Hoeveel zou jij betalen voor....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:11

Ik snap het :j maar ik kijk er anders tegenaan. Ik heb mijn eigen punt als referentie en mijn eigen kosten plaatje

Maar goed, t zou ook zeker niet mijn keuze zijn om daar te gaan staan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:17

vuurneon schreef:
Ik snap het :j maar ik kijk er anders tegenaan. Ik heb mijn eigen punt als referentie en mijn eigen kosten plaatje

Maar goed, t zou ook zeker niet mijn keuze zijn om daar te gaan staan.

Dat is een ander verhaal en die mening deel ik met je ;)

Ik sta op een soortgelijke stal als hier beschreven wordt, maar mijn paardjes komen van smorgens tot savonds 19.00 buiten ook nu en in de zomer kun je kiezen dag en nacht of ze blijven zolang mogelijk buiten als je ze op stal wil.
Wij moeten zelfs het krachtvoer nog zelf betalen en hebben geen buitenbak.
Het is een kleinschalige stal met veel individuele zorg voor de paardjes, dus ook een deken op en af doen of een zalfje aanbrengen wordt gedaan.
De afspraken worden nagekomen en alles is bespreekbaar en de koste 170 euro per maand per paard.
Ik betaal liever dit dan dat ik op een stal sta voor 100 euro en er wordt overal op bezuinigd dat ze op de kale vloer staan.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:19

ik zou zeggen 125,- / 150,-

Silence

Re: Hoeveel zou jij betalen voor....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:25

Ik zou er ook niet willen staan, zeker niet voor een bedrag van zo'n €150 wat ik hier geregeld voorbij zie komen.

Ik betaal €15 per maand meer en heb er dan een buitenbak (verlicht), stapmolen, wasplaats, kleine keet met kacheltje en wc bij en mijn paarden staan de hele dag buiten.
Dus dan zou ik voor €15 minder geen genoegen nemen met de betreffende stal uit dit topic.
Dan vind ik €100 wel de max. Maar gezien de korte tijd dat de paarden buiten staan zou hij voor mij sowieso afvallen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:26

Maar het is wel in Zuid Limburg he? Tis niet in de randstad!
De prijzen liggen echt heel anders. Dan vind ik € 150,- gewoon niet reëel.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:30

Ik kom ook zeker niet uit de randstad, meer in de richting van de ts dus denk dat onze regio's wel redelijk op 1 lijn liggen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:32

170 euro in de maand zou ik er inderdaad voor over hebben in jouw situatie jesito :j dat is een reëel bedrag voor wat je krijgt.

Ik betaal zelf 1000 euro per jaar, maar dat is ook incl, da, hoefsmid, biks etc. Totaal geen voorzieningen, wel voerschema en complete vrijheid als het om de paarden gaat. Tja, ben ook gedeeltelijk eigen baas, dus lekker 24/7 buiten. Vandaar dat ik op die 100 euro kwam.
Maar goed als de paarden ook bij die stal in de zomer naar binnen gaan, dan is het wel wat laag (ging er automatisch vanuit dat ze dan wel de hele dag buiten stonden). Max. 125, maar goed dat vind ik zelfs nog teveel voor wat je ervoor krijgt := of beter gezegd, ik zou het er niet voor over hebben.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:33

Het ligt er denk ik ook aan waar je waarde aan hecht, mooie binnenbak, solarium, stapmolen, enz. voor dit soort stallen betaal je heel veel maar komt je paard vaak ook amper buiten toch wordt daar dan weer wel veel geld voor neergeteld.
Ts waarom vraag je dit, wat betaal je dan als ik vragen mag?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:34

vuurneon schreef:
170 euro in de maand zou ik er inderdaad voor over hebben in jouw situatie jesito :j dat is een reëel bedrag voor wat je krijgt.

Ik betaal zelf 1000 euro per jaar, maar dat is ook incl, da, hoefsmid, biks etc. Totaal geen voorzieningen, wel voerschema en complete vrijheid als het om de paarden gaat. Tja, ben ook gedeeltelijk eigen baas, dus lekker 24/7 buiten. Vandaar dat ik op die 100 euro kwam.
Maar goed als de paarden ook bij die stal in de zomer naar binnen gaan, dan is het wel wat laag (ging er automatisch vanuit dat ze dan wel de hele dag buiten stonden). Max. 125, maar goed dat vind ik zelfs nog teveel voor wat je ervoor krijgt := of beter gezegd, ik zou het er niet voor over hebben.

Ach ieder doet het op zijn manier, is ook prima zo.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:41

Ik zou zeggen 100 - 150 euro per maand.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:44

Als ze er inderdaad netjes bij staan , zowel op stal als in de wei (niet in de blubber) de hele tijd kunnen grazen of (goed !!) hooi eten , met anderen staan en ook tijdens de waardeloze regen-en-nog-eens-regen winterdagen niet sneu staan te bibberen maar het wel nog naar hun zin hebben , en je kunt in de omgeving fijn rijden....dan 150 euro.

Meer is het niet waard vanwege het ontbreken van een bak , de kleine stalletjes en ook maar enige luxe.

Alles dat je er meer voor geeft dan die 150 euro is puur omdat het plekje je aanspreekt / andere stallingen minder aantrekkelijk zijn voor je om 1 of andere reden :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:05

pmarena schreef:
Als ze er inderdaad netjes bij staan , zowel op stal als in de wei (niet in de blubber) de hele tijd kunnen grazen of (goed !!) hooi eten , met anderen staan en ook tijdens de waardeloze regen-en-nog-eens-regen winterdagen niet sneu staan te bibberen maar het wel nog naar hun zin hebben , en je kunt in de omgeving fijn rijden....dan 150 euro.

Meer is het niet waard vanwege het ontbreken van een bak , de kleine stalletjes en ook maar enige luxe.

Alles dat je er meer voor geeft dan die 150 euro is puur omdat het plekje je aanspreekt / andere stallingen minder aantrekkelijk zijn voor je om 1 of andere reden :)

Dit klopt precies.
Ik ben na 18 jaar paarden hebben erachter dat afspraken nakomen een karig gegeven is op veel stallen en dat is op deze stal wel voor mekaar en super goed voor de paarden.
Op de stal van Silence is het ook heel fijn en dat zijn stallen waar ik dan graag wat meer voor over heb.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:28

De bedragen van € 100,00 of minder zijn in mijn ogen niet reeël. Als je alleen al kijkt wat hooi en stro tegenwoordig kost. Ik woon in midden limburg en hier betaal je voor een kale box (op basis van zelfverzorging) al zo rond de € 100,00...
Persoonlijk zou ik hier ook niet willen staan, de weidegang van 4 uur is voor mij een behoorlijke afknapper. Maar ook het feit dat ze op betonroosters staan (als ik het goed begrepen heb) heb jaren geleden gezien hoe een paard door een betonrooster zakte.. Dat wil ik nooit meer meemaken..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:33

Er is een verschil tussen wat reëel is en wat mensen 'er voor over hebben'.
Op basis van de huidige voorzieningen heb ik er niet meer geld voor over. Ongeacht of ze er winst of verlies op lijden. Stel dat ze de hele dag binnen zouden staan en er geen weidegang mogelijk zou zijn. Dan zou ik er nog geen tientje voor over hebben. Ook niet kostendekkend.

Zou ik nou ergens bij mij 5 minuten verderop een stal kunnen vinden van een supergoede vriendin van me, niet erg luxe, dan heb ik er misschien qua geld wel meer voor over dan dat het 'waard zou zijn'. Puur op emotionele basis.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:00

Kunnen de paarden nu wel of niet de hele dag op wei? Dat is me nu even niet duidelijk.
Waar in Ulestraten is het (als ik vragen mag?). Ik heb de paarden nu ook in Ulestraten staan voor de winter (bij ons bedrijf).

Er zijn meerdere mogelijkheden om paard te rijden in en rondom Ulestraten.
Door het veld ben je zo in Schimmert. Daar ligt een rijvereniging met een buitenbak + longeerbak. Voor een paar tientjes per JAAR (ja, echt waar), huur je daar de accomodatie en mag je er zoveel gebruik van maken als je wilt. Op Zaterdagmorgen en woensdagavond geven ze er les. Ik meen voor nog geen € 100 per jaar kun je meelessen 1 x per week. Ikzelf ben er een 2 jaar geleden gestopt met rijden (omdat ik toch liever buiten rij op zaterdag) en betaalde toen € 75 per jaar (maar ik weet dat ze inmiddels wat zijn moeten stijgen in prijs). Daar kon ik dus elke dag de bak voor gebruiken + 1 keer per week les nemen. Dat zou dus een goedkope optie zijn als de pensiongasten perse een buitenbak willen hebben.

Het ligt er een beetje aan of het een paard of sobere pony is die gevoerd moet worden.
Vorig jaar hadden we een paard van 1.65m die we 2 keer zoveel hooi moesten voeren als de e-pony's.
Hij at in zijn eentje een hele baal hooi op 1 dag op, terwijl ik de e-pony's maar een halve baal voer. Dat scheelt nogal wat op jaarbasis.
Ik ben nu per e-pony aan hooi maandelijks kwijt: 15 x € 3 = € 45 (en dan heb ik het hooi nog goedkoop!!).
Stro: ca. 15 x € 1,50 = € 22,50
Brokken voer ik niet zo veel (omdat we nu niet zo veel rijden in de winter), maar dat is ca. € 5 per maand.
Dan zit ik dus al op € 72.50 aan pure voer/strooikosten.
En dan heb ik het nog niet over het water wat de dieren drinken en de stroom die gebruikt wordt voor verlichting en schrikdraad.

Als je dan nog het voeren en uitmesten en mest afvoeren erbijtelt, dan denk ik dat € 150 in deze tijd met gestegen voerprijzen, toch heel reeel is.
Ik gaf voorheen (toen de hooi/stroprijzen nog niet zo hoog waren) ca. € 25 per maand minder uit. Maar ja....alles is nu eenmaal gestegen.

Ik zou mijn 2 stallen best willen verhuren voor € 75 per maand per stal.....maar dan mogen ze wel alles zelf doen en kopen. Voeren is op zich nog niet het werk; daar doe ik 's morgens 5 minuten over per paard, maar ik ben wel elke avond ca. 20 minuten per stal aan het mesten. Op maandbasis zijn dat dus ca. 12,5 uur. En dan moet je ook nog de wei onderhouden, reparaties verrichten, mest wegrijden eens per maand (in ons geval dan).
Tel ik € 5 per uur (wat ik erg weinig vind, maar ja), dan zit je dus op € 62,50 voor het werk dat je standaard maandelijks moet doen.
Voer € 72,50 + werk € 62,50 = € 135.
Tja.....dat hou je dus € 15 per maand over voor de eigenlijke huur van je stal....die je ook hebt moeten aanschaffen. En waar je dus ook op afschrijft. En als er iets vervangen moet worden van schrikdraad/omheining/ waterbak ed, dan moet je dat ook zelf betalen.

Ik denk dat het gewoon voor een kleine stalling niet rendabel is om te verhuren. Het klinkt leuk, maar je houdt er vrijwel niks aan over.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:29

Je houdt er vaak wel wat aan over hoor : veel gezeur van je pensionklant :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:29

Haha en dat is gratis en voor niets :D

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 13:40

Zo genoeg reacties! Nog niet alles doorgelezen, maar wil wel graag wat extra duidelijkheid scheppen :)

Dat de paarden +/- 4 uur per dag naar buiten gingen, dat was mijn keuze. Mijn pony komt net van een chique dressuurstal en is niet gewend om de hele dag buiten te staan. Ik heb inmiddels besloten en geregeld dat ze vanaf vandaag de hele dag buiten staat en dat is ook geen enkel probleem. De paarden worden met zeer veel liefde behandeld. Gisteren is de tandarts geweest, de stal eigenaaresse is vele male extra naar stal gegaan om te kijken hoe het met mijn pony ging (ik had er zelf al lang vertrouwen in maar ik heb de tandarts incl verdoving al zo vaak mee gemaakt en voor haar was het de eerste keer). Ik kreeg ook heel lief een berichtje in de avond dat het heel goed ging en dat ze met veel smaal haar wortels aan het eten was (die krijgen ze ook iedere dag). Vanmorgen krege ik een telefoontje dat alles goed ging, ze waren gevoerd en ze zou een half uurtje daarna terug gaan om ze buiten te zetten, zodat ze eerst in alle rust de brok op konden eten. Ik sta er nu 3 1/2 week en ik heb nog nooit meer dan 2 mesthoopjes in haar stal zien liggen. Ze hebben 7 weilanden rondom de stal, allemaal in goede conditie en nog genoeg te grazen. Ze hebben een enorm groot stuk in laten zaaien met speciaal gras voor paarden met de juiste kruiden welke volgend jaar ook te gebruiken is. Ze hebben voorhee varkens gehouden, maar het is geen oude stal, het is hoog, licht en ruim. Er is een kraan met een tuinslang om af te spuiten, ik kan mijn pony dan op een betonnen rooster zetten om af te spuiten. Ze hebben zelfs speeltjes in haar stal op gehangen. :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 13:45

jesito schreef:
Het ligt er denk ik ook aan waar je waarde aan hecht, mooie binnenbak, solarium, stapmolen, enz. voor dit soort stallen betaal je heel veel maar komt je paard vaak ook amper buiten toch wordt daar dan weer wel veel geld voor neergeteld.
Ts waarom vraag je dit, wat betaal je dan als ik vragen mag?

Ik kom van 1 van de meest luxe stallen in Zuid Limburg met werkelijk alles wat je maar wensen kan. De paarden konden daar alleen niet veel naar buiten, de boxen waren gesloten (geen open luik of dergelijke). In het begin was het erg rustig met een stuk of 8 eigen paarden en 3 in pension. Inmiddels stonden er rond d3 25/30 paarden en was het echt te druk om uberhaubt even aan te wippen met mijn kindjes. Ik heb een tijd niet gereden ivm de komst van onze twee kinderen dus ik moet nu alles rustig op gaan bouwen. Ik kan hier op het land trainen aan de longe en dat gaat erg goed. Rijden kan ik doen in het bos of ik kan op den duur hier in de omgeving diverse stallen benaderen om gebruik te maken van een rijbak. Ik ben benieuwd naar wat anderen zouden geven omdat ze zoekende zijn in hoe ze de stal verder uit willen gaan bouwen. Het is dan ook interessant om te weten wat anderen in deze situatie zouden willen betalen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 13:46

flitzz schreef:
Maar ook het feit dat ze op betonroosters staan (als ik het goed begrepen heb) heb jaren geleden gezien hoe een paard door een betonrooster zakte.. Dat wil ik nooit meer meemaken..

:n Niet goed begrepen. Ze staan op een keurige vloer. Ik kan haar afspuiten op een beton rooster ;)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 13:50

De stalling is op de Vliek in Ulestraten. Waar staan jullie paarden dan (bij bedrijf?)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:31

Aha jij staat er dus. Ik ben benieuwd naar de kosten?
Wat vindt jij zelf wel reëel?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 14:46

Ik heb de laatste jaren op bijzonder luxe stallen gestaan dus ik ben bang dat mijn beeld een beetje vertekend is, daarom ben ik geinteresseerd in wat jullie ervoor zouden willen geven. Ze vroegen eerst 220, dat vond ik veel te veel. Ik wilde eigenlijk 150 voorstellen, het is uiteindelijk 170 geworden. Ik ben gewoon al heel erg blij dat ik haar zo dichtbij heb staan en dat ik ook aan kan wippen met de kindjes (die willen vaak v oor het slapen gaan nog een kusje gaan geven). Het is dus alsnog aardig aan de prijs als ik het zo hoor. Maar altijd nog een stuk goedkoper als waar ik hiervoor stond, dus wat dat betreft.. Mijn pony heeft het hier volgens mij veel beter naar haar zin en voorlopig nu ik nog in de opbouwende fase zit, vind ik dit genoeg. Ik kan werken op het land en buiten rijden. Wie weet wil ik over een jaar wel weer een binnenhal, maar dat zie ik dan wel weer.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:50

Wat betaal je dan nu?
Opzicht als ik het zo lees, klinkt het super goed.
En als jij en je paard er happy mee zijn betaal je de prijs die jij rieel vind en ervoor over hebt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:54

Lijkt me een nette prijs dan toch :)

Hier aan huis leggen wij al allebei elke maand 150 euro in om de ponies te onderhouden , en dan moeten we nog alles zelf doen :P