Livito schreef:Hou er rekening mee, dat je dan wel kleine gaatjes boort. Een muisje heeft namelijk maar een kiertje van 7mm nodig om doorheen te kunnen...het zijn de bruine ratten voor hoever ik ze gezien hebik weet natuurlijk niet wat er allemaal in die kiertjes ed zit .
mijn kast heeft kieren , die worden t weekend dichtgemaakt door mijn vaderwas erg fijn ivm ventilatie en tegen schimmel maar dan maar een paar gaten boren
.
Ik heb inderdaad ook pepermuntolie. Werkt. Echter niet echt goedkoop (of ik heb het verkeerde merk gekocht)
Wat ook helpt zijn mottenballen! Gewoon een paar strooien in je kast. Zakje goed afsluiten, want ze 'smelten', in een goed afgesloten zakje kun je het restant goed bewaren. De uitgestrooide mottenballen smelten dus weg, hier gaat wel even overheen hoor, weekje ofzo. dan strooi je gewoon weer wat nieuwe.
Ze stinken best, maar ja, beter een (soort van?) benzinelucht in je kast, dan overal muizenpoep en pies, bah!
Wij hebben er op stal dus ook last van.. Ene jaar erger dan andere.
Muizenvalletjes heb ik ook wel gehad in mijn kast.. echt wel heeeel zielig als je dan je kast opendoet, muisje in valletje vind, met alleen zijn pootje erin.. ja, die leeft dan nog. Ik bevrijd hem dan in de bosjes, of als ik de stalhond zie lopen hou ik hem voor zijn snoet, open het valletje, en hond heeft lekker hapje

Maar zelf doodmaken kan ik dus ook niet...