Tarieven verzorgster/bijrijdster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:02

xApple schreef:
Ik gaf op niemand antwoord.. Was een reactie op de bijrijders die het zo raar vinden als ze iets
moeten bijdragen in de kosten ;)

Ooh okee :P ahah sorry

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:03

ik betaal nix voor mijn verzorgpaard, maar mijn tante die betaalde 250 euro per maand en daar kon je ook alles mee dus eigeluijk vind ik het wel een goed bedrag

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:04

100 euro voor rijden is OK,en dan trek je er gewoon het uurloon voor uitmesten en onderhoud af en kijk je wat er overblijft... :+

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:09

Het is een win win situatie.
De eigenaar heeft geen tijd voor het paard om het helemaal alleen te doen en als jij dan een paar keer per week rijdt en mest heeft de eigenaar daar heel veel voordelen bij.

Alleen als het beestje op ijzers staat en jij rijdt ook veel buiten vind ik een klein bedrag per maand wel normaal als bijdrage voor de ijzers maar dat is ook max 15/20euro.
Ook zeggen sommige eigenaren maar mijn zadel/hoofdstel enz slijt ook meer en daarom wil ik er geld voor.....dan zeg ik op mijn beurt laat maar want neem van mij aan dat je de eigenaar enorm helpt.

Als er iets stuk gaat vind ik wel dat jet het moet betalen als het jou schuld is.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:09

Met dat betalen voor een bijrijdpaard vind ik het wel lastig hoor := Aan de ene kant, je bewijst de eigenaar een dienst door het paard beweging te geven en eventueel de stal uit te mesten of wat andere klusjes te doen, maar aan de andere kant bewijst de eigenaar jou ook een dienst door je op het paard te laten rijden, gebruik te laten maken van de spullen e.d.
Ik blijf er dan bij denk ik, dat ik 0,- t/m 30,- een redelijk bedrag vind.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:16

Citaat:
dan moeten ze of zelf meer tijd in het paard besteden, of geen paard nemen als ze geen tijd hebben.
als ze gelder voor vragen vind ik afzetterij.

zou lekker zijn: jij wilt een paard en jij wilt een bijrijdster, en die zal ook nog eens moeten betalen.

Ok ik zal mezelf even als voorbeeld nemen. Ik heb de tijd wel maar een dagje of 1-2 vrij vind ik wel lekker, want ik heb genoeg aan mijn hoofd. Ik heb een bijrijder omdat mijn vader een paar maanden geleden overleden is. Wij hebben twee paarden en dit is gewoon heel duur met 1 inkomen. Ik heb haar in de verkoop gehad maar kan haar gewoon (nog) niet missen omdat het ook een stukje tastbare verbinding is mijn vader. Nou ben ik zelf begonnen met werken en komen de kosten (logisch) op mijn eigen nek neer. De meeste stallen gaan qua kosten omhoog wegens de slechte zomer. Voor mij zijn die 50 euro in de maand erg welkom. En ik vind dat ik iemand een dienst bewijs met het rijden van mijn paard. Mijn paard is braaf, fijn te rijden en harstikke lief. Er mag mee gelest worden etc, en op stal hoef je dus verder echt niks te doen. Enige wat je hoeft te doen is mijn paard 2 dagen aandacht geven, verzorgen en rijden. Voor diensten moet je nou eenmaal betalen...

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:19

vrouwke schreef:
ik vind het afzetterij, als jij iemands paard rijd/verzorgd en die mensen durven er nog een geld voor te vragen.
HUN willen paarden, en als ze er niets mee doen hoeft degene die er wel iets mee wil doen en er schik in heeft
niet te betalen vind ik.

toen ik het een lange periode onwijs druk had met school had ik ook een bijrijder nodig . Ik vroeg ook rond de €100,- . Stalling , voer , hoefsmid , dierenarts enz moeten ook betaald worden . En als ik er amper mee bezig ben en zij wel mag ze daar best aan bijdrage .

Anoniem

Re: Tarieven verzorgster/bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:35

Ik wil nog eens benadrukken dat er wel een verschil is tussen enkel bijrijder zijn, of ook de stallen doen.

Kijk als je met je paard op een pensionstal staat (of weide) waar alles voor je wordt gedaan, dan betaal je het stalpersoneel om je paard te voeren en de stal te onderhouden. Als je er dan een bijrijder bij neemt, dan vind ik het logisch dat deze mee betaalt.

Sta je op een wei of moet je zelf je stallen onderhouden, dan is het echt wel aardig meegenomen als je iemand vindt die je stallen überhaupt wíl uitmesten. Iemand komt werken voor jou (tja, toch wel een vorm van personeel vind je niet?), dan vind ik dat deze persoon NIET moet betalen om ook nog eens op het paard te mogen rijden! In zulke gevallen vind ik dat een bijrijder gratis op het verzorgpaard mag rijden.

En zoals hierboven al gezegd is: kosten van hoefsmid, DA, ontwormingen,.. noem maar op, zijn gewoonweg voor de eigenaar. Jij hebt het paard gekocht, dus jij draait voor de kosten op...

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:44

Bij ons hoeft niks betaald te worden. De eigenaar fokt alleen met de paarden. Voor elk paard is één persoon die 't paard als eigen mag beschouwen. Maar daar hoort dus ook uitmesten e.d. bij :) Ik vind het een ideale plek!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:37

MaritAriel schreef:
vrouwke schreef:
ik vind het afzetterij, als jij iemands paard rijd/verzorgd en die mensen durven er nog een geld voor te vragen.
HUN willen paarden, en als ze er niets mee doen hoeft degene die er wel iets mee wil doen en er schik in heeft
niet te betalen vind ik.

toen ik het een lange periode onwijs druk had met school had ik ook een bijrijder nodig . Ik vroeg ook rond de €100,- . Stalling , voer , hoefsmid , dierenarts enz moeten ook betaald worden . En als ik er amper mee bezig ben en zij wel mag ze daar best aan bijdrage .

vind ik dus niet.
als je geen tijd hebt voor het paard , of geen geld genoeg hebt moet je hem wegdoen.
ze bewijst je een dienst en moet er dan ook nog voor betalen?

ik heb ook 2 paarden en een bijrijdster.
zou toch erg zijn als ze een stuk last van je afneemt, door hem te rijden en weet ik nog meer, omdat jij weinig tijd hebt dan haar te laten betalen.
ik wilde paarden, heb ik geen tijd is dat mijn probleem.
ik vind dat je dankbaar moet zijn dat zo iemand tijd aan je paard besteed omdat jij geen tijd hebt.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:49

vrouwke schreef:
vind ik dus niet.
als je geen tijd hebt voor het paard , of geen geld genoeg hebt moet je hem wegdoen.

zou toch erg zijn als ze een stuk last van je afneemt, door hem te rijden en weet ik nog meer, omdat jij weinig tijd hebt dan haar te laten betalen.
ik vind dat je dankbaar moet zijn dat zo iemand tijd aan je paard besteed omdat jij geen tijd hebt.

Nou daar ben ik het dus absoluut niet mee eens . Je paard weg doen omdat je 1 drukke periode hebt ? Nou never .

De meeste mensen die een paard willen verzorgen kunnen geen eigenpaard hebben / betalen , dan is dit toch een perfecte oplossing , zij blij , ik blij , maar aangezien wij mijn paard delen , is het wel zo redelijk om ook de kosten te delen . ( zij betaalde nog geen kwart met die honderd euro )

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:57

Ik zou nooit en te nimmer voor een verzorgpaard betalen.
Je helpt mensen omdat ze zelf geen tijd/zin of wat dan ook voor hun paard hebben.

Geen tijd of zin is het probleem van de eigenaar als een verzorgster dan zo vriendelijk is om de verzorg taken (rijden en uitmesten) op zich te nemen dan bewijst deze verzorgster je een dienst.. Zie het als betaling in natura.
Je paard krijgt beweging en een schone stal. De verzorgster wordt betaald met het plezier wat ze er in heeft.

En reken maar als verzorgster steek je ook tijd en geld in je verzorgpaard. En dan zou je er ook nog voor moeten betalen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:04

Ik heb nog nooit een bijdrage betaald voor een verzorgpaard en zal dat ook nooit doen!

Ik vind het grootste onzin..
Een verzorger zoeken voor 1 drukke periode en dan weer weg doen.. Nee dát is lekker!
Even geld binnen halen via een verzorgster, en haar daarna weer wegdoen als je weer tijd hebt.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:31

_Nancy schreef:
Ik heb nog nooit een bijdrage betaald voor een verzorgpaard en zal dat ook nooit doen!

Ik vind het grootste onzin..
Een verzorger zoeken voor 1 drukke periode en dan weer weg doen.. Nee dát is lekker!
Even geld binnen halen via een verzorgster, en haar daarna weer wegdoen als je weer tijd hebt.

haha leuk . Alsof ik er iets aan verdien . nou ehm even denken . Nee . En tja tuurlijk! Ik liet er komen en zei daarna weer doei je mag gaan . Ja .. tjoh .. zo ben ik! Nou nee niet dus . Er stond in mijn advertentie dat het om 5 maanden ging . Maar dat meisje was zo lief en goed met mijn paard dat ze nu nog elke zondag komt ( niet tegen betaling ) . Ja die periode daarvoor wel . En dat vind ik heel normaal als je 5 maanden lang een soort van je eigen paard heb en eigenlijk nog geen kwart van de kosten moet betalen .

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:39

MaritAriel schreef:
vrouwke schreef:
vind ik dus niet.

Nou daar ben ik het dus absoluut niet mee eens . Je paard weg doen omdat je 1 drukke periode hebt ? Nou never .

De meeste mensen die een paard willen verzorgen kunnen geen eigenpaard hebben / betalen , dan is dit toch een perfecte oplossing , zij blij , ik blij , maar aangezien wij mijn paard delen , is het wel zo redelijk om ook de kosten te delen . ( zij betaalde nog geen kwart met die honderd euro )

en als het andersom was? iemand anders had een paard en jij ging die verzorgen, was je dan ook bereid om te betalen?

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:42

Ik ben van mening dat je helemaal niets zou moeten betalen.

Voor de eigenaar van het paard mest jij uit, je geeft t paard beweging en aandacht, en waarschijnlijk doe je ook nogwel wat andere kleinde dingetjes bij de stal. En om dat te mogen doen zou je moeten betalen? jadagh :')

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:45

vrouwke schreef:
MaritAriel schreef:

en als het andersom was? iemand anders had een paard en jij ging die verzorgen, was je dan ook bereid om te betalen?

Ja dat heb ik een hele periode gedaan :j

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:47

Ik vraag niks, puur omdat ik niet wil dat iemand anders mederecht heeft op mijn paard.
Enige dat ik wil is dat er klusjes gedaan worden zoals uitmesten of hooi de wei in gooien oid.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:39

mijn bijrijder rijdt mijn m/z paard,
(dit paard neem ik zelf niet meer mee op wedstrijd)
ik geef haar hierbij regelmatig les (in de prijs inbegrepen)
ze rijdt hem fijn, maar ik moet toch tussendoor altijd ff de puntjes weer op de i zetten bij mijn paard
(hem weer lekker scherp aan het been maken) Voor mij hoeft niemand mijn paarden te rijden,
ik ben er nl bijna altijd zelf bij dus het is zeker geen tijd kwestie.
Deze persoon vroeg mij of ze mijn paard mag rijden en omdat ik wel haar talent zie (wat ze nog moet ontwikkelen) heb ik toegezegd,
maar zoals eerder gezegd niet voor niks!!!! Ze leert immers veel van mij en mijn paard (waar ik al heel veel tijd, lessen enz in geinversteerd heb)
Daarbij hoeft ze geen materiaal aan te schaffen, maar mag zijn mijn (deels dure) spullen allemaal gebruiken.
En ja, als ik er (nog) niet ben mest ze de stallen, maar meestal heb ik al alles klaar.
Ik ga niemands hobby betalen! Ze heeft hier heel veel kansen/mogelijkheden, maar daar moet wel wat tegenover staan nl
100 euro per maand :D

Wel leuk hoe verdeeld de meningen hier zijn :j
Laatst bijgewerkt door enjoy86 op 03-12-11 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

hansheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:39

Tussen de 80 en 100 eurp is wel reeel

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:42

Iedereen gaat er hier vanuit dat de bijrijder ook klusjes moet doen. Maar als dat nou helemaal niet hoeft? dus echt alleen het rijden? Is het in jullie ogen dan nog steeds not done om er bijvoorbeeld 25 euro per maand voor te vragen? Een bijrijder doet het ook voor haar plezier, lijkt me niet dat iemand tegen d'r zin in een paard wil gaan bijrijden.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:47

MaritAriel schreef:
vrouwke schreef:
niet te betalen vind ik.

ook niet mee eens. wat Nancy zegt ben ik geheel mee eens....

Leuke discussie trouwens weer..

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:57

Met lessen erbij vind ik betalen geen probleem. Dat hoeft niet voor niets.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:03

enjoy86 schreef:
Shirley__ schreef:
Een bijrijder hoort niet te betalen... vind ik tenminste... Heb al aantal reacties op mijn advertentie gehad en dat ik dan in ruil de stallen moest doen of wat extra dingen...

Dan worden we allemaal bijrijder :D
Zijn we allemaal van de stallings -voer -da- en smid kosten af *\o/*

Het is toch jouw paard, daar moet jij toch voor betalen en niet iemand anders? Als je niet genoeg geld hebt om een paard te kunnen onderhouden en om die reden een bijrijder moet nemen die betaald moet je geen paard kopen... Ik zou echt niet betalen om iemands paard bij te rijden. Ik help die persoon toch en die persoon mij? Win-win situatie dus. Ga je toch ook niet nog eens geld betalen.
Heb altijd uitgemest en andere klusjes erbij gedaan, daarmee help je de eigenaar toch. Lijkt mij genoeg.

100 euro vind ik helemaal van de zotte 8)7

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:06

Ik vind dat als je wilt lessen of wedstrijden wilt gaan rijden, dit wel voor de verzorger is.
Dit is dan ook niet meer dan logisch imo.

Maar een bijdrage per maand.. :n
€100 is veeeeeel te veel!

Wat denk je dat je als student verdient?
Ik moet mijn eigen opleiding betalen, mijn ziekenfonds, mijn sportschool, mijn telefoonrekening.

Ik kan nu echt geen bijdrage betalen, laat staan een eigen paard.

Ja, dit zijn rekeningen die je als paarden eigenaar ook moet betalen, maar je koopt geen paard als je weet dat je dit niet bol kunt werken.
Ik weet dat ik het niet bol kan werken, vandaar dat ik geen eigen paard heb maar een verzorg.
Jij als (aanstaande) eigenaar weet van te voren wat je hebt en wat je niet hebt.. In ieder geval in grote lijnen, er kan altijd iets gebeuren weet ik.

Heb je geld voor een eigen paard? Top! :j
Heb je tijd voor een paard.. Helemaal goed.

Heb je wel het geld voor een eigen paard, maar niet de tijd..
Dan kun je een verzorgster nemen.
Je koopt toch zeker geen paard, zodat je iemand anders kan laten betalen om erop te rijden :+