hoe ver rijden jullie voor je paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:02

11km enkele reis, maar heb auto, dus das geen punt. Ze stond eerst op 1,5 km, maar daar kwam ze te weinig buiten naar mijn mening. Dit was de hoofdreden dat ik haar verhuisd heb ;) Ik ben er elke dag.

justkid

Re: hoe ver rijden jullie voor je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:10

30 km verderop, ik rij er een half uur over en ik doe het al 4 jaar zo'n 4 a 5 keer per week.
Het went, ik reken altijd een dagdeel, of ik ben 'sochtends op stal of 'smiddags.
Het is het ideale plekje voor mijn paard en mij en ik heb helemaal geen plannen om haar te verhuizen.

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:12

Die van mij staat ook 25 km verderop ik reis met openbaar vervoer en doe dr een uurtje over niet ideaal maar in ruil daarvoor heb ik wel een erg leuke gezellige stal

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 03:08

Ik fiets ongeveer 15 minuutjes naar mijn paardje. Ideaal.

Laviina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:08

Ik hoef maar 5 minuten te rijden om bij me paard te komen gelukkig maar bij ons staan ook paarden met pensioen en die komen 1 keer per week kijken. Bij ons op stal word wel alles gedaan..

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:57

Miepie77 schreef:
Pippaa schreef:
Enkeltje van 9,5km op de fiets, dus 19km en dat 3x in de week. Mijn paard heeft het er super naar haar zin (volgens mij kon ik niks beters voor haar vinden dan dit!) en het was het goedkoopst.
Als je beschikking hebt over een auto en er niet elke dag naartoe moet, zou ik het ook doen als dat het beste is voor het paard.
Ik merk wel dat als ik nu naar mijn paard toe ga we altijd aan het werk gaan. Soms gaan we wel een keertje wandelen, maar ik ga er nooit naartoe om 'even te knuffelen' of om haar alleen maar even te zien. Dat is het enige nadeel voor mij. Misschien wat om over na te denken.

vind je 3 keer in de week niet wat erg weinig

Nee hoor, er komt elke dag iemand die de wei uitmest en om de paarden te voeren, dus ze krijgt elke dag haar voer wel, alleen zie ik haar niet elke dag. (Had ik er niet bij vermeld)

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 01:01

hallo allemaal.

Nou ik wilde jullie even laten weten hoe het was gegaan.

KM stan: 28,2 km enkele reis.. dus de schatting was een klein beetje aan de foute kant haha 7 km minder.

Maar het was wel echt een super locatie.

Ik kan dus een eigen wei krijgen met schuilhut.
De wei is groot genoeg voor 2 paarden, een ruim weiland, en dan was er een stukje afgezet voor de schuilstal zeg maar als paddock, maar als ik daar ook wei van wilde maken dan mocht dat, degene die er eerst stond wilde dat stuk als paddock hebben omdat haar paard van al dat gras te dik werd.

In de winter zorgen hun ervoor dat de waterbakken ijsvrij blijven en dat de paarden genoeg te drinken ter beschikking hebben , en hun doen ook voeren. In de zomer natuurlijk idem maar dan hoeft het water natuurlijk alleen bijgevuld te worden.

Je moet wel je eigen wei schoonhouden maar de rest van onderhoud wordt zeg maar door hun gedaan.
En je moet natuurlijk je eigen hooi inkopen.
Het waren echt keiaardige mensen , de paarden die er liepen zagen er allemaal heel goed uit, kleinschalige pensionstal , heel goed afgesloten en het licht vlak bij het bos. En een verlichte buitenbak.

Dus dat maakt het voor mij wel het overwegen waard om er eens goed over na te denken. Ik zou daar 95 euro per paard per maand betalen.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 01:12

Dat heb je best goed voor elkaar TS. Het is wel een end rijden, dus die kosten ben je aan brandstof ook kwijt. Maar daar heb je vast wel mee rekening gehouden ;)

Ik rij naar mijn bijrijdpaardje ook iets van 25km enkele reis, met de auto. Maar dat doe ik maar 1 en soms 2x per week. Mijn eigen paard staat 5km weg, dat doe ik op de fiets dus uiteindelijk ben ik daar langer mee bezig dan die 25km :P

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 01:44

Sneeuw88 schreef:
Dat heb je best goed voor elkaar TS. Het is wel een end rijden, dus die kosten ben je aan brandstof ook kwijt. Maar daar heb je vast wel mee rekening gehouden ;)

Ik rij naar mijn bijrijdpaardje ook iets van 25km enkele reis, met de auto. Maar dat doe ik maar 1 en soms 2x per week. Mijn eigen paard staat 5km weg, dat doe ik op de fiets dus uiteindelijk ben ik daar langer mee bezig dan die 25km :P

Ja met de brandstofkosten heb ik wel rekening gehouden. Nu betaal ik voor 1 paard 230 euro per maand. Eigenlijk mag ik met deze pensionstal qua prijs in de handjes klappen...maar toch al dat grote manege gedoe is ook niks voor mij en mijn paard vindt er ook niks aan in de stal. Daarbij komt dan nog dat als mijn pony in het voorjaar komt die dus met pensioen gaat ik daar nog 170 euro per maand voor moet betalen...en dat vind ik erg veel geld voor een pony die niks meer hoeft te doen, daarbij heeft ze al bijna 10 jaar als manegepony gedient dus dan mag ze eens van haar vrijheid gaan genieten toch.Ik weet zeker dat ik ze er beide meer plezier mee doe als ze lekker de uitloop hebben. Aangezien ik nog even de tijd heb om rond te kijken wil ik daar ook even gebruik van maken, tuurlijk wil ik ze liever dichterbij maar ik moet ook net zoiets als dit aantreffen. Ik had toevallig vandaag een reactie gekregen via marktplaats en dat is ongeveer 11 km hiervandaan maar ik heb nog geen flauw idee wat die te bieden heeft, ja hij schreef ik heb stallen weide en een buitenbak over haha dus ik zal morgen eens bellen..het scheelt ook dat ik een zuinige auto heb :D

smeerpudzj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 02:07

ik zit een dik uur in de bus om bij mijn verzorgpony's te komen (en moet dan dus nog terug).
en dit 4/5 keer per week, niet ideaal, maar ze zijn niet van mij dus ik kan ze net ergens anders zetten

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 02:11

nou ik vindt het evengoed heel knap dat je dat er wel voor over hebt hoor, dat zou niet iedereen doen dus petje af, ik was in totaal wel met de auto dan , bijna 1 uur reistijd kwijt heen en terug samen dus dat is wel te doen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:55

ik rij momenteel 40 min heen en 40 min terug met de auto voor mn paarden.
Ik rij reining (incl wedstrijden) en een stal met goede reining bodem zit niet in mijn omgeving helaas!
ik ga nu in de winter 4 soms 5 keer per week naar stal. Paardjes worden overdag elke dag buiten gezet. was dit niet zo dan was het geen doen nee!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:02

ik vind 35 km nog mee vallen

Ik heb de paarden tot vorige week op 90 tot 100 km van me weg staan

Vorige week deze kant op gehaalt eentje staat aan huis bij de andere 5 paarden
En eentje staat 3 min fietsen van me vandaan maar dan moet ik eerlijk zijn het kost me een smak geld allemaal maar heb een binnen bak veel wei mooie grote stallen er voor terug en heel wat geld lichter :+

Maar elke dag 200 km rijden koste ook genoeg

al heb ik het altijd zonder problemen gedaan

hartjeulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:16

de mijne staat 9 km van huis, met de scooter super te doen. Ben er met 10 minuutjes dus dat is wel heel fijn :)

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 23:53

Ja ik ben wel nog verder aan het kijken.
Ik ga nog naar een stal hier dichter in de buurt, de accomodatie ken ik al.

Ik zou er half pension kunnen staan maar hij had ook nog een wei met een schuilstal dus ik wil dan wel de prijzen en dergelijke bespreken want het fijne is daar behoud ik dan wel een binnenbak en ik vindt dat stiekem toch wel erg fijn.

En ik had nog een mail gekregen van iemand daar kon ik weidegang boxen en buitenbak, en dat koste 100 euro per box excl hooi , brok en stro of vlas ik weet niet wat hij gebruik.
Maar daar ben ik nog niet gaan kijken en nog niks verder besproken maar dat ligt ook lekker dicht in de buurt.

Maar als jullie moeten kiezen tussen vlas of stro, wat is voordeliger in gebruik ?

Ik heb tot nu toe altijd de paarden op stro gehad maarja sta volpension dus ik ben niet bekend met de prijzen van stro of vlas en dergelijke.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:38

Nou TS, de opties blijven er nu aankomen! Hopen dat er wat voor je bij zit!
Stro is goedkoper. Vlas betaal ik momenteel €7 per baaltje. Maar dit verschilt heel erg. Ik gebruik nu (alleen de nacht op stal) 1 baal per week. Voordeel van stro is dat ze wat te knabbelen hebben. Voordeel van vlas vind ik dat het goed absorbeerd en het erg makkelijk mesten is.
Hooi prijzen zijn dit jaar wel erg omhoog gegaan, betaal nu ongeveer €7 per baaltje. Maar ook dit verschilt!

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 01:26

Ja het is voor mij ook allemaal bekijken hoe en wat.
Ik had ook een advertentie op markplaats gezet dus vandaar dat ik dan soms ook een mail krijg van iemand die nog wat heeft, alleen past het niet altijd bij de omschrijving van wat ik zoek maar goed voor iedereen geld dat ze het natuurlijk wel kunnen proberen.

Die andere stal wat ik al kende had ik een gokje gewaagd , vol pension was 250 euro per maand , dus ik schreef van ja ik vindt 500 euro per maand voor 2 paarden veel omdat 1 ervan met pensioen is..tja niet dat ik het niet voor haar over zou hebben maar toch. En toen heb ik gevraagd of half pension ook een mogelijkheid was en dat ik eigenlijk liever een wei met schuilstal zou hebben en toen zei hij dat dat ook mogelijk was hij had wei met schuilstal (dat wist ik stiekem al ) en half pension was ook mogelijk, dus ik denk dat ik eens met die man ga babbelen, want het is wel een leuke locatie , en een mooie binnenbak hebben ze .. binnenbak is geen must hoor maar zoals ik al zei het is wel fijn als je hem hebt. En de paarden zien er heel goed uit...

Maar met mijn koudbloedruin is het ook even kijken, hij eet echt alles wat los en vast zit op dit moment..ik denk nog steeds dat ze hem te weinig voeren. Maar ik wil daar nu liever geen uitgebreid verhaal van maken...niet elke stal weet de juiste voeding voor een koudbloed en ik heb geprobeert ze dit duidelijk te maken maar ja hun gooien steeds met andere argumenten.
Even een voorbeeldje van vandaag...mijn paard wil de laatste tijd niet meer naar stal komen, maar als hij er eindelijk in staat heeft die langer buiten gestaan als de rest, dan gaan ze al moeilijk doen over de hoeveelheid hooi, ... hij zal wel geen honger hebben. Ik kwam vandaag rond 20.30 bij hem , en hij had al al zijn stro en hooi opgegeten ... terwijl de rest van de paarden nog met het hooi bezig was....waardoor ik toen dacht heeft hij eigenlijk wel iets gekregen of hoe heeft hij dit alles anders zo snel weg gewerkt, of was de portie weer zodanig klein....Ik loop daar elke keer weer tegenaan. En als ik iets zeg gaat het even goed ... ik wordt er zo moe van.

Maar dan weet ik dus niet of vlas wel de goede bodembedekker is...of ik moet evengoed ook nog met stro blijven werken dat die evengoed wat te knagen heeft.Maar ik zal even moeten zien wat de opties op die stal zijn...en zondag kwam ik op stal en toen schrok ik een beetje want mijn paardje had zo'n honger dat die zijn eigen vuil op stond te eten...ik kan het echt niet meer aan en daarom ook wat betreft die andere plek...ik rij liever het dubbele aan km en dat hij het goed heeft dan dit aan te moeten zien...hij is de enige echte grote koudbloed op stal en het is wel duidelijk dat ze daar geen ervaring mee hebben...

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:05

En als jullie een eigen weide hebben(dus alles zelf moet doen), en dan zon afstand van 20 a 30 km?
zouden jullie dat doen?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:19

Nee , dat is echt te ver.
Ik wil dat er altijd toezicht is.
Je bent er dan gewoon niet snel genoeg als er wat is.
Bovendien hoe ga je dat doen als je er twee keer per dag naar toe moet?
twee keer lijkt me echt het minimum

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:24

Op het moment staat hij nog maar 2 minuten van mijn huis op een pension stal.. Maar voor de kerst ga ik verhuizen en hij blijft daar staan (ivbm verkoop niet te veel willen verhuizen) Dan moet ik dus een dik half uur 3 kwartier reizen.. maar hij staat daar gelukkig gewoon super goed. En ik hoef niks te doen

maluu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:39

mijn paard staat op 5 minuten van mijn huis, echt ideaal! ik ben er elke dag, soms 2 keer.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:29

---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 23-10-23 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:03

Ik heb geen auto maar wel een scooter, ik wil dan ook max. 10 km voor mijn paard rijden.
Vooral in de winter is het anders echt niet te doen. Mijn paard staat nu op 7,5 km afstand van me huis, vind ik prima!
Heb daar een top stal!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:14

---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 23-10-23 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:18

Van deur tot deur om precies te zijn 52.3 km, dus voor een bezoekje aan mijn paarden rijd ik per dag 104,6 km!