Hoelang zijn jullie per dag op stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:55

Mijn gemiddelde ligt ook op 3 uur, doordeweeks maandag t/m donderdag soms wat korter en op vrijdag en in het weekend vaak langer. Op de dagen dat ik werk kom ik 1x per dag, zomers staat hij daarnaast natuurlijk nog op de wei, en in de winter wordt hij er een extra keer uitgehaald door een stalgenoot. Op vrijdag en in het weekend kom ik meestal zelf 2x of ik ben er zo lang dat ik aan een 2e x niet meer toe kom :Y)

Limerick

Re: Hoelang zijn jullie per dag op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:00

Verschilt een beetje.. hij staat het hele jaar door overdag in het land.
En ik kan momenteel niet rijden.
Als ik alleen zijn stal doe en hem borstel ben ik niet lang bezig..als ik met m ga spelen uiteraard langer :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:04

Ligt er heel erg aan. Was voorheen altijd uren lang op stal om haar zoveel mogelijk buiten te hebben maar nu staat ze in een hit actief stal en wordt ze door omstandigheden niet gereden ofzo met haar dus soms maar een kwartier dat ik er ben. Is het nog licht dan wandelen we wel een tijd en is het dus langer en dat wordt het straks als we weer gaan rijden en longeren ook weer. Maar alles wordt gedaan op deze stal, dus soms alleen maar kijken hoe het gaat en effe poetsen! Staat. 24/7 buiten.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:12

Door dit topic ben ik eens gaan bijhouden hoe lang ik per dag met de paarden bezig ben.... :oo
geen wonder dat ik aan het eind van de dag nooit alles af heb wat ik eigenlijk zou moeten doen...... :o

Heb de paarden gelukkig aan huis dus weinig reistijd. Alleen voor les gaan we van het erf.
Voeren 5x per dag, buitenzetten, stallen mesten, opstrooien, hooi van de zolder halen, water geven enz, binnenzetten, poetsen, rijden/aan de hand werken/longeren, veulens verzorgen en wat opvoedingsoefeningetjes.
En dan laat ik alle klussen als bakslepen, maaien en dat soort dingen maar liggen. Tut en knuffeltijd laat ik ook maar niet mee tellen.
Kom ik toch op een uurtje of 4 tot 5 per dag uit. 7 dagen per week.

Ik zeg vanaf nu nooit meer ga 'Eventjes' de paardjes doen.. :D

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:17

Vaak twee en half uur voor twee paarden. Hoef ook niks te doen alleen rijden, en houd er wel van een beetje te knooien, beentjes wassen, toiletteren enze.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:18

Ik ben vroeg in de morgen 1a 2 uurjes in de avond ook wat langer op stal en als het moet ook in de nacht soms de hele nacht om dan mijn paarden in de gaten te houden er is al een Zwaar mishandelt en dat wil ik niet nog een keer mee maken

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:23

max 2 1/2 3 uur hoef verder niets extraas te doen niet mesten voeren en dat soort dingen.
het eenige wat ik hoef te doen is het land uit te mesten niet iedere dag en verder alleen me paard te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 12:10

Ik moet wel mesten, soms even hooi voeren en van het land af halen, ligt eraan.

Normaal: 3enhalf uur
Met 1 paard extra: 4enhalf uur (dan lúl ik al minder.. :=)
Met 2 paarden extra: 5 uur (dan ga ik opschieten)
Met nog meer: max 6 uur, longeer ik er wel altijd 1..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:01

Ik ben ook eens gaan tellen toen ik dit topic zag. Oei....

Nu heb ik ze gelukkig aan huis staan, ze staan nu nog 24/7 buiten (zolang de wei niet te nat wordt, blijft dat ook zo, scheelt me veel werk aan stallen uitmesten, wat ook zeker een half uur per dag werk is)

Als ik ze allemaal (heb er 3) een half uurtje rijd (ohz of aangespannen), dan ben ik al 3 uur verder (dit is dus inclusief in en uitspannen, poetsen en dergelijke) Als ik met de 3e begin, is de eerste meestal al weer opgedroogd en kan dan de wei weer in.
Dan ben ik zeker 30 minuten per dag bezig met uitmesten van de wei, voeren (hooi en krachtvoer bij elkaar) is toch ook wel zo'n 30 minuten inclusief wachttijd (als de emmers leeg zijn, neem ik die weer mee)
Dus minimaal 4 uur per dag. Als ik les heb (4x per week, 2x een half uur priveles aan huis, 2x een uur verenigingsles), dan kost het nog veel meer tijd.

Ik stop maar weer met rekenen, snap nu wel waarom ik altijd tijd te kort kom. Want daarnaast komt natuurlijk nog onderhoud van spullen, bak slepen, bezoek hoefsmid, enzovoort enzovoort.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:04

EEEH...denk zo'n 70/80 uur per week`?
Maar ik heb een pensionstal met 30 paarden dus of dat ook mee telt????

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:04

2 uur ongeveer. :)
Maar ik rijd dan ook maar 1 paardje, soms als het erg gezellig of druk is ben ik er langer. In de zomerdagen ook, lekker paardjes kijken die op de wei staat, inclusief het verzorgpaardje.

Toen ik nog wedstrijden reed met mijn pony was ik er soms 5-6 uur, om nog te rijden voor die dag, in te vlechten, wassen, borstelen, spulletjes invetten en klaarzetten, trailer in orde maken. :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:05

als ik alleen mijn eigen paardje moet doen, een uur of 2 (binnenhalen, uitmesten, rijden, naverzorgen). Als ik ook nog les moet geven komt er ruim een uur per lesklant bij :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:06

aerdenhout1 schreef:

hahahahah. Staat niet bij dat het voor bepaald aantal paarden is. Neem aan dat je ze niet alle 30 rijdt :D

En naverzorging (wachten tot ze droog zijn na het werk) heb ik ook niet meegerekend. Ik ga tussendoor natuurlijk ook gewoon huis in, dat is dan wel groot voordeel van ze aan huis hebben. Anders zou je op stal moeten wachten.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:19

HIHI...ik wou dat ik er de tijd voor had en het lijf! 30 paarden op 1 dag rijden word wel erg veel`!

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:26

Doordeweeks zo'n 3 a 4 uur per dag, en in het weekend ben ik er het liefste de hele dag :o ! haha

hartjeulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:20

Meestal zo'n 1,5/2 uur per dag.
Hoef ook niet uit te mesten ed, dus kom er alleen om te troetelen, wandelen of rijden =)

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:26

Mijn pony staat op pension, dus ik hoef niet perse elke dag..
Maar alsnog ga ik het liefst elke dag naar haar toe, minimaal 6x in de week.
Als ik alleen stal doe ben ik in half uurtje klaar, ga ik rijden 2 uur en longeren 1,5 uur. Met concours zit je gauw aan de 6/7 uur en als ik met de trailer ga 2-3 uur.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:28

Ik ben per dag zo'n 5 uur op stal, soms langer. Naast het rijden van mijn eigen paard geef ik ook les, dus daar ben ik ook wel de nodige uurtjes aan kwijt. Qua poets- knuffel- en rijtijd schat ik zo'n 1,5 uur per dag, in het weekend langer :)

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:31

Gemiddeld 2,5 uur per dag. :)
Mesten, verzorgen, rijden/ longeren/ wandelen.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 20:10

aerdenhout1 schreef:

:wow: haha en ik maar zelfmedelijden hebben met 8 paarden!

Zijn toch nog veel bokkers die echt trouw 5x in de week komen en dan ook flinke uren! Had ik eigenlijk niet zo verwacht, maar vindt het wel meer dan normaal :j
Ben zelf van veel anderen gewend dat ze niet erg hun best doen zo vaak mogelijk te komen dus dit klinkt allemaal super!

Wat boffen onze paardjes :D

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:12

Gemiddeld 3 uren per dag daarnaast heb ik nog mijn pittige studie (mbo-vp) en een baan als ik dat niet had was ik denk ik sws 5 uren.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:13

Gemiddeld 2/3 uur per dag. :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:14

maar wat doe je er in vredesnaam 5 uur? Ik hoef alleen te poetsen/rijden/o.i.d. maar ik ben ook geen kroeler/vlechtjes/tutten....

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:16

20 min á half uur borstelen/opzadelen
3 kwartier tot een uur rijden
half uur afzadelen, voeren etc

zo was ik toch wel altijd 2 uur zoet en dan heb je de reis van huis naar stal er nog niet bij.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:21

de tijd vliegt altijd zo op stal!
Vandaag was ik er twee uur en was half zes pas thuis. Had maar een half uurtje gereden en de rest van de tijd: vijf stallen mesten, paarden binnenhalen, voeren, koffie drinken paard poetsen, gereden, afzadelen en tutten, vegen, voer werd bezorgd dus: sjouwen.....