Tips voor lange manen en een volle staart

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:09

Mijn paard heeft helaas exceem dus ik heb dit jaar amper manen/voorpluk.
wel heeft ze nog een erg mooie staart, ik doe er om de 2 dagen serum in van de action,
kost niks en werkt prima vind ik.

xx_denise_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:09

Cowboy magic heeft zoveel verschillende producten, kan iemand mij helpen met de keuze?
het is voor een hafflinger met redelijk lange manen, maar ze mogen nog best langer :)

Dus een product dat ervoor zorgt dat het beter verzorgt wordt dus makkelijker groeit

Groeten Denise

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 13:10

Daar zeg je wel wat, Angeliekje! Bij die van mij groeien de zwarte plukken ook niet zo lang als de witte :=

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:11

Groei van de manen is dus ook kleurgebonden :D

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:14

xx_denise_xx schreef:
Cowboy magic heeft zoveel verschillende producten, kan iemand mij helpen met de keuze?
het is voor een hafflinger met redelijk lange manen, maar ze mogen nog best langer :)

Dus een product dat ervoor zorgt dat het beter verzorgt wordt dus makkelijker groeit

Groeten Denise

http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... ne/110530/

op de vorige pagina wordt gesproken over het bovenstaande product. :)

doemaar

Re: Tips voor lange manen en een volle staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:22

oehh ik blijf dit even volgen... Hier ook een haf met enorme dikke maantjes en staart... Gebruik ook CM maar ik ben niet zoo zuinig in gebruik want haar manen en staart zijn echt mega dik... Ik vlecht trouwens ook anders is er zo een hap uit... Weet nog toen ik haar kocht had ze een dubbele rij manen en een mooie lengte <3 nu aan 1 kant een stuk korter dus tja heb ze nu al een tijdje aan 1 kant gevlochten -O- ... Helaas wordt haar voorpluk steeds minder vol |(

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:40

je bent altijd zuiniger uit dan met equi shine. Toen mijn CM was mijn eigen fles equi shine opgemaakt die ik nog had staan en daarna een spuitfles van stalgenootje geprobeerd. Moest om de dag inspuiten en het voelde heel vet. Heb staartje direct gewassen toen ik mn CM binnen kreeg en hij voelt nu weer zoooo heerlijk aan.. Mijn tante haar paard heeft n dunnere staart en die spuit zich rot aan equi shine. Ik had voor de gein beetje cm ingedaan afgelopen zaterdag. Ze was razend enthousiast dat ze er gister nog steeds lol van had := had minder dan een druppel gebruikt. Die heeft t ook gelijk besteld _O-

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:53

haha dat is waar ik vind zowiezo dat sprays veel minder zuinig zijn in gebruik :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:58

Ik gebruik sinds kort die brede elastiekjes, daar breekt ook een hoop minder haar door af :)
En van die kleine stoffen kinderelastiekjes, werkt ook super.

Ene week zitten er vlechten in haar manen, de week erna niet. Voorpluk vlecht ik ook met enige regelmaat in, nu die tot haar neus komt :) Manen komen bijna tot haar knieen. Staart hangt een cm boven de grond, in de winter is die iets korter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:10

Ik gebruik alleen riders magic. Vind cowboy magic zo naar zeep ruiken!
Ik laat de manen altijd los. Soms met rijden of shoot doe ik vlechtjes. ongeveer 1x per 1 a 2 weken doe ik er riders magic in en kam ik het helemaal door. Voor de rest haal ik alleen de blubber der uit als de gerold heeft.

4-2010
Afbeelding

10-2011
Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:08

Ik vind de geur van CM juist heerlijk :=

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:18

Ik gebruik tegenwoordig een goedje uit Amerika, moisturizer. Ook dat werkt erg fijn en geeft
een schitterende glans over de vacht. Je moet het verdunnen met water en kunt het overal
sprayen. Plakt niet en word niet glad. Werkt ook uitstekend als anti klit. Dus heb momenteel
mijn CM even opzij geschoven. Denk alleen niet dat mijn paard ooit lange manen zal krijgen,
naar mijn idee groeit het bij kwpn's toch minder.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:27

ik denk als je netjes bij blijft punten dat het dan best wat langer kan worden.. maar niet tot aan de knieen.. en ik heb het eens uitgetekend hoe mijn paard er met lange manen uit zou zien..

nou.. dat ziet er ook niet uit hoor _O-

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:41

Woooooooow Alou :oo wat een vershil!!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:19

Trouwens de mensjes met paardjes met lange maantjes :+ knippen jullie de puntjes? Ik doe dit nooit ben bang dat het lelijk wordt maar toch denk ik wel dat het gezond is :S maar hoe doe je het zo natuurlijk mogelijk zonder dat lelijke rechte <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:19

@Franka1986, Ja he! En dan zijn ze bij de 2e foto nog voor de helft gevlochten ook!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:21

Franka1986 schreef:
Trouwens de mensjes met paardjes met lange maantjes :+ knippen jullie de puntjes? Ik doe dit nooit ben bang dat het lelijk wordt maar toch denk ik wel dat het gezond is :S maar hoe doe je het zo natuurlijk mogelijk zonder dat lelijke rechte <<)

Ja :j met een effileerschaar (schaar met van die tandjes) of gewoon met een normale schaar en dan een beetje schuin inknippen elke keer.
Mocht het eens wat rechter uitvallen vind ik dat ook geen probleem, groeit wel weer natuurlijker :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 17:29

Nee, ik knip niet meer bij. Als de manen voorbij een bepaald punt zijn (de lengte die genetisch vast staat voor het paard in kwestie) dan gaan ze heel langzaam groeien, en zelfs een paar cm groeien dan maar heel langzaam terug.

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:42

Wouw wat een goede tips!
Mijn haf heeft helaas zomerexzeem en heeft nu dus een groot gedeelte stekeltjes.
Ik gebruikte voor mijn shetlanders shapley's MTG, dat werkte ook erg goed, het werd alleen wel erg vies.
Voor mijn haflinger durf ik dat niet zo goed te gebruiken, die reageert overal heel heftig op.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:05

moet je bij zulke paardjes ook niet doen idd.

Uhm. Ja annemiek ben ik met je eens, maar als je de ''dode'' puntjes een beetje bijsnijd (zoals kapster met zo'n mesje) worden ze uiteindelijk wel voller en minder vlassig. Althans,, bij paarden waar het lekker bij doorgroeit is het niet erg dat te doen. Maar als het al moeilijk groeit zou ik er ook niet teveel afhalen tenzij er grote happen uit zijn.. Maargoed.. Dat zegt iemand die korte manen net zo mooi vind als lange manen. Paarden met halflange manen die niet groeien vind k niet. Als t tot de schouder komt vindk t het mooist

xx_denise_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:37

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:20

Nee, niet uitspoelen!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:04

Is die er ook in spray vorm of is zo'n conditioner juist fijner in gebruik?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 22:22

Er is geen spray van, maar de gel is juist veel fijner vind ik. Je kan het makkelijker met je handen in het haar masseren, en op die manier ook makkelijker klitten eruit krijgen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 08:31

eens met annemiek :j zou er geen spray van willen ook want je verliest heel veel met nevelen.. das zonde.