Prijzen droog hooi (grote en kleine balen)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 01:17

Dan zal het wel regio gebonden zijn. Dat heeft niets met het "altijd zonnige Duitsland" te maken. Dat verschilt dan ook IN Nederland... zoals ik al schreef heb ik laatst 15000 kilo hooi in Nederland opgehaald, wat over was (als in: voor de verkoop, boer had véél te veel om op te slaan). En er werd me nog véél meer aangeboden, maar we hadden maar 1 vrachtwagen met aanhanger mee en ik heb niet meer opslagplaats.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 01:36

Tomwillems schreef:
Wij bieden hooi aan met een ruime samenstelling van verschillende grassoorten, droog en stofvrij
Balen van rond de 20 kilo stevig geperst 6 euro per baal.

Groeten.

Tom
0474 107 809
Regio ijzendijke

Dat is niet alleen erg duur maar ook niet eens een nummer vanuit Ijzendijke..

sarabande

Re: Prijzen droog hooi (grote en kleine balen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 02:18

Ik heb net een baal van bijna 3 ton prachtig droog kruidig hooi gekocht voor 135 euro
Het viel me alles mee

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 02:26

kuijsje2010 schreef:
Het hooi is idd duurder dan de jaren ervoor dit komt door de slechte oogst met het slechte weer.

GamblersCup schreef:
Dat was vorig jaar, dit jaar is er weer volop gehooid overal en flinke voorraden binnen gehaald. Alleen wat later dan normaal. Kun jij dan uitleggen waarom ze dit stug vol blijven houden? Zitten sommigen in zo'n rotgebied dat het plaatselijk meer geregend heeft? Of toch gewoon om de prijs hoog te houden?

kuijsje2010 schreef:
Waar ik vandaan kom daar heeft het veel geregend ja, wij wonen dan ook niet in duitsland waar de zon altijd schijnt ;)

Ehhhhh in Duitsland en de zon altijd schijnen????? Niet echt, woon ook in Dld. maar wij hebben toch echt behoorlijk regen gehad dit jaar.

GC het is echt ongelovelijk plaatsgebonden hoeveel hooi eraf gehaald is. Hier bij ons is het echt een stuk minder afgehaald, terwijl in Emmercompascuum een overschot was. Er zit pak em beet 20 km tussen. En waar het aan ligt?????????????? Kwa stro was het precies andersom, was er in E-compas niks meer te krijgen en hier wel. Kwa prijs gaat dat overigens hier ook hard, ik heb zelf net na de oogst nog gekocht, paar weken later was de prijs al met 20 euro omhoog (wel die hele grote pakken). Wat het stro aangaat weet ik wel dat dat volgend jaar echt niet goedkoper gaat worden. Er is in Meppen een energieverbrandingscentrale gebouwd voor stro, en de boeren hebben daar dus contracten op lopen. Die moeten volgend jaar leveren, dus weer minder voor de handel en strogebruikers.
Hier in de omgeving krijg je echt helemaal niks meer kwa hooi. Buurvrouw haalt het al 40 km verderop. Ik heb voorgezorgt :D hier liggen de schuren vol. Mijn buurman (grapjas) wilde mij zijn klanten wel even doorsturen, hij heeft nl geen hooi meer, kon ik ze wel hooi verkopen. Heb heel vriendelijk bedankt ;)

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:32

Hier betaal je voor een klein pakje hooi al gauw 6 euro.
Voor zo'n grote (± 500kg) moest ik 130 euro betalen (Wel super kwaliteit, mooie stengel, lekkere geur en niet stoffig)
En voor een ronde baal (± 200 kg) 55 euro (En dat was echt slechte kwaliteit, heel grof, paarden aten het niet. Helft heb ik moeten weggooien...)
Ik heb toen 2 van die grote pakken gehad, aangezien ik 1 paard had wat een tijdje alleen droog hooi mocht ipv voordroog.
Nu hoef ik het voorlopig niet te kopen, aangezien alels hier op voordroog staat en dat is er gelukkig nog vollop :D

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:41

Ik betaal voor een baal van een 500 kg 35 euro.
Goed droog hooi van 2011.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:55

Jeemig de prijzen zijn enorm ik betaal nu ook voor een groot pak van 240kg 45euro.
Voor een baaltje stro betaal ik inmiddels 3euro.
Ronduit belachelijk die hoge prijzen.Waarom niet gewoon "op is op" ipv die toren hoge prijzen?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:14

GamblersCup schreef:
Zelfde klimaat, maar véél meer hooi binnengehaald schijnbaar? Zouden we hier (en niet alleen DL, ook een stuk NL waar ik laatst even ruim 15000 kilo hooi opgehaald heb, wat "over" was) magische gronden hebben ofzo? Nee, een hoop mensen doen of iets niet goed, of houden de prijs hoog op deze manier. Ondertussen zie ik steeds meer schuren voorbij komen waar het hooi tot aan het dak opgestapeld ligt, waar hooi te koop wordt aangeboden. Als er weer zo'n schaarste zou zijn, zou er ook niet zo veel te koop worden aangeboden. Maar ja, wél voor de schaarste-prijzen natuurlijk. Boeren hebben het geld geroken ;)

Ik heb hooi gekocht direct van het land. Niet duur, maar door het weer heeft het niet zo lang liggen te drogen en laatst heb ik een pak open gemaakt, maar dat is toch echt een mislukte oogst voor paarden. Het is aan elkaar geplakt (ziet er wel goed uit op het oog) ruikt niet meer lekker fris en als je het uit elkaar trekt dan is het enorm stoffig...

Dat waren die dag zo ongeveer een paar duizend pakjes hooi... In mijn ogen niet geschikt om droog te voeren aan paarden.
Misschien een voorbarige conclusie om de grasoogst van balen in plastic, te vergelijken met goede niet-stoffige kwaliteit droog hooi zonder plastic... Die 1e kwaliteit hooi, is toch echt schaars!
met 4 of 5 dagen drogen op natte ondergrond met niet bijster hoge temperaturen en dan ook nog na 1 of 15juni (grofstengeliger), is het echt lastig goed hooi te maken... Ben al blij dat mijn verregende gemaaide 2esnee gras nog mooi droog in het plastic is gekomen en ik hoop dat mijn 1e snee voordroog, die net geen regen heeft gehad, ook goed uit het plastic komt.

Het hooi zal ik van de zomer nat moeten voeren, of alsnog moeten proberen te verkopen aan iemand die plakkende plakken en sto geen probleem vind... :( Anders heb ik een flinke verliespost!

Tomwillems

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:50

Hanneke84 schreef:
Tomwillems schreef:
Wij bieden hooi aan met een ruime samenstelling van verschillende grassoorten, droog en stofvrij
Balen van rond de 20 kilo stevig geperst 6 euro per baal.

Groeten.

Tom
0474 107 809
Regio ijzendijke

Dat is niet alleen erg duur maar ook niet eens een nummer vanuit Ijzendijke..

Prijzen zijn ondertussen naar 7 euro per baal , voorraad is bijna op
Dit is een nummer REGIO ijzendijke, ligt vlak bij België trouwens.

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:03

sarabande schreef:
Ik heb net een baal van bijna 3 ton prachtig droog kruidig hooi gekocht voor 135 euro
Het viel me alles mee

Dit wil ik ook wel.
Hoe groot is die baal ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:55

Je hebt gelijk ik kreeg verkeerde info door, het is een grote baal van 380 kg

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:58

Dan is het toch weer duur: 35 cent per kilo.

Ik doe het goedkoper: 20 cent de kilo. 500 kilo baal voor 100 euro ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:03

Deze baal komt ook uit Duitsland daar zitten ook nog vervoerskosten bij
Maar ik heb maar 2 paarden op stal dus dan valt het wel mee en kwaliteit is belangrijker dan de prijs

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:08

Hier in de omgeving betaal je voor een baal van circa 350 kilo 35 tot 70 euro, verschilt heel erg. (mijn schoonvader koopt wel balen voor zijn paarden)

Ik heb ze zelf laten persen voor ongeveer 15 euro per ronde baal van circa 350 kilo (17 stuks). Echt een enorm prijsverschil zit er in hooi zeg!
Ben zo blij dat we zelf de mogelijkheid hebben om eigen hooi te maken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:21

Het is geen kuil het is een grote vierkante baal hooi zoals grote strobalen en kurkdroog, dus veel meer volume in een kilo

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:32

wat een prijzen :wow:

straks wil ik mijn hooi nog verkopen...
ik heb 200 kleine baaltjes (gewoon droog hooi) gekocht aan 3 euro geleverd en 60 van het veld gehaald aan 2.50
Grote balen gewikkeld hooi betalen wij 50 euro en ik schat dat die zo'n 400 kilo wegen aangezien je net geen maand toekomt voor 2 paarden...

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:45

Gewikkeld hooi is niet duur.
Maar goede kwaliteit hooi is wel duur en bijna niet aan te komen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:00

wij nemen gewikkelde balen omdat er 1 paard niet tegen droog hooi kan, maar normaal hebben wij gewone droge balen aan 30 euro...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:14

Ik heb vandaag 80 balen hooi overgenomen, eifelhooi, 18/20 kilo 4 euro per baal thuis.
Vond het niet duur, het is en eifelhooi en ik heb laatst voor die grote balen 90 euro betaald en die waren nety geen 300 kilo, mooi kruidenhooi.

Goed hooi is hier echt heel moeilijk......voordroog gaat niet en gewikkeld ook niet.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:44

Waarom willen ze in NL toch Eifelhooi?

90,00 is niet duur. Vriendin betaalde 75,00 voor een rondbaal. En iemand dorp verderop 100,00 (incl bezorgen).

Ik had ook flink ingeslagen. Ik heb nog ruim 1,5 grote baal hooi liggen (350kg per baal) en nog wat losse balen. Het hooi op mijn hooizolder ligt er allemaal nog (220 pakjes Duits Eifelhooi waarvan een gedeelte uit een natuurpark komt waar niet bemest mag worden)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:36

ach ja, ik wil het niet perse, mijn vriendin haar oaard is overleden en heb dit eifenhooi van haar overgenomen :D

ie grote balen zijn weidehooi.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:54

Ik betaal 5,50 per pakje van 20-25kg.
Zodra het dit jaar droger zal zijn dan gaat hun prijs weer omlaag.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:04

Ik had eerst baaltjes van 3.50 gevonden. Van natuurland, maar als hooi-leek en mijn eerste baaltjes hooi, toch niet helemaal goed opgelet, want het hooi is niet echt goede kwaliteit en zitten ook balen met 'rare plantjes' dus die voer ik niet maar gooi ik weg :o (of nou ja, gaan het kalven hok in, die vreten toch nog geen hooi, maar liggen ze wel zacht). Mijn merrie vind het ook niet echt lekker allemaal.
Nu heb ik nieuwe balen gehaald, 5 euro per stuk. Heel mooi fijn weidehooi. En volgens mijn merrie veel lekkerder. Ruikt ook echt heel anders, voelt anders. Echt een wereld van verschil.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:33

@Tancreda, wat vervelend zeg......wel fijn dat je nu goed hooi hebt :D

annelies2468

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:41

Hoi,

Zou je me kunnen vertellen waar je het hooi weg haalt?

Mvg

Susan Brinkerink

Brainless schreef:
Ik betaalde zaterdag, voor een grote rechthoekige baal (mooi heel droog spul) van 600 kilo 45 Euro (zelf ophalen).
Hij heeft ook grote ronde balen van 500/550 en deze zijn 37,50 E (zelf ophalen).
Hooi (zware balen van 25 kilo) 5 euro.