ong. 2,5 bij 3. Hij kan languit liggen, en ook in de breedte liggen (2,5) en kan zin gewoon omdraaien, hij kan niet met zijn hoofd naar buiten kijken en heeft 2 muren dicht, voorkant zitten tralies en achterkant een raampje. Muren zijn denk ik bijna 3 meter hoog en ze kunnen eroverheen snuffelen. Zielig hea?! Hij staat iig wel langer buiten dan gemiddeld.. Heb liever een kleine stal dan een grote waar hij maar 20 uur van de dag in moet staan, nu staat hij van 10 tot 6 en in de zomer van 9 tot 8 (soms 8) buiten en hij is harstikke vrolijk!
3,5 x 3,5 meter. Met een luik achter in stal, en een 'halve' staldeur. Ze kunnen dus sowieso met hun hoofden de stalgang in kijken, en met mooi weer kunnen ze ook naar buiten met hun hoofden. De zijwanden zijn houten schotten met tralies aan de bovenkant. Ze staan overigens wel veel buiten, zo lang het weer het toelaat, van 9 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds.
ik heb een buitenstal, met 2 boxen van 2.75 x 3 paard van 1.65 en een haflinger staan erin, past prima. raampje aan de achterkant, voorkant alleen onderdeur
Goh.. Ik heb de juiste afmetingen gemeten van onze schuilstal. Ik geloof dat het 6.2x4.8 is ofzoiets .. Het is iig rond de 6x4 ! Mooie grote. Als we de stal nog zouden dicht maken is het nog groot en ruim genoeg . Hier staan mijn tinker en newforest in.
Voor beide paarden van 1.40m en 1.45m 4x4 en aan alle kanten open zodat ze contact kunnen hebben met elkaar. Wat ben ik toch jaloers op die mooie buitenstallen.....
ikkeniet
Geplaatst: 25-11-11 12:07
Mijn stallen zijn 3x3 meter. De zijkanten zijn met spijlen. Aan de voorzijde bij de deur open. Onder de ramen een ventilatie opening.
Persoonlijk vind ik de stallen eigenlijk te klein, ik zie ze liever 4 x4 meter. Het dak is van ijzeren platen, dus vochtig van condens. En het gebouw is oud met gaten. Er zitten vier boxen in, waarvan ik er 2 gebruik voor mijn paarden ( PRE en Shetlander) en de andere twee boxen mijn opslagruimte is. Ik heb met niemand anders te maken. Het is op een boederij, waarbij ik dus mooi hooi heb. En mocht er een keer een baal slecht zijn, gaat deze naar de koeien. Mijn paarden gaan nog steeds iedere dag lekker het weiland op. En straks las het echt te slecht wordt, is er een stuk waar ze toch lekker verhard kunnen lopen. Ik heb er geen bak.
Waarom ik er blijf staan: Het is bij mij thuis aan de overkant.
Pinda_Dipje
Geplaatst: 25-11-11 12:59
2 boxen van 3 bij 3. Voor de pony prima, maar voor het paard aas ik toch op een 4 bij 4. Gelukkig staan ze in principe dag en nacht buiten op een heule grote weide.