Maar dat is in dit topic niet aan de orde.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
probabeest schreef:maar haike, als TS nou heel fanatiek aan het werk gaat met haar shet, vind je het dan nog steeds onzin?
en zo ja, waar zit voor jou het verschil dan in?
de grote van het paard???
piezze schreef:JoyCiej007 schreef:Tsja....... meer luxe voor jou dan voor je pony hoor.
en in de winter dus dagelijks 'in de paddock'. Maar met maar 4 kleine paddocks, hoe wil je dat gaan doen?
Of vind je het fair tegenover je pony dat hij 24-20-18-16u. per dag op stal staat??? Dat is geen luxe...... en al helemaal niet naar je pony toe....
paarden horen lekker rond te kunnen lopen. Als ik mijn pony's zoveel en zolang op stal zou moeten houden, dan had ik ze al lang verkocht.
WAt is het punt, de shetlander kan behoorlijk rondlopen in een stal van 3 bij 3 meter, hij krijgt een luik om naar buiten te kijken. Wat is het verschil met een paddock behalve dat het buiten is?
xxMaxx schreef:Ik zou een shet alleen niet 4 x p dag hooi geven en dan ook nog 2 x voerentenzij je hem bevangen wilt hebben! (ha-ha grappig...)
capopjekop schreef:xxMaxx schreef:Ik zou een shet alleen niet 4 x p dag hooi geven en dan ook nog 2 x voerentenzij je hem bevangen wilt hebben! (ha-ha grappig...)
Wat een onzin, je weet namelijk niet wat voor een hooi ze voeren en hoeveel. Mijn shetten krijgen vrijwel onbeperkt graszaadhooi, daar vallen ze juist van af4x ruwvoer in porties is juist goed, mits het niet te rijk is.
8nnemiek schreef:Te 'luxe'? Voor het paard? Ik denk eerlijk gezegd dat, als de shet mocht kiezen, die liever lekker buiten op wei stond in de winter, dan in een stapmolen.. De meeste paarden trouwens.
Als je met 'luxe' bedoelt dat het voor jou zelf luxe is, omdat je verder geen extra werk aan je pony hebt.. oké, maar dan maakt het ook geen fluit uit of je een shet of een sportpony van 10.000 euro hebt.
piezze schreef:als het een sportshetlander is zoals dat hier genoemd wordt dan komt ie toch vaak zat uit zijn (enorme) hok?
Lijkt mij wel geinig gezicht een shet in de stapmolen. En wat voor topsport wordt er mee bedreven dan? Dattie onder een solarium moet etc etc.
Maar ff serieus. Doe je zo'n dier niet meer plezier met maatjes van dezelfde grootte en een weitje erbij?
probabeest schreef:Michellkuh schreef:Denk dat het voor jouw veel luxe is, maar ik denk dat je shetje blijer is in een wei met soortgenootjes dan zo'n opgesloten leven te lijden
maar geld dit dan niet voor alle paarden?
waarom zou een shet hier blijer of minder blij mee zijn dan een groot paard?
_Dribbel schreef:Citaat:Doe je zo'n dier niet meer plezier met maatjes van dezelfde grootte en een weitje erbij?
Mijn gedachte.
Citaat:Mijn gedachte.
Citaat:vinden ze vast leuk, maar dit geld dan natuurlijk ook voor al die kleintjes die alleen bij grote paarden staan als gezelschapspaardje, die hebben ook geen vriendjes van dezelfde grote.
ik krijg bijna medelijden met mijn grote, dat is nl de enigste in zijn maat, de rest is allemaal de helft kleiner, best zielig