Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CinTwiZo schreef:Ik heb mijn paard ook wel verzekerd Incl ziektekosten voor € 45 pm (dus helemaal niet duur zoals vele hier zeggen) Nu heb ik al heel vaak dikke pech gehad en dus heel veel kosten gehad. Ik krijg dan de factuur van de DA en die stuur ik op en krijg binnen 2 weken het geld op mijn rekening. Ik heb nog nooit contact gehad met de verzekering. Mag ook zelf kiezen welke DA ik neem ed. Ook toen ik samen met de DA besloot bij mijn vorige paard dat het genoeg was geweest heb ik vooraf geen contact gehad met de verzekering. Mijn DA heeft toen een verklaring geschreven en toen is hij opgehaald. Dit heb ik gemeld bij de verzekering en alles is netjes afgehandeld. Dus het feit dat je niets over je paard te zeggen hebt is iig bij mijn verzekering niet waar!!! Ik heb 1x gehad dat er iets niet verzekerd zou zijn. De DA vertelde dit en toen heeft hij iets anders op de factuur geschreven zodat het alsnog vergoed werd. Ik vind het echt super fijn. Hoef geen 2x na te denken of ik de DA bel. Hij kan gewoon ten alle tijden komen.
Ninx schreef:Ik heb beide paarden verzekerd....
Ik redeneerde bij aanschaf dat je bij wijze spreken al in de eerste week pech kunt hebben, en dan is die zgn spaarpot waar iedereen over spreekt nog niet zo goed gevuld.
Ik zou eventuele ziektekosten zelf kunnen dragen, maar stel spaargeld ook liever veilig voor allerlei andere zaken die kunnen gebeuren.
Een verzekering is wat mij betreft nooit weggegooid geld. Ik heb in een korte tijd even heel erg veel pech gehad en dat heeft veel gekost, alles is keurig uitbetaald.... hier een tevreden klant!
Ik denk dat mensen met een lager inkomen er verstandig aan doen wel te verzekeren. Het is toch wel erg zuur wanneer je paard ligt dood te gaan aan een operabele kwaal, maar je hem niet kunt brengen omdat je het geld niet hebt.
Of erger nog: je brengt hem naar de kliniek, maar krijgt hem niet mee omdat je de rekening aldaar niet kunt voldoen.
Dit schijnt VEEL te gebeuren... toch triest.
HalloDan schreef:Tsja, het is net als een verzekering voor brand voor je huis. Die sluit je ook af met de hoop het niet nodig te hebben. Je kan pech hebben of geluk. Mijn beste vriendin kocht 2 jaar geleden voor 5000 euro een rontgenologisch en klinisch goedgekeurde E pony en is blij dat die goed verzekerd is. Niets dan ellende en onzettend hoge kosten, heeft voor 10.000 euro op de kliniek gestaan met evengoed een eigen risico van 2000 euro bij zo'n bedrag. Maar dat is toch nog iets beter op te brengen dan die 10.000 natuurlijk, dat heb je toch niet zo snel in je spaarpotje! Onze 16jarige merrie daaarintegen heeft eigenlijk nooit iets gelukkig!
Fleurtje100 schreef:HalloDan schreef:Tsja, het is net als een verzekering voor brand voor je huis. Die sluit je ook af met de hoop het niet nodig te hebben. Je kan pech hebben of geluk. Mijn beste vriendin kocht 2 jaar geleden voor 5000 euro een rontgenologisch en klinisch goedgekeurde E pony en is blij dat die goed verzekerd is. Niets dan ellende en onzettend hoge kosten, heeft voor 10.000 euro op de kliniek gestaan met evengoed een eigen risico van 2000 euro bij zo'n bedrag. Maar dat is toch nog iets beter op te brengen dan die 10.000 natuurlijk, dat heb je toch niet zo snel in je spaarpotje! Onze 16jarige merrie daaarintegen heeft eigenlijk nooit iets gelukkig!
Imo gaat die vergelijking echt niet op de premie van een verzekering voor brand voor je huis ligt iets anders dan een verzekering voor je paard en de overzienbaarheid van de kosten ook. Een huis betaal je niet in 8-10 jaar terug aan de verzekering in de vorm van premie.
Mijn inboedel (huurhuis) is bijvoorbeeld verzekerd voor 35.000, dat is 1. onoverzienbaar bedrag (voor mij) en 2. paar euro premie per maand.
Als ik mijn paard (in jongere jaren) uitgebreid had willen verzekeren was hij voor 6000 euro verzekerd geweest, dat bedrag is alweer een stuk beter te overzien dan 35.000, en dat had me dat ruim 60 euro per maand gekost aan premie.
Vind het verhaal van jouw vriendin ook een beetje raar, nog nooit gehoord dat een verzekering in één jaar tijd een bedrag uit keert dat bijna 2 keer zo hoog is als de verzekerde waarde. Voor een verzekering is een paard ook gewoon een 'ding' en als het meer kost om te reparen dan het waard is wordt het dus net als een auto o.i.d. total loss/ afgekeurd verklaard.
HalloDan schreef:Toch is het zo gegaan Fleurtje100.
Hij is ernstig spierbevangen geweest en de hele aan en afloop ervan heeft 10.000 euro gekost binnen een aantal weken. Als de verzekering hem had 'afgekeurd' had ze inderdaad 5000 gekregen. Op dit moment 'hoopt' ze bijna dat de verzekering ingrijpt, nu heeft hij namelijk weer een scheurtje in de aanhechting voorpees. (heet iets van checkligament?) Heeft alweer 2 scans gehad en is nu voor de tweede keer 6 weken aan het stappen aan de hand met hem. Echt dikke pech die kapitalen kost, en ja dan ben je wel echt blij dat je verzekerd bent.
Fleurtje100 schreef:Maar 10.000 binnen een aantal weken lijkt mij toch één geval. En dan twee keer de verzekerde waarde kunnen declareren? Vind het sowieso een extreem hoog bedrag. Met een koliekoperatie met zo ongeveer alle denkbare complicaties en een maand kliniek opname werd mij 2-3 jaar terug nog een rekening van 6000 geschetst. Vijf dagen kliniek met allerlei onderzoeken en opname midden in de nacht in het weekend was ook 'maar' 500 euro.
Nou moet je met sommige dierenartsen sowieso uitkijken met wat voor onderzoeken je allemaal aangepraat worden, en dat zal met een verzekerd paard wel nog veel erger zijn. Daar zullen inderdaad die hoge premies wel vandaan komen.
ikke schreef:Ninx schreef:Ik heb beide paarden verzekerd....
Ik redeneerde bij aanschaf dat je bij wijze spreken al in de eerste week pech kunt hebben, en dan is die zgn spaarpot waar iedereen over spreekt nog niet zo goed gevuld.
Ik zou eventuele ziektekosten zelf kunnen dragen, maar stel spaargeld ook liever veilig voor allerlei andere zaken die kunnen gebeuren.
Een verzekering is wat mij betreft nooit weggegooid geld. Ik heb in een korte tijd even heel erg veel pech gehad en dat heeft veel gekost, alles is keurig uitbetaald.... hier een tevreden klant!
Ik denk dat mensen met een lager inkomen er verstandig aan doen wel te verzekeren. Het is toch wel erg zuur wanneer je paard ligt dood te gaan aan een operabele kwaal, maar je hem niet kunt brengen omdat je het geld niet hebt.
Of erger nog: je brengt hem naar de kliniek, maar krijgt hem niet mee omdat je de rekening aldaar niet kunt voldoen.
Dit schijnt VEEL te gebeuren... toch triest.
Dat heb je van horen,zeggen, doorvertellen of heeft de dierenkliniek je inzage in hun cijfers gegeven? Als ik om me heen kijk, komt dit op mij toch over als stemmingmakerij.
Als je een paard MOET verzekeren omdat je eventuele ziektekosten niet op kunt brngen, moet je je toch eens degelijk achter je oor krabben of je wel in staat bent een paard te onderhouden. Er zijn meer niet-verzekerbare kosten die op je pad komen dan kosten waar je een ander wel voor kunt laten opdraaien.
HalloDan schreef:Toch is het zo gegaan Fleurtje100.
Hij is ernstig spierbevangen geweest en de hele aan en afloop ervan heeft 10.000 euro gekost binnen een aantal weken. Als de verzekering hem had 'afgekeurd' had ze inderdaad 5000 gekregen. Op dit moment 'hoopt' ze bijna dat de verzekering ingrijpt, nu heeft hij namelijk weer een scheurtje in de aanhechting voorpees. (heet iets van checkligament?) Heeft alweer 2 scans gehad en is nu voor de tweede keer 6 weken aan het stappen aan de hand met hem. Echt dikke pech die kapitalen kost, en ja dan ben je wel echt blij dat je verzekerd bent.