf eens gaan uitrekenen wat je kwijt bent aan hooi en stro kosten, dit is ook erg hoog.

Ik heb helaas geen enkel idee wat alle kosten zijn en waar ik allemaal rekening mee moet houden!

cynthia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:08

pfff misschien moet je op zoek naar iets anders of is dat niet mogelijk? een rijbak zou ik persoonlijk hoog op mijn lijstje hebben staan. Ik betaal iets meer maar heb een hele mooie verlichte buitenbak, een stal, elke dag weidegang, electriciteit en water, afgesloten zadelkamer en ook hele mooie uitrijmogelijkheden, bos om de hoek. Woon wel in Drenthe, maar ik zou rondkijken en vergelijken als ik jou was.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:09

nou je moet dus hooi betalen ik weet niet hoe lang ze met een pak/baal doen? ik weet ook niet hoe lang ze met 1 pak stro doen? en dan moet je nog de tijd die je er in moet steken bij doen, dus het voeren, je wordt ongeveer 5 euro per uur betaald, dan kun je het gewoon uitrekenen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:10

Pff ik vind wel dat jullie laag inschatten hoor.
Blijkbaar heeft de meerderheid geen idee wat alles kost.

Als je eens berekent; landhuur 100 per maand, voeding paard (hooi/brok/water/stro) 50,- per maand.
En dan moet je doorgaans zelf zorgen dat er afrastering komt en een schuilstal staat.
Als de afrastering er al is, schuilstal is er, hooi, brok, stro ed wordt geregeld, voeren wordt gedaan....
Ik vind toch 100 wel het minimum dan, er vanuit gaande dat de verhuurder er zelf ook een paard heeft staan en dus de kosten voor weidehuur worden gedeeld.

cynthia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:10

ANOUKIEE schreef:
Dit betaal je trouwens wel per wei. Dat ik daar nu mijn 2 pony's op zet is mijn eige keuze, er word natuurlijk wel meer hooi en kuil gevoerd omdat er 2 pony's opstaan :)!

oh dit had ik nog niet gelezen, dit veranderd de zaak wel een beetje natuurlijk. Het is nu misschien niet te duur, maar zou er toch niet willen staan.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:11

62 euro per pony vind ik niks teveel, ondanks dat het niet aan mijn persoonlijke eisen voldoet.
als jij daar fijn staat lijkt het me een prima prijs.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:11

kosten van hooi en strooisel heb ik net hiervoor geschreven op vorige pagina...

voor je pony's samen moet je rekenen op ongeveer een half baaltje hooi per dag.

voor stro in je stalletje weet ik niet, hangt er vanaf hoe droog dat stalletje is (als het inregent of een natte bodem heeft of ze veel in en uit lopen en er modder voor de stal ligt, verbruik je veel meer dan wanneer het mooi droog blijft van binnen.

Schoon en droog wit zand in de stal doen, kan ook. Hoeft er geen stro bij in,zakt de plas mooi weg en kun je makkelijk uitmesten...

Ik zou ook eerst even verder zoeken als je er nu nog niet staat.
Er komt nog meer water, dus een plekje met een iets ruimere stal/opslag, stuk bestrating, zand en met licht er bij is wel zo fijn als je je pony's de hele winter buiten wilt kunnen houden en kunnen verzorgen zonder dat ze zwemvliezen moeten kweken...

@Anneliesdj: ik kom voor een pony of paard met alleen strooisel en ruwvoer al op €50,- per maand, nog geen brok er bij of andere kosten. Alleen landhuur is niet altijd zo duur, je hebt vaak ook goedkopere landjes (hangt ook af van de grootte), of mensen die het in bruikleen geven als je het netjes onderhoudt
Laatst bijgewerkt door joyce B op 20-12-11 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:14

Wat kost een baaltje hooi in Limburg (rond de 4,00?)

Ik heb er 1 in pension. deze eet per dag zo'n 2,50 aan hooi weg, 1,00 aan stro en per maand ongeveer 15,00 aan zaagsel, dan zit ik al op 135,00 per maand. Hier komt nog een wormspuit, weide onderhoud, licht en water bij.

Iedereen zegt wel gemakkelijk dat het te duur is maar vergeet ook niet dat er genoeg kosten zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:16

Precies.
En vergeet vooral niet de tijd die er ingestoken wordt, dat wordt zo makkelijk over gedaan maar ga zelf maar eens 2x daags water brengen, in de winter ijs openhakken, hooi geven, afrastering controleren, elke maand de zaterdagochtend op pad om weer een trailer hooi en stro te halen.

Als je een kaal weiland huurt betaal je ook 100 per maand en mag je zelf 2x daags op en neer en je hooi en stro gaan regelen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:20

Hooi/stro krijg ik gelukkig 1x per jaar, heb dan ook meer dan voldoende plaats om het op te slaan.

Maar doordat ik het in de schuur heb wat weer aan het huis grenst betalen we wel meer aan brandverzekering per jaar.

Ik ben per dag ongeveer 2uur bezig om alles bij te houden en te voeren. Ik doe het graag en het is ook gezellig om er iemand bij te hebben maar een vetpot is het zeker niet.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:24

zoveel tijd ben ik er ook mee kwijt, 3 tot 4 pony's/paarden.
Ik ben ook wel benieuwd wat mensen voor ons plekje over hebben, misschien ook maar eens een topic maken binnenkort ;)

€62,50 inclusief ruwvoer en strooisel per pony is niet duur... Alleen of je happy bent wanneer je pony's echt in de modder moeten staan zoveel weken achter elkaar is een ander verhaal. Maar het is nu wel extreem (lang) nat... Echt heel veel water...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:43

Gini schreef:
De stro- en hooikosten per paard berekenen, meer niet. Je hebt verder geen luxe, geen faciliteiten en je moet zelf mesten.

Ik wil hier even nog op ingaan. *sorry, maar ik was best wel geschrokken met hoe sommigen op deze reactie sprongen als zijnde belachelijk en onmogelijk*. Ik heb voor de grap eens de berekening gemaakt. Voerkosten en hooikosten per maand komen op een totaal van 128,40 euro per maand voor mijn paard. Klinkt het bedrag nu nog onmogelijk? ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:51

Dus de landeigenaar moet zijn land maar aan je schenken dan?
Je vind het redelijk om ergens gratis stalling en tijd te vragen?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 01:41

tis maar goed dat veel stalhouders niet alle kosten meerekenen en het voor de hobby er bij doen, enzeker geen uurloon rekenen!...
Of de mazzel hebben dat ze goedkoop zelf hun ruwvoer kunnen verbouwen en oogsten...
Anders hadden veel mensen niet zo goedkoop kunnen staan.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 01:56

een max van 100 euro.

ik heb ook een weide, voor 500 euro per jaar.. geen stroom geen stromend water..
eigen stal gemaakt van 4x4 als niet iets groter en een kleine opslag voor zadel voer etc. 2 x 4
weide is ongeveer 60 x 40m
mestput ( zelf gemaakt)
heb wel bosrijke omgeving om me heen.
omheind met schapengaas en stroomdraad.

(deze weide wil ik opknappen en verhuren)

daarnaast heb ik nog een weide 310 euro per maand ( eigenlijk te belachelijk voor woorden ) ( hoop dat ik snel iets kan kopen)
stromend water ( grond water), stroom, 2 stallen van ong 3x3, zadelkamer afsluitbaar, zolder, mestput, kippenren
en ongeveer 1 hectare grond incl rijbak, bosrijke omgeving
en geheel omheind met hekwerk. mijn ponys staan dus achter slot en grendel

beide weides in limburg

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 02:11

Wij hebben ongeveer dezelfde "faciliteiten" als jou, namelijk 2 grote (schuil) stallen van 5 bij 5, grote wei (wel modderbende maar dat houd je toch niet tegen) en geen stromend water of bak. En onze paarden worden gevoerd, wel eigen voer. Wij mogen hier helemaal gratis gebruik van maken, maargoed daar hebben we natuurlijk wel erg veel geluk mee! Als ik hier voor zou moeten betalen vind ik 150 euro voor 2 paarden helemaal geen verkeerd bedrag hoor. Paarden kunnen letterlijk niet beter staan dan zo.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:45

bello2005 schreef:
een max van 100 euro.

ik heb ook een weide, voor 500 euro per jaar.. geen stroom geen stromend water..
eigen stal gemaakt van 4x4 als niet iets groter en een kleine opslag voor zadel voer etc. 2 x 4
mestput ( zelf gemaakt)

daarnaast heb ik nog een weide 310 euro per maand ( eigenlijk te belachelijk voor woorden ) ( hoop dat ik snel iets kan kopen)
stromend water ( grond water), stroom, 2 stallen van ong 3x3, zadelkamer afsluitbaar, zolder, mestput, kippenren

beide weides in limburg

woow die laaste is echt duur.
ik sta voor 280 ongveer, in brabant.
en daar zit alles op en aan.
binnen/buiten bak
wei
paddock
stapmolen
kantine
wasmagine
zadelkamer afsluitbaar
solarium
warm en koud water
hij wordt binnen en buiten gezet, en er wordt gevoerd

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:01

bello2005 schreef:
een max van 100 euro.

mestput ( zelf gemaakt)

beide weides in limburg

Jij ben dus per maand 350,00 kwijt aan land, hier komen nog voederkosten en onderhoud bij.
Hoe kun je dan max 100,00 adviseren?
Bij koop komen er ook een hoop kosten bij, dit is ook niet gratis.

Ik heb gelukkig deels eigen land, een paar stukken waar ik niets voor hoef te betalen (alleen het onderhoud) en een stuk pacht voor 35,00 per jaar

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:03

€75

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:17

joyce B schreef:
voor je A-pony's samen of per pony?

edit: je was me net voor.

Je betaald dus per pony nu €62,50 Dat is niet verkeerd inclusief ruwvoer en strooisel.
Wel jammer dat de wei zo nat is, maar dat is nu bijna overal zo. Je zou kunnen vragen of ze tegen de ergste modder vooraan een kieper zand kunnen laten komen en dat wat verspreiden zodat de pony's daar hoger en droger kunnen staan...

Ik ben het met joyce b eens voor twee pony's is dit niet teveel, al zou het mij te premitief zijn.
Vooral dat water bijvullen vind ik niet erg fris, er wordt waarschijnlijk vanalles gedaan met die laadbak zoals mesthoop opduwen.
Je wist van te voren hoe het eraan toe zou gaan neem ik aan en ook wat je moest betalen en ik denk dat je goedkoper niet snel terrecht zal kunnen.

friesje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:27

Ik vind het niet veel!
Ik heb zelf een eigen wei en ik weet wat het mij elke maand kost.
Dan praat ik nog niet over de tijd wat er in gaat zitten.
Ze krijgen bij mij dan ook onbeperkt hooi.
Ik zou er voor 125 euro geen 2 pony;s bij willen hebben.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:04

Ik vind het niet veel wat je voor 2 pony's betaald. Al ben ik dan wel randstadtarieven gewend :+ hier vind je bijna niets onder de 150,- per paard/pony en ja dan heb je ook een redelijk primitief gebeuren.
TS is het niet mogelijk om bijvoorbeeld te vragen om verlichting en water? bijvoorbeeld verlichting op batterijen of een accu? tegenwoordig is er met LED verlichting veel mogelijk, en qua water zou misschien een grondwaterpomp een optie kunnen zijn?
Bagger, tja dat heb je overal op het moment volgens mij, heb nu ook in mijn paddock waar mijn paarden overdag staan, 's nachts staan ze op stal

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:13

Voor 2 pony's is het niet duur idd.
Ik betaal hier op eigen grond en met voldoende weidegang aan hooi en stro e.d. ook zo rond de 40 euro per pony per maand.
En dan heb ik hooi van eigen land en stro ook voor een lage prijs.
Ik wou er zelf geen pensionpaarden voor bij hebben voor zo'n laag bedrag.
Kost je namelijk ook tijd, paarden van een ander.