Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JastieHorse schreef:Mareng schreef:Jastiehorse, daarom vind ik het fijn bij Annie! Ze krijgen hun kuil in de paddock. We zijn er over aan het nadenken om hooitassen op te hangen... Waterdicht, dan heb je toch minder verspilling. Als het nu regent en kuil is nat, dan eten de paarden het niet meer..... ik vind het onacceptabel om paarden de hele dag zonder ruwvoer buiten te laten staan.. Zo zitten ze niet in elkaar! Paarden horen de hele dag kleine porties te kunnen eten.
Bij annie gaan ze nog eerder naar buiten en hebben hun kuil dan ook wel rond een uur of 11/12 op. Staan ze nog lange tijd zonder ruwvoer. Maar goed..tis al beter dan waar ik nu sta. Helaas neemt ze geen drachtige merries aan
Nu ik hier van alles lees over maagzweren haal ik mijn paard het liefst vandaag nog weg..maar dat gaat helaas niet lukken..
Jibbel schreef:Ik lees hier veel dat het te lang is, maar ik vraag me dan toch af hoe anderen dat 's nachts doen. Op de meeste stallen wordt er rond een uur of 10 voor de laatste keer gevoerd (als dat al gebeurd) en dan de volgende ochtend op zijn vroegst rond 8 uur pas weer. Dan staan ze ook 10 uur zonder ruwvoer, dat is dan ook veel te lang zou je zeggen.
it_is_me schreef:Jibbel schreef:Ik lees hier veel dat het te lang is, maar ik vraag me dan toch af hoe anderen dat 's nachts doen. Op de meeste stallen wordt er rond een uur of 10 voor de laatste keer gevoerd (als dat al gebeurd) en dan de volgende ochtend op zijn vroegst rond 8 uur pas weer. Dan staan ze ook 10 uur zonder ruwvoer, dat is dan ook veel te lang zou je zeggen.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik ben zelf al flink aan het rommelen met slowfeeders, maar mijn paarden raken er zo handig mee, dat het alsnog binnen een korte tijd op is. Na een uur of twee is het voer helaas al op en ik wil ook niet veel meer gaan voeren, aangezien ze dan helemaal tonnetje rond worden.
Overdag staan ze van ongeveer half 10 tot/half 6 in de paddock. Regelmatig geef ik ze dan wat wilgentakken en tussen 12 en 1 krijgen ze muesli. Ervoor en erna krijgen ze voordroog op stal en 's avonds rond 10 uur nog eens voordroog.