Waarom hebben jullie je paard niet verzekerd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:24

Ik ben wel blij dat ik mijn paarden wel heb verzekerd.
Mijn 9 jarige een een scheur in een bot in de schouder en hebt dit geheel vergoed gehad.
Kreeg alles netjes betaald gekregen zonder vragen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:24

CinTwiZo schreef:
Ik heb mijn paard ook wel verzekerd Incl ziektekosten voor € 45 pm (dus helemaal niet duur zoals vele hier zeggen) Nu heb ik al heel vaak dikke pech gehad en dus heel veel kosten gehad. Ik krijg dan de factuur van de DA en die stuur ik op en krijg binnen 2 weken het geld op mijn rekening. Ik heb nog nooit contact gehad met de verzekering. Mag ook zelf kiezen welke DA ik neem ed. Ook toen ik samen met de DA besloot bij mijn vorige paard dat het genoeg was geweest heb ik vooraf geen contact gehad met de verzekering. Mijn DA heeft toen een verklaring geschreven en toen is hij opgehaald. Dit heb ik gemeld bij de verzekering en alles is netjes afgehandeld. Dus het feit dat je niets over je paard te zeggen hebt is iig bij mijn verzekering niet waar!!! Ik heb 1x gehad dat er iets niet verzekerd zou zijn. De DA vertelde dit en toen heeft hij iets anders op de factuur geschreven zodat het alsnog vergoed werd. Ik vind het echt super fijn. Hoef geen 2x na te denken of ik de DA bel. Hij kan gewoon ten alle tijden komen.

Hier sluit ik me volledig bij aan, precies vergelijkbare situatie :)

Ik heb bij aanschaf flink getwijfeld maar uiteindelijk toch volledig verzekerd, omdat mijn spaarpotje niet groot genoeg is/was om grote problemen op te vangen. Het is echt een rekensommetje wat je voor jezelf maakt, een ander kan niet in je portemonnee/risico's/draagkracht/status van paard kijken. Met een goed hard paard en een beetje mazzel is het meestentijds weggegooid geld, maar helaas ben ik gezegend met een enorme pechvogel met daardoor een maandabbonnement op de dierenarts (op haar 11e op de keuring wel 100% goed dus volledig in de verzekering opgenomen voor aankoopbedrag) waardoor de verzekering voor mij nu juist het opvangnet is waardoor ik paard nog niet heb hoeven verkopen om de dierenartsrekeningen te kunnen betalen :+
Op jaarbasis heb ik mijn premie er dubbel en dwars uit gehad tot nu toe nog steeds, dus voor mij is het deels "vaststaand" spaarpotje en deels zelfs een flinke tegemoetkoming. Tot nu toe heb ik de verzekering dan ook alleen maar als positief meegemaakt, in hun reacties en gebrek aan controle op mij en in het feit dat ze tot nu toe alles echt fijn zonder gedoe gewoon uit hebben gekeerd. Van rugpijn (osteo) tot röntgen voor voeten tot einschuss, zondagavondse spoedbezoeken, tot kleine controle'tjes, tot nu toe perfect gegaan. Hoewel ik momenteel een grote en vrij ingewikkelde claim heb lopen dus ik ben benieuwd of ik daar over een paar weken nog zo over denk, hopelijk wel :P En tot nu toe lijkt ook dit gewoon goed te komen. Het is wel altijd een duchtige papierhandel, mijn DA vindt me echt vreselijk :P
Voor mij is de verzekering echt een geluk bij een ongeluk, ben blij dat ik die keus toen zo gemaakt heb.

Zodra paard 15 wordt en de ziektekostenverzekering te duur/zelfs onmogelijk wordt wordt het wel een ander verhaal, dan moet ik nog eens gaan rekenen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:28

Ik heb beide paarden verzekerd....
Ik redeneerde bij aanschaf dat je bij wijze spreken al in de eerste week pech kunt hebben, en dan is die zgn spaarpot waar iedereen over spreekt nog niet zo goed gevuld.
Ik zou eventuele ziektekosten zelf kunnen dragen, maar stel spaargeld ook liever veilig voor allerlei andere zaken die kunnen gebeuren.

Een verzekering is wat mij betreft nooit weggegooid geld. Ik heb in een korte tijd even heel erg veel pech gehad en dat heeft veel gekost, alles is keurig uitbetaald.... hier een tevreden klant!

Ik denk dat mensen met een lager inkomen er verstandig aan doen wel te verzekeren. Het is toch wel erg zuur wanneer je paard ligt dood te gaan aan een operabele kwaal, maar je hem niet kunt brengen omdat je het geld niet hebt.
Of erger nog: je brengt hem naar de kliniek, maar krijgt hem niet mee omdat je de rekening aldaar niet kunt voldoen.

Dit schijnt VEEL te gebeuren... toch triest.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:31

Ninx schreef:
Ik redeneerde bij aanschaf dat je bij wijze spreken al in de eerste week pech kunt hebben, en dan is die zgn spaarpot waar iedereen over spreekt nog niet zo goed gevuld.
Ik zou eventuele ziektekosten zelf kunnen dragen, maar stel spaargeld ook liever veilig voor allerlei andere zaken die kunnen gebeuren.

Een verzekering is wat mij betreft nooit weggegooid geld. Ik heb in een korte tijd even heel erg veel pech gehad en dat heeft veel gekost, alles is keurig uitbetaald.... hier een tevreden klant!

Ik denk dat mensen met een lager inkomen er verstandig aan doen wel te verzekeren. Het is toch wel erg zuur wanneer je paard ligt dood te gaan aan een operabele kwaal, maar je hem niet kunt brengen omdat je het geld niet hebt.
Of erger nog: je brengt hem naar de kliniek, maar krijgt hem niet mee omdat je de rekening aldaar niet kunt voldoen.

Dat heb je van horen,zeggen, doorvertellen of heeft de dierenkliniek je inzage in hun cijfers gegeven? Als ik om me heen kijk, komt dit op mij toch over als stemmingmakerij.
Als je een paard MOET verzekeren omdat je eventuele ziektekosten niet op kunt brngen, moet je je toch eens degelijk achter je oor krabben of je wel in staat bent een paard te onderhouden. Er zijn meer niet-verzekerbare kosten die op je pad komen dan kosten waar je een ander wel voor kunt laten opdraaien.

Mandy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:57

Toen ik haar 11 jaar geleden kreeg was ik 9.
Wist ik toen veel dat je je paard ook kon verzekeren.
Ook mijn ouders hebben daar nooit aan gedacht. :+
Nu is ze te oud om nog te kunnen verzekeren (19 jaar).

Wel heb ik erg veel geluk met haar gehad want ze heeft 10 jaar lang nooit iets gemankeerd.
Het laatste jaar dus wel maar dat had toch geen zin meer gehad voor de verzekering haha.

DatBenIkNou

Re: Waarom hebben jullie je paard niet verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:03

Tsja, het is net als een verzekering voor brand voor je huis. Die sluit je ook af met de hoop het niet nodig te hebben. Je kan pech hebben of geluk. Mijn beste vriendin kocht 2 jaar geleden voor 5000 euro een rontgenologisch en klinisch goedgekeurde E pony en is blij dat die goed verzekerd is. Niets dan ellende en onzettend hoge kosten, heeft voor 10.000 euro op de kliniek gestaan met evengoed een eigen risico van 2000 euro bij zo'n bedrag. Maar dat is toch nog iets beter op te brengen dan die 10.000 natuurlijk, dat heb je toch niet zo snel in je spaarpotje! Onze 16jarige merrie daaarintegen heeft eigenlijk nooit iets gelukkig!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:36

Ik wil zelf over m'n paard beslissen bij afkeuring, ik ga niet 3 jaar dokteren en dan alsnog afkeuren. Nee, als ik bij een ernstige blessure denk van dit wordt het niet meer, dan bepaal ik en niet een ander wat er nog gaat gebeuren of wat niet meer.
Verder betaalde ik 130 euro op jaarbasis, ik zou 1700 euro krijgen bij afkeur. Ziektekosten niet verzekerd. Ik heb m'n paard 7 jaar verzekerd gehad, dus eigenlijk zonde van het geld. Vanaf 1 november is ze uit de verzekering. Mijn andere paard heb ik nooit verzekerd gehad, vond het onnodig.
De belangrijkste reden dus waarom ik niet meer verzeker is gewoon omdat ik zelf wil beslissen over afkeur of ongeschiktheid en niet een ander.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:05

Mijn paard is ook niet verzekerd, ze heeft in die 6 jaar dat ik haar heb nog nooit noemenswaardig ziek geweest.
Verzekeren is voor mij veel duurder.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:52

HalloDan schreef:
Tsja, het is net als een verzekering voor brand voor je huis. Die sluit je ook af met de hoop het niet nodig te hebben. Je kan pech hebben of geluk. Mijn beste vriendin kocht 2 jaar geleden voor 5000 euro een rontgenologisch en klinisch goedgekeurde E pony en is blij dat die goed verzekerd is. Niets dan ellende en onzettend hoge kosten, heeft voor 10.000 euro op de kliniek gestaan met evengoed een eigen risico van 2000 euro bij zo'n bedrag. Maar dat is toch nog iets beter op te brengen dan die 10.000 natuurlijk, dat heb je toch niet zo snel in je spaarpotje! Onze 16jarige merrie daaarintegen heeft eigenlijk nooit iets gelukkig!

Imo gaat die vergelijking echt niet op de premie van een verzekering voor brand voor je huis ligt iets anders dan een verzekering voor je paard en de overzienbaarheid van de kosten ook. Een huis betaal je niet in 8-10 jaar terug aan de verzekering in de vorm van premie.
Mijn inboedel (huurhuis) is bijvoorbeeld verzekerd voor 35.000, dat is 1. onoverzienbaar bedrag (voor mij) en 2. paar euro premie per maand.
Als ik mijn paard (in jongere jaren) uitgebreid had willen verzekeren was hij voor 6000 euro verzekerd geweest, dat bedrag is alweer een stuk beter te overzien dan 35.000, en dat had me dat ruim 60 euro per maand gekost aan premie.
Vind het verhaal van jouw vriendin ook een beetje raar, nog nooit gehoord dat een verzekering in één jaar tijd een bedrag uit keert dat bijna 2 keer zo hoog is als de verzekerde waarde. Voor een verzekering is een paard ook gewoon een 'ding' en als het meer kost om te reparen dan het waard is wordt het dus net als een auto o.i.d. total loss/ afgekeurd verklaard.

ymkeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:03

Ik heb mijn paard niet verzekerd omdat je vaak het toch niet vergoed krijgt. Mijn paard heeft vaak wat, maar dat valt er dan weer niet onder. Ze heeft zelfs een keer koliek gehad en daar was ik 2000 euro aan kwijt, ook dat was niet verzekerd, pas als ze geopereerd zou worden, of dood zou gaan, dus voor mij geen verzekering, best prijzig en vaak geen vergoedingen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:30

Toch is het zo gegaan Fleurtje100.
Hij is ernstig spierbevangen geweest en de hele aan en afloop ervan heeft 10.000 euro gekost binnen een aantal weken. Als de verzekering hem had 'afgekeurd' had ze inderdaad 5000 gekregen. Op dit moment 'hoopt' ze bijna dat de verzekering ingrijpt, nu heeft hij namelijk weer een scheurtje in de aanhechting voorpees. (heet iets van checkligament?) Heeft alweer 2 scans gehad en is nu voor de tweede keer 6 weken aan het stappen aan de hand met hem. Echt dikke pech die kapitalen kost, en ja dan ben je wel echt blij dat je verzekerd bent.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:38

Fleurtje100 schreef:
HalloDan schreef:

Imo gaat die vergelijking echt niet op de premie van een verzekering voor brand voor je huis ligt iets anders dan een verzekering voor je paard en de overzienbaarheid van de kosten ook. Een huis betaal je niet in 8-10 jaar terug aan de verzekering in de vorm van premie.
Mijn inboedel (huurhuis) is bijvoorbeeld verzekerd voor 35.000, dat is 1. onoverzienbaar bedrag (voor mij) en 2. paar euro premie per maand.
Als ik mijn paard (in jongere jaren) uitgebreid had willen verzekeren was hij voor 6000 euro verzekerd geweest, dat bedrag is alweer een stuk beter te overzien dan 35.000, en dat had me dat ruim 60 euro per maand gekost aan premie.
Vind het verhaal van jouw vriendin ook een beetje raar, nog nooit gehoord dat een verzekering in één jaar tijd een bedrag uit keert dat bijna 2 keer zo hoog is als de verzekerde waarde. Voor een verzekering is een paard ook gewoon een 'ding' en als het meer kost om te reparen dan het waard is wordt het dus net als een auto o.i.d. total loss/ afgekeurd verklaard.

Niet helemaal. De verzekeraars hanteren een maximum uitkering per geval (de verzekerde waarde) en sommige hanteren ook een maximum per jaar. Dat laatste schijnen niet alle verzekeraars te doen.
Dat kan verklaren waarom je meer dan de verzekerde waarde per jaar uitgekeerd kunt krijgen.

HalloDan schreef:
Hij is ernstig spierbevangen geweest en de hele aan en afloop ervan heeft 10.000 euro gekost binnen een aantal weken. Als de verzekering hem had 'afgekeurd' had ze inderdaad 5000 gekregen. Op dit moment 'hoopt' ze bijna dat de verzekering ingrijpt, nu heeft hij namelijk weer een scheurtje in de aanhechting voorpees. (heet iets van checkligament?) Heeft alweer 2 scans gehad en is nu voor de tweede keer 6 weken aan het stappen aan de hand met hem. Echt dikke pech die kapitalen kost, en ja dan ben je wel echt blij dat je verzekerd bent.

En hoeveel is dit opgeklopt?
Sorry, maar een spierbevangenheid die 10 mille moet kosten, daar zou ik als verzekeraar toch echt vraagtekens bij zetten!
Het is vrij algemeen bekend dat verzekerde paarden veel hogere ziektekosten hebben dan niet verzekerde paarden, met name omdat er behandelingen en onderzoeken worden gedaan waarvan het nut op z'n minst twijfelachtig is "omdat ie toch verzekerd is". Ondertussen zie je de premies vrolijk stijgen van 15% enkele jaren geleden richting 18% nu en over enkele jaren betaal je gewoon 20% premie, want die verzekeraar wil aan het einde van de rit wel winst maken.......

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:09

Maar 10.000 binnen een aantal weken lijkt mij toch één geval. En dan twee keer de verzekerde waarde kunnen declareren? Vind het sowieso een extreem hoog bedrag. Met een koliekoperatie met zo ongeveer alle denkbare complicaties en een maand kliniek opname werd mij 2-3 jaar terug nog een rekening van 6000 geschetst. Vijf dagen kliniek met allerlei onderzoeken en opname midden in de nacht in het weekend was ook 'maar' 500 euro.
Nou moet je met sommige dierenartsen sowieso uitkijken met wat voor onderzoeken je allemaal aangepraat worden, en dat zal met een verzekerd paard wel nog veel erger zijn. Daar zullen inderdaad die hoge premies wel vandaan komen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:21

Dit was volgens mij niet de discussie haha... :o Maargoed, ik praat natuurlijk over dag één vanaf de eerste verschijnselen waarbij de VA ook 's nachts is geweest tot aan de laatste controles nadat hij weer thuis was na lang op de kliniek te hebben gestaan hé? Maar ik stond ook wel te kijken van dit bedrag, misschien hebben jullie best wel gelijk over het opkloppen van de prijs 'omdat íe toch verzekerd is' . Evengoed moest zij over het bedrag wel 25% eigen risico betalen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:35

Fleurtje100 schreef:
Maar 10.000 binnen een aantal weken lijkt mij toch één geval. En dan twee keer de verzekerde waarde kunnen declareren? Vind het sowieso een extreem hoog bedrag. Met een koliekoperatie met zo ongeveer alle denkbare complicaties en een maand kliniek opname werd mij 2-3 jaar terug nog een rekening van 6000 geschetst. Vijf dagen kliniek met allerlei onderzoeken en opname midden in de nacht in het weekend was ook 'maar' 500 euro.
Nou moet je met sommige dierenartsen sowieso uitkijken met wat voor onderzoeken je allemaal aangepraat worden, en dat zal met een verzekerd paard wel nog veel erger zijn. Daar zullen inderdaad die hoge premies wel vandaan komen.

En dan zitten we weer op een lijn :D

Iedereen roept altijd wel hele bedragen, maar rekeningen zie ik nooit. Mensen op hun blauwe ogen geloven doe ik al jaren niet meer, dus dit zal ook wel een gevalletje "schromelijk overdrijven" zijn. Het staat veel interessanter om te roepen dat het 10.000 euro heeft gekost dan dat het maar 1.000 euro heeft gekost. Dat merk ik niet alleen bij paarden, ook in mijn andere hobbys kom ik die neiging tegen en zelfs in mijn werk hebben ze er een handje van.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:57

Kalm aan!
Dit heb ik Vd kliniek begrepen en van 2 vriendinnen die beiden DA zijn... Alhoewel dit niet sluitend is voor iedere dierenbezitter in NL (me dunkt), vind ik het knap aannemelijk.
Ik denk dat menig forumgenoot afhankelijk is van een verzekering.
Wat wij daar van vinden is niet zo relevant. Dat wij wellicht een beter inkomen hebben ook niet. Relevanter is dat doordat minder kapitaal krachtigen hun dier goed verzekeren, het dier iig de juiste medische zorg kan krijgen!

ikke schreef:
Ninx schreef:

Dat heb je van horen,zeggen, doorvertellen of heeft de dierenkliniek je inzage in hun cijfers gegeven? Als ik om me heen kijk, komt dit op mij toch over als stemmingmakerij.
Als je een paard MOET verzekeren omdat je eventuele ziektekosten niet op kunt brngen, moet je je toch eens degelijk achter je oor krabben of je wel in staat bent een paard te onderhouden. Er zijn meer niet-verzekerbare kosten die op je pad komen dan kosten waar je een ander wel voor kunt laten opdraaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 00:57

HalloDan schreef:

Spierbevangenheid is niet zo'n dure ziekte en is zeker geen 10.000 euro waard. Als dat wel berekend is, dan is er misschien sprake van oplichting? Scannen voor een peesblessure kan voor tussen de 80 en 100 euro aan huis, dus dat is maximaal 200 euro tot nu toe dus nog binnen het eigen risico (vermoed ik). 6 Weken stappen kost niks extra normaal gesproken.

Ikke heeft natuurlijk gelijk door het verband aan te geven tussen de manier waarop verzekerde paarden onderzocht en behandeld worden, hoe de klinieken daar wel bij varen en hoe dat ook nog eens keurig betaald wordt door de mensen die een paard verzekeren. Verzekeringsmaatschappijen zijn geen filantropische instellingen en hebben niet als doel om andermans hobby bij te sponsoren.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 01:09

2 van mijn paarden zijn te oud om te kunnen verzekeren.

De ander, mijn rijpaard, is ook niet verzekerd. Ik heb een pot achter de hand voor als er iets zou zijn. Verder keren verzekeringen niet graag uit, en zullen altijd een reden zoeken om toch niet uit te keren. Je kunt beter zorgen dat je het zelf op kunt vangen, dan geef je je geld tenminste niet voor niets uit.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 01:22

Ik ga mijn paard niet verzekeren.
Ze is vrij weinig waard, (heb er 700 euro voor betaald) en daarom is verzekeren voor het leven niet nodig. Ziektekosten, tja... Er staan zoveel kleine lettertjes in al die verzekeringspapieren dat het mij overbodig lijkt. Het paard is dan ook geen sportpaard, gaat aan de rand van het dorp in een weilandje staan en heerlijk met mij rondjes door het bos heen draven.

Wel ben ik benieuwd wat jullie in je potje hebben? Ik wilde eigenlijk nu in ieder geval minimaal 1000 euro minimaal aan onvoorziene kosten op mn spaarrekening laten. Mocht iets veel duurder uitvallen kan ik eventueel nog terugvallen op mijn moeder of op een betalingsrekening via de DA. Een lening is ook altijd nog mogelijk.
Mochten de kosten echt de pan uit rijzen, dan is het de vraag of het nog wel waard is voor een paard van 700 euro. Ik houd echt zielsveel van haar maar hogere kosten is vaak ook een langere herstel periode en dus een langere tijd pijn.
Zou echt van de situatie afhangen.

Maar nogmaals: wat voor een bedrag hebben jullie in je potje?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 01:30

Ik verzeker liever niet, en het paard is dus onverzekerd. Had best gekund, want goed op de foto's en drie maar ik vind verzekeraars boefjes en wil niet de zeggenschap over mijn eigen paard kwijt zijn.

In mijn potje zit +/- 15.000,- en dan is ze wel "technisch total loss"

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 01:36

noviceh schreef:
Ik wil graag zelf zeggenschap over mn eigen paard.

Dit geldt ook voor mij :) plus dat er naar mijn idee veel te weinig vergoedt wordt, tenzij je flink betaald. Dan zet ik dat geld liever apart.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 01:41

Momenteel vind ik het in mijn situatie handiger dat mijn paard verzekerd is. Ze staat namelijk tijdelijk bij iemand anders gestald en ik heb haar uitgebreid basis en uitgebreid ziektekosten verzekerd. Ik heb een aantal 'ongelukken' opgesomd of dat verzekerd zou zijn en dat was zo. Bij mijn verzekering krijg ik goede service en zijn er geen kleine lettertjes. Er zijn veel dierenartsen en klinieken bij deze verzekering aangesloten dus keuze heb ik gelukkig wel.

En de maandprijs? nog geen 35e per maand. Nou, al zou 75% van een koliekoperatie vergoed worden.. dan nóg ben ik daar beter mee uit. Ik heb op dit moment geen spaarpotje, ik heb namelijk een auto-ongeluk gehad en zit nog in de ziektewet en veel geld moeten inleveren.

Hier dus een reden waarom ik wél verzekerd ben.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:14

Wel of niet verzekeren hangt af van hoeveel geld je beschikbaar hebt.
Als je een duur paard hebt gekocht zou ik hem zeker laten verzekeren voor dood en ongeschiktheid voor het beoogde gebruik. Veel mensen hebben niet het geld om als hij ongeschkt raakt een nieuw paard in dezelfde prijscatogorie aan te schaffen.
Bij veel verzekerinbgen kun je het paard nadat hij is overgenomen door de verzekering voor een zacht prijsje terugkopen. Dan kun jhe zelf bepalen wat je ermee gaat doen, of slachten of een spuitje.

LLusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:14

Als je hoge kosten voor dierenarts/kliniek zelf kunt betalen dan hoef je je paard niet te verzekeren. Je moet je gewoon afvragen of je ineens, ik noem maar eens wat, 4000 euro voor een koliekoperatie kunt ophoesten. Je hebt in zo'n geval namelijk weinig bedenktijd. Kun je dat niet dan moet je je paard verzekeren. Niets ergers dan je paard geen goede zorg kunnen bieden omdat je dat niet kunt betalen.

Ik kan me verder ook voorstellen dat mensen aan de hand van ervaringen uit het verleden een afweging maken. Ik ben de afgelopen maanden zeker 4000 euro aan dierenartskosten kwijtgeweest. Dat kan ik betalen, maar liever had ik het verzekerd gehad (mijn paard was wel verzekerd, maar niet tegen ziektekosten, gelukkig is mijn verzekering toch enigszins coulant geweest). Een volgend paard gaat tot over zijn oren de ziektekostenverzekering in omdat ik inmiddels het ondervonden hoe snel je van een kerngezond paard ineens volop in de kosten kan zitten. Bij mij was daar slechts een kleine, maar ernstige, verstapping voor nodig.

Het is tegenwoordig al lang niet meer zo dat je bij uitkering geen zeggenschap meer hebt over je paard. Vrijwel alle paardenverzekeringen staan toe dat je het paard niet afgeeft aan de verzekering maar het voor een relatief klein bedrag 'terugkoopt'. Dit bedrag wordt in korting gebracht op het uit te keren schadebedrag. Het paard wordt dan uiteraard wel uitgeschreven.

Ook verstandig is het om te bekijken of jouw vaste dierenkliniek een dierenarts in dienst heeft die ook werkt voor een verzekeringsmaatschappij. Ik zou dan die maatschappij kiezen. In de praktijk blijkt namelijk dat dit de communicatie over het wel of niet toestaan van behandelingen veel makkelijker maakt.

Een goede verzekeringsmaatschappij zal jou liever 10 extra fysiobehandelingen vergoeden (ik noem maar wat) dan dat zij het paard moeten uitkeren. Vraag rond bij mensen of ze ervaringen hebben met coulante maatschappijen. Succes met je keuze.

NancyFjorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 19:40

Jeetje wat een antwoorden allemaal!!
Echt super van jullie.
En dan ook nog met hele uitleg erbij.
Echt fijn om te lezen zeg. :D

Maar mag ik jullie dan vragen als dat mag. :o
Hoeveel geld houden jullie dan achter de hand?