Ik heb er gratis 2 gekregen bij de gemeentewerft Mijn vader zei dat hij meedeed aan Het Beste Idee Van Nederland.. en dat hij die man zijn naam zou noemen als we wonnen Toen mochten we er 2 meenemen, eigenlijk worden ze er helemaal niet weggegeven maar gerecycled/omgesmolten.
Ik ga mijne ook vast maken... Twijfel met wat.. Hoe heb jij dat gedaan Puchje? Ik las bij iemand anders over spanbanden..
Dit topic laat ik eens aan vaders zien, echt een enorm slim idee!
Puchje
Geplaatst: 08-12-11 21:05
TS, ik heb de kliko in een hoek van de wei staan met houten omheining. De banden heb ik aan de hoekpaal vastgemaakt en aan het ruitengaas dat de grond in gaat zodat hij het niet omhoog kan trekken (in theorie ) . Dit is gewoon met 8mm touw van de Action
ik heb in de achterkant bij de wielen een rooster en de kliko staat tegen een hek de wieltjes heb ik vastgebonden aan het hek en de bovenkant ook anders door de kracht van het trekken gaat de onderkant naar oren daarom staan de wielen vast
Kliko is klaar. Nog even beetje die opening schuren zodat ie helemaal glad is en een grindtegel aan een touw binden die erop kan en dan is hij klaar en wordt hij zondag in gebruik genomen.
Ik heb er ook 1 in de paddock staan. Heb hem in de nacht dicht staan (zo blijft hooi droog) en overdag zet ik de klep open zodat ze er van boven en beneden van kan eten. Ze doet er de hele dag mee. Hooi schuift vaak niet goed door naar beneden en dan krijgen ze er niets meer uit.
Anoniem
Geplaatst: 21-12-11 21:34
Geen idee of het al is gezegd, ik zou het net aan de onderkant vastmaken aan de kliko, zodat ze niet met hun benen tussen het net en de kliko kunnen komen (omdat dat nu open is).
Als je nu naar de foto's kijkt zie je dat naast het net, in de kliko nog ruimte over is. Als ze daar hun been in stoppen en achterin in het net blijven haken hang je.
Misschien met tape oid het net in de hoeken vast maken zodat hun benen niet meer in de kliko kunnen komen en de open ruimte is opgevult.