met oud en nieuw binnen zetten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:38

Was vandaag aan het rijden, toen er tot 2 keer toe flink vuurwerk in de omgeving werd afgestoken. Gelukkig reageerde ze niet, maar toch. De paarden gaan te allen tijde met Oud&Nieuw naar binnen. Zeker nu je die rare verhalen over vuurwerkbommen hoort. De staleigenaar houdt toezicht, maar als hij niet had gekund dan had ik zeker zelf blijven oppassen. Ze krijgen inderdaad zo rond een uur of 11, half twaalf nog een flinke hoeveelheid ruwvoer.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:00

Ik ben toch wel erg blij met mijn bomproof ponietjes :+

Ze gaan hun vierde O&N meemaken en blijven dan ook lekker buiten op de paddock/bestrating staan met stal. Er staat een houten omheining omheen van 1.30 m, dus die gaan echt nergens naar toe :D

Alle tips zijn al gegeven hier. Het lijkt mij dat ze idd beter op stal in de stress kunnen schieten dan dat ze door de omheining heen knallen.

Mowgli23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:45

@xEline: ik zal even antwoorden op je vraag wat bovendeuren zijn, hihi :D De stal bij mij bestaat uit twee gedeeltjes, je kan de onderkant en de boven los van elkaar dicht doen. De bovenkant is bij mij altijd open, zodat hij zijn hoofd uit de stal kan doen en naar de andere paardjes kan kijken. Ik weet niet of jou stal dat ook heeft, want niet elke staldeur heeft het.

MusicIsLife

Re: met oud en nieuw binnen zetten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:04

heb je ook geen buren die even tussendoor kijkje kunnen nemen?

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:14

bij ons staan ze ook gewoon op stal, beetje voer en lichten aan. gaat al jaren prima :) zijn er gelukkig niet bang voor.

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:37

Mijn paarden staan s'nachts altijd op stal, dus ook met oud op nieuw. Wel geef ik ze extra voer, laat de lampen aan en ook zet ik een radio aan. Rond 1 uur ga ik altijd nog even kijken en doe dan alles uit. Nog nooit geen problemen gehad op deze manier

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:00

Gelukkig is de mijne bomproof, het zal hem allemaal een worst zijn en gelukkig maar, want onze buurtkinderen steken het gewoon af, terwijl ik aan het rijden of longeren ben en het doet hem gewoon echt niks. Overigens mikken ze niet op hem hoor, het zijn vaak rotjes die ze in hun eigen tuin afsteken en terplekke ontsteken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:02

klomp schreef:
Gelukkig is de mijne bomproof, het zal hem allemaal een worst zijn en gelukkig maar, want onze buurtkinderen steken het gewoon af, terwijl ik aan het rijden of longeren ben en het doet hem gewoon echt niks. Overigens mikken ze niet op hem hoor, het zijn vaak rotjes die ze in hun eigen tuin afsteken en terplekke ontsteken.

dat is bij de mijne helaas wel gebeurd :(:)
het is al geen held...
en nu helemaal niet meer :oo

Webbie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:07

Mijn paard staat in pension, ik ben benieuwd hoe ie reageert. Ik denk dat ze in de stal staan met licht aan en muziek zodat het afleid!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:10

M_D_H schreef:
klomp schreef:

het is al geen held...

Op een buitenrit met nieuwjaarsdag is het mij ook overkomen dat rotjochies een rotje bij zijn voetjes gooide, maar tot mijn verbazing interesseerde het hem helemaal niet, hij keek alleen maar om wat het was en haalde nog net zijn schouders niet op :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:16

klomp schreef:
M_D_H schreef:

het is al geen held...

Op een buitenrit met nieuwjaarsdag is het mij ook overkomen dat rotjochies een rotje bij zijn voetjes gooide, maar tot mijn verbazing interesseerde het hem helemaal niet, hij keek alleen maar om wat het was en haalde nog net zijn schouders niet op :+

paar jaar terug op buitenrit op derde kerstdag,
buurjochie vondt het altijd zo mooi als die held van mij omhoog kwam :oo
en die was met rotjes aan het gooien, en zag dus dat die van mij onrustig werd en al een beetje begon te dreigen...
dus wij dachten, ach we wachten wel op veilige afstand tot hij alles op heeft...
en toen stopte hij, ja zegt die, ga maar hoor, anders staan jullie hier nog zo lang...
en toen we langs waren gooide hij er 1 onder zijn buik...
tsjah poownlief ging door het lint (en terecht) en vati ging dat jongetje achter na :') _O-
njaa jongetje flink op zijn lazer gehad van die ouders (hebben zelf ook paarden) maar dat mocht natuurlijk niet meer baten :(:)
poown lief wordt nu helemaal panisch waneer hij lichtflitsen ziet of knallen hoort (een zaklamp is ook ontzettend eng :oo )

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:18

Mijn paarden staan ook altijd 24/7 buiten met alleen een inloopstal zonder deur. Momenteel ook heel veel modder door de regen die is gevallen. Normaal is de grond bevroren. En mijne gaan elk jaar met oud en nieuw op stal. Want ze breken de boel af met vuurwerk, rennen, gek doen etc. Normaal gingen ze dan 4 daagjes logeren bij een boer, maar nu gaan ze een week of anderhalf na een manege zodat ik ook kan rijden.
Met rijden gedragen ze zich wel maar als ze samen in de wei staan, gaan ze elkaar uitdagen.
Ze hebben 1x toen op de wei gestaan met oud en nieuw, nooit meer. En je hebt zelf dan totaal geen rust.