Oreo schreef:Nou, 4-5 km draven op straat met een jaarling lijkt me nou niet ideaal niet nee. Pezen en gewrichten krijgen daar wel een optater van hoor.
Hier ga ik in mee
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vuurneon schreef:Paarden zijn gemaakt om te rennen, wij mens niet. Wij zijn immers jagers, dus in principe gaan wij alleen voor korte sprintjes. Dus ik snap dat vergelijk niet...
Spierpijn zal de kleine shet misschien wel hebben, geen idee. Wij hebben geen update gehad meer over de shet.
Als het echt zo erg was voor die pony, dan pak je toch het touw over? Het is haar Shetlander immerstenminste, dan is mijn beredenering.
Of het een ideale gang van zaken is? Nee, ik had liever vooral gestapt met de pony.
Oreo schreef:vuurneon schreef:Paarden zijn gemaakt om te rennen, wij mens niet. Wij zijn immers jagers, dus in principe gaan wij alleen voor korte sprintjes. Dus ik snap dat vergelijk niet...
Spierpijn zal de kleine shet misschien wel hebben, geen idee. Wij hebben geen update gehad meer over de shet.
Als het echt zo erg was voor die pony, dan pak je toch het touw over? Het is haar Shetlander immerstenminste, dan is mijn beredenering.
Of het een ideale gang van zaken is? Nee, ik had liever vooral gestapt met de pony.
Een paard is een vluchtdier en dus ook "gemaakt" op sprintjes. De rest van de tijd verplaatsen ze zich op een wat kalmere manier. Daarbij draven ze in de natuur niet over asfalt. Iets wat een wezenlijk verschil is met "zachtere"ondergrond. probeer het maar eens.....