Zielig of niet zielig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:40

Oreo schreef:
Nou, 4-5 km draven op straat met een jaarling lijkt me nou niet ideaal niet nee. Pezen en gewrichten krijgen daar wel een optater van hoor.

Hier ga ik in mee

Bontjee

Re: Zielig of niet zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:43

Leuk vriendje heb je dan
Zielig vind ik het niet maar verantwoord is weer een ander verhaal.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:49

Volgende keer kan je het beter zelf doen, dan het door een ander te laten doen die het niet doet zoals jij wenst. Hoef je er achteraf ook niet over te mopperen.

Beestje maar een beetje in de gaten houden op spierbevangenheid en afgesleten hoefjes.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:42

AdnerB schreef:
zielig is het niet..maar ook niet echt doordacht :+
ik vraag me af of jou vriend zo'n goede conditie heeft om even 5 km te rennen..ik kan het niet :P

Shetjaarling is niet zo groot. Beetje vent heeft benen die lang genoeg zijn om dit een beetje doorwandelend bij te houden.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:02

vuurneon schreef:
Paarden zijn gemaakt om te rennen, wij mens niet. Wij zijn immers jagers, dus in principe gaan wij alleen voor korte sprintjes. Dus ik snap dat vergelijk niet...
Spierpijn zal de kleine shet misschien wel hebben, geen idee. Wij hebben geen update gehad meer over de shet.

Als het echt zo erg was voor die pony, dan pak je toch het touw over? Het is haar Shetlander immers :) tenminste, dan is mijn beredenering.
Of het een ideale gang van zaken is? Nee, ik had liever vooral gestapt met de pony.

Een paard is een vluchtdier en dus ook "gemaakt" op sprintjes. De rest van de tijd verplaatsen ze zich op een wat kalmere manier. Daarbij draven ze in de natuur niet over asfalt. Iets wat een wezenlijk verschil is met "zachtere"ondergrond. probeer het maar eens.....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:07

Oreo schreef:
vuurneon schreef:
Paarden zijn gemaakt om te rennen, wij mens niet. Wij zijn immers jagers, dus in principe gaan wij alleen voor korte sprintjes. Dus ik snap dat vergelijk niet...
Spierpijn zal de kleine shet misschien wel hebben, geen idee. Wij hebben geen update gehad meer over de shet.

Als het echt zo erg was voor die pony, dan pak je toch het touw over? Het is haar Shetlander immers :) tenminste, dan is mijn beredenering.
Of het een ideale gang van zaken is? Nee, ik had liever vooral gestapt met de pony.

Een paard is een vluchtdier en dus ook "gemaakt" op sprintjes. De rest van de tijd verplaatsen ze zich op een wat kalmere manier. Daarbij draven ze in de natuur niet over asfalt. Iets wat een wezenlijk verschil is met "zachtere"ondergrond. probeer het maar eens.....

Waar lees jij dat de pony over asfalt moest draven?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:17

Bij shetland veulens weet ik het niet, maar bij volwassen paarden/pony's kan in zo'n geval maandagziekte (spierbevangenheid) optreden. Het is altijd van belang om de spieren even op te warmen voor je er vijf kilometer mee gaat draven.
Voor gewrichten, pezen en hoefjes maak ik me minder zorgen.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:55

@ vuurneon: Ts schrijft in de openingspost het volgende. "Terwijl hij helemaal niks gewend is om op de weg te lopen of uberhaud lang te lopen." Dan ga ik er van uit dat het een verharde weg is. Vier a vijf kilometer bospad lijkt me ook niet logisch.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:16

Ongelofelijk :n :? |o 8)7 Wat een :r reacties hier zeg...

Laat die meid ff in haar waarde zeg! Is dit een discussie forum of een afzeik forum?

Ik vind het wel een beetje sneu voor het shetje. Hij zal er aardig spierpijn van hebben. Maar als je vriendje dat niet weet, en jij wel, maar hij dat niet van jou wil aannemen ( wat man eigen is :j ) Dan wordt je shetje daar wel de dupe van. Volgende keer als je iets zeker weet gewoon even voet bij stuk houden. Touwtje in beslag nemen en gaan lopen. Het welzijn van je paardje is wel een klein disussietje/ruzietje waard toch?

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:05

Eehm tjah, dus jouw shet staat de hele dag in de wei stil te wezen?? Denk dat hij de hele dag lekker aan het crossen is op deze leeftijd...
Wel jammer dst jullie hier niet samen uitkomen, mijn vriend zou dit topic uberhaupt niet tof vinden...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:39

---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 23-10-23 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:19

Blijft inderdaad erg stil

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:27

Ik denk dat ts zich erg aangevallen voelt. Het is een meisje van 17 jaar. Vast erg onzeker en gekwetst na alle uitspraken van diverse personen. Kan me heel goed voorstellen dat ze even geen zin heeft om te reageren/zich in te loggen.

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:33

Hmm, lijkt me niet ideaal om een jaarling zolang over de weg te laten draven nee, er zijn idd ergere dingen maar ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend dat doet terwijl ik duidelijk zeg dat IK dat niet met MIJN pony wil. Dat had ik zeker niet geaccepteerd!
Maar goed de reacties hier zijn wel erg overdreven zeg :S
Ik snap echt werkelijk niet wat een eventuele baby (waarvan niemand weet of ze die uberhaupt heeft) hiermee te maken heeft?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:53

matasja schreef:
Blijft inderdaad erg stil

Ik denk dat ze een beetje eeuh..... een aparte vriend heeft.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:47

lijkt me geen evenwichtig relatie inderdaad, maar wat wil je: 17 en 19.

Lijkt voor voor zo'n klein shetveulentje ook niet zo goed. Voornamelijk omdat het op asfalt was, is toch slechter voor de gewrichter dan op gras bv.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:16

ik snap ook niet dat je dit hebt laten gebeuren als je er zelf bij was maar het er niet mee eens bent.
pony zal hier hopenlijk en waarschijnlijk niet meer aan overhouden dan spierpijn en angst voor je vriend.

maar mijn vriend hoeft echt niet iets te doen met mn shetladers wat ik niet wil