Hulsebos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 18:42

Angyi schreef:
Hoe het verhaal nu is afgelopen. Het zadel is inmiddels helemaal 'gerenoveerd' door een andere zadelmaker, opnieuw kosten gemaakt, maar past uiteindelijk ! De boom bleek 5 cm scheef ingelegd te zijn !!!!

Inderdaad heel herkenbaar...!
Vooral ook zo 'grappig' dat je er dan zelf voor mag betalen, en dat het aan je paard ligt, die ineens enorm 'gegroeid' zou zijn.
Verder ben ik het met Schuimpje eens, waarom aan een zadel beginnen als er zoveel negatieve reacties zijn?
Wat wil je; dat je kontje zacht zit, of dat je paard een passend zadel heeft? Vergelijk een niet-passend zadel maar met een paar te kleine schoenen... auw...
Daaleman zei, goen hij kwam kijken, dat het zadel VEELS te klein zou zijn. En bedankt... Hulsebos Huilen

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 21:23

Vora schreef:
Citaat:
Zien de mensen die jou paard kennen verschil tussen voor en na de luchtkussens en komt dat ook tot uiting in de instructie/wedstrijd resultaten?

Hier kan ik alleen met een volmondig ja op antwoorden.

Ik kan geen foto's plaatsen, maar als je de voor en na foto's ziet sta je versteld.
Voordat ik deze zadels had was hij over zijn hele lichaam overgevoelig. Als je je hand op zijn rug legde kromp hij al ineen, ook dat is nu volledig verdwenen.
Ik rij nu ong. een jaar met deze zadels.

hm toch interessant om te horen.
Misschien toch maar eens meeten? Haha!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:36

Ik heb pas geleden een gebruikte Hulsebos geprobeerd.
Het leer bleef niet echt mooi en het zitvlak bobbelde nogal. (Dit zadel was 1.5 jaar oud).

Ik zag laatst een andere Hulsebos van 4 jaar oud. Deze zag er beter uit, maar ook hier bobbelde het zitvlak.

Ik vond het zadel niet echt fijn zitten, maar ik kon wel heel goed mijn benen aan mijn paard houden, dus dat vond ik weer een voordeel.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:46

paardje"]
[quote="Margreet"][quote="orionneke schreef:
Ik had toen geen keus want niks paste op mijn jonge paard.

Jawel hoor, Daaleman Haha!
[/quote]
Maarja, ze koos toch voor de beste. Een zadel dat en goed ligt én het heerlijk zit Haha!
[/quote]

Inderdaad!!! Ik heb vroeger naar een Daaleman gekeken........sorry hoor maar die lompe zadels hoef ik niet en zitten doen ze ook niet. En daarbij waarom zou een Daaleman wel passen, je kent het paard niet eens.......

Ik ben super blij met mijn zadel en kan hem niet missen. Het is maar wat je wil.

Heb vd week op mijn oude zadel gereden op mijn pony..........:S :S geef mij maar mn hulsebosje!!!! Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 11:51

Sjuimpje schreef:
Ik geloof dat ik persoonlijk nooit aan een product zou beginnen waar zoveel slechte ervaringen mee zijn.
Waarom zou je dan nog aan zo'n zadel beginnen? Het is toch al geen maatwerk, dan kan je toch net zo goed een KN, Passier of ander gerenomeerd merk kopen?

Ik ben ook niet op zoek naar een zadel wat helemaal op maat is gemaakt voor m'n paard. Het moet ook op andere paarden passen (mijn huidige zadel ligt op veel paarden prima) en het is ook fijn als het goed past als ik over een paar jaar weer opnieuw begin met een jong paard. Kleine aanpassingen vind ik dan oke, maar het is niet de bedoeling dat het zadel dan een "grondige verbouwing" zal moeten hebben. Een nieuw KN zadel is idd ook een optie.
Door alle reacties weet ik nu even niet meer zo goed wat ik moet, ik was ervan overtuigd dat ik voor een Hulsebos zou kiezen maar nu... Verward

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:56

Een zadel is een heel erg persoonlijk keuze, omdat sommigen nooit voor een Hulsebos zouden kiezen wil dat nog niet zeggen dat zo'n zadel jou niet zal bevallen, ik denk dat er kwalitatief betere merken zijn dan Hulsebos maar als jij er tevreden mee bent maakt dat in principe niet uit.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:57

Ik snap het probleem nooit, al ist geen maatwerk al komt het uit weet ik veel waar vandaan dat zadel wat boeit mij dat nou!!!!!!! Als IK er maar op kan RIJDEN en het GOED ligt...........

Altijd dat gezeur over hulsebos................het gaat niet om hoe het gemaakt wordt enzo...........

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 12:47

orionneke schreef:
Inderdaad!!! Ik heb vroeger naar een Daaleman gekeken........sorry hoor maar die lompe zadels hoef ik niet en zitten doen ze ook niet. En daarbij waarom zou een Daaleman wel passen, je kent het paard niet eens.......

Of je ze wel of niet lekker vind zitten is een persoonlijke smaak, daar gaat het hier ook niet om. Ik zelf heb een Daaleman en vind het heerlijk rijden, net zo lekker als mijn Passier en ook mijn instructrice vind het een ontzettend fijn zadel.
Verder vraag ik me ook af waar je het lompe vandaan haalt? Het zijn juist hele nette zadels, niets minder charmant als Passier, BR e.d. die ik hier ook heb liggen.
Het lijkt me ook logisch dat Daaleman altijd past, aangezien het maatwerk is. Dus wordt er eerst een kale boom opgelegd om te kijken welke bij het paard past. Ik heb nog nooit gehoord dat Daaleman geen boom had die op het paard pastte, en zolang de boom past kan er ook een passend zadel gemaakt worden.

Nogmaals, ieder zijn goed recht, als je blij met je Hulsebos bent, prima toch?
Alleen vind ik wel dat je reëel naar de postings in dit topic moet kijken, het is gewoon niet correct dat er meer negatieve verhalen over Hulsebos de ronde doen als positieve. Ik kan me voorstellen dat je dan afhaakt als je van plan was daar een zadel te kopen, Hulsebos heeft tenslotte geen uniek product. Ook bij Passier kan je je zadel samenstellen zoals je dat zelf wilt. Zo heeft Zep een 17"inch zadel, waar ze 16,5"zweetbladen aan heeft laten zetten. Zelfde concept dus als Hulsebos, alleen wel àltijd 100% kwaliteit, want dat is net als KN een merk waar ik nog nooit negatieve reactie over de kwaliteit heb gehoord! Uit dit topic blijkt wel dat dat bij Hulsebos een onzekere factor is.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 13:33

Ik heb inmiddels ook negatieve verhalen over Daaleman gehoord, ook Daaleman schijnt niet alle problemen netjes op te (willen) lossen .

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 13:41

orionneke schreef:
Ik snap het probleem nooit, al ist geen maatwerk al komt het uit weet ik veel waar vandaan dat zadel wat boeit mij dat nou!!!!!!! Als IK er maar op kan RIJDEN en het GOED ligt...........

Altijd dat gezeur over hulsebos................het gaat niet om hoe het gemaakt wordt enzo...........

Dat maakt voor mij juist wel heel veel uit en is bepalend bij de aankoop van een zadel voor mij, ik wil weten wat er op mijn paard komt te liggen, ik wil zelf weten van wat voor materiaal de zadelboom is gemaakt, een voorbeeld zijn de Kieffer zadels, persoonlijk hebben deze niet mijn voorkeur omdat de zadelboom mij niet aanstaat...

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:25

Sjuimpje schreef:
Alleen vind ik wel dat je reëel naar de postings in dit topic moet kijken, het is gewoon niet correct dat er meer negatieve verhalen over Hulsebos de ronde doen als positieve.

Er spreken heel veel mensen in dit topic, zonder ervaring! Ze hebben meestal niet eens een keer op een Hulsebos gezeten, alleen maar via, via en zo ken ik ook wel verhalen over Daaleman.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:29

Sjuimpje"]
[quote="orionneke schreef:

Of je ze wel of niet lekker vind zitten is een persoonlijke smaak, daar gaat het hier ook niet om. Ik zelf heb een Daaleman en vind het heerlijk rijden, net zo lekker als mijn Passier en ook mijn instructrice vind het een ontzettend fijn zadel.
Verder vraag ik me ook af waar je het lompe vandaan haalt? Het zijn juist hele nette zadels, niets minder charmant als Passier, BR e.d. die ik hier ook heb liggen.
Het lijkt me ook logisch dat Daaleman altijd past, aangezien het maatwerk is. Dus wordt er eerst een kale boom opgelegd om te kijken welke bij het paard past. Ik heb nog nooit gehoord dat Daaleman geen boom had die op het paard pastte, en zolang de boom past kan er ook een passend zadel gemaakt worden.
[/quote]

Het ging hier niet over of ik een daaleman wel of niet goed vindt. Iemand gaat mij zomaar even wat vertellen over een Daaleman als ik het over een hulsebos zadel heb waar het topic over ging, wat mijn paard aangaat.

Ik heb mijn mening gegeven en ik denk dat dat ook wel mag dan ik zo'n geval. Mijn mening ja want ik heb me nooit verdiept in een Daaleman zadel op die manier, gek he als ik een Hulsebos heb maar ja.......

Verder ist weer een topic zoals het altijd afloopt: Hulsebos zou niks zijn.......gewoon van horen zeg dit of dat.........

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 23:10

Volgens mij zijn de ervaringen op dit topic niet "van horen zeggen", het zijn allemaal eigen ervaringen. En alle ervaringen komen op hetzelfde neer. Is dit toeval?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 23:50

Ik heb geen ervaring in de zin van 'Ik had een HB zadel en ben ontevreden', ik heb er echter wel op gereden en er ook aardig wat in handen gehad. Ik vond ze erg snel aftakelen en ook de geribbelde zit komt me bekend voor, ik heb het gezien in verschillende gradaties; van lichte bobbels tot een zadel welke je ook had kunnen slijten als IJslanderzadel.

Dat DM genoemd wordt in dit soort topic komt omdat HB zegt zadels op maat te maken.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 00:23

Ik heb ook een Hulsebosch gekocht laatst.
Puur omdat ik zwaar ben en een dikke batterij heb, en een zadel in 19 ich nodig heb.En dat Mozart een enorme schouder heeft.
HB was de enige die mij op dat moment zo'n zadel kon leveren, al moest ik er wel ruim 3 maanden op wachten.
Daaleman zadels heb ik ook, idd hele goede zadels, maar ik moest een zadel met een apart grote inchmaat.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 00:31

Ik zal even mijn ervaring vertellen.
Ik heb zelf een hulsenbos zadel en oh wat had ik er een spijt van dat ik er 1 heb gekocht !
Het eerste hulsebos zadel wat ik had lag al niet helemaal goed dat hij afgeleverd werd hij moest meteen weer opgevuld worden, nou is dit niet zo erg hoor.
Na een paar weken moest meneer hulsenbos weer terug komen het zadel lag scheef en moest weer opgevuld worden.
In 6 maanden tijd is mijn zadel wel 4x opgevuld. Op een gegeven moment lag het zo scheef dat het niet meer te doen was, ik heb opgebeld en er kwam iemand langs. Ik heb toen een nieuw zadel gekregen, wat ik heel netjes vond.

Ook dit zadel was niet helemaal goed dat ie kwam, het was ook scheef maar het werd meteen verholpen.
Na 4 weken mochten ze weer langskomen en een maand later weer want het moest weer opgevuld worden, ik kreeg toen te horen dat ik te zwaar was en dat mijn paard scheef was en dat daarom het zadel telkens niet goed lag ! Hij deed gvd net alsof ik één of andere olifant was terwijl ik toen nog niet eens zoveel overgewicht had, ik voelde me onwijs l*llig.
Ik geloof dat er nog wel dikkere mensen zijn als ik die een zadel bij hem kopen, en mijn paard was absoluut niet scheef, niet van zichzelf mischien van het vorige zadel.
Ik heb die man vriendenlijk gevraagd waarom hij mij niet verteld had dat het zadel niet voor stevige/dikke mensen was want dan had ik het zadel nooit gekocht, ja kon hij niet hij was behoorlijk uitgeluld ! Toen er daarna nog iemand bij kwam staan van rond de 130 kilo en met hem in discussie ging was hij gauw pleite !

Het laatste zadel heb ik nog steeds, het heeft een heerlijke zit en is nog van een perfecte kwaliteit nadat hij door een andere zadelmaker nagekeken en opgevuld is. Ik ga het wel verkopen want Kojack heeft meer spieren gekregen en nu ligt het niet helemaal lekker meer.

Dus als iemand met een iets dikkere kont Tong uitsteken een lekker zittend en goed zadel zoekt Haha!, ik heb er nog 1.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 07:42

paardje schreef:
Er spreken heel veel mensen in dit topic, zonder ervaring! Ze hebben meestal niet eens een keer op een Hulsebos gezeten, alleen maar via, via en zo ken ik ook wel verhalen over Daaleman.

Ik heb hem gesproken, ik heb er op gezeten, ik heb hem vaak genoeg aan het werk gezien, ik heb de ellende gezien bij stalgenoten, nou dat was alles bij elkaar genoeg om daar geen "eigen ervaring" aan toe te willen voegen!

Ieder merk heeft ontevreden klanten, maar dit zijn er wel opvallend veel!
Ik moet bv. niks van Kieffer hebben, een ander zweert erbij. Dit is net zoiets denk ik.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:57

hoi,
ik rijd al 20 jaar op een Stubben en die ligt nog steeds perfect [op meerdere paarden ruggen] en idd hebben we een op maat gemaakte[ op de groei] Daaleman zadel en die is echt super!!!!! hij kwam met idd meerdere bomen om te passen en alles was gewoon mogelijk en geen moeite .
Hulsebos heb ik persoonlijk geen zadel ervaring mee maar van goede bekende heb ik het een en het ander mee gekregen en dat was niet heel erg positief!!!!!.....oa. Illindra....
gr,sas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:44

Hey Karin,

Om toch nog een keer te gaan reageren zo ik zowel, mijn negatieve kant en mijn positieve kant laten horen

Mijn positieve kant, is de kant, waarmee ik zelf mee gereden, namelijk die van mijn vriendin, nu moet ik wel zeggen dat ze alles van het duurste heeft, maar hij lag perfect (ja echt waar op Bob met zijn zwakke rug !!) geen dwars haartje niks, en ik zat zaaaaalig !

Maar een half jaar geleden was ik bij een zadelmaker (niet een nader te noemen naam) en die vertelde me echter negatieve verhalen over hulsebos, terwijl ik op dat moment ontzettend positief erover was... Schijnheilig

Zij vertelde mij dat hulsebos de zadels soms dus helemaal niet op maat maakt, en al helemaal niet zelf, maar ze vanuit Argentinie laat komen, waar het leder ook bizar slecht van was. Vandaar ook de wacht-tijd. Ik was daar stom verbaasd over, en had het er over op de manege, die toen vertelde een vriendin van me dat ze dit ook bij een andere zadelmaker had gehoord (ook noem ik deze naam niet) en daarom moest je dus eigenlijk kalfsleer nemen, omdat je er dan zeker van was, dat je niet opgelicht werd. Ach gut Maar dit zijn dus allemaal verhalen, nu heeft inmiddels de helft van mijn stal een hulsebos, en ik heb tot nu toen nog maar 1 klacht gehoord van een vriendin, die vond dat haar zit ontzettend bar was, en in haar vorige zadel niet, dus ik vroeg nog, hebben ze niet naar je zit gekeken dan ? Maar met het proefrijden en passen, had ze hier geen problemen mee, dat is het enigste... (ook al vind ik het lekker zitten heel belangerijk) Ik reed ook regelmatig met de hulsebos met die van me vriendin, en die zit echt zalig, en vertoont tot nu toen nog geen gebrekken.

Echter las ik een verhaal over het bellen van 2dehands zadels, ook ik heb dit gedaan, omdat ik wilde kijken of het 2dehands ook wat was, dus ook ik kreeg een vrouw aan de telefoon, en werd ook ontzettend afgekaft, en ik maar aaridg blijven. Dus ik vroeg (doodnormaal) wat voor maten ze nu ongeveer hadden liggen, en ik noemde de maten van Bob nog op, maar het enigste wat ze eruit kon brengen was, "Dan moet je maar langskomen" waarop ik nog nadrukkelijk zei, ik kom uit rotterdam, als ik dan een zadel meeneem, en die blijkt niet goed te zijn, moet ik weer heel dat eind rijden "Ja dat is het risico" elke keer werd ik kortaf beantwoord, daar was ik ook wel een beetje pissed over.

Maar goed..

Zoals hier al eerder gezegd word, het negatieve komt vooral voort uit VERHALEN, en het positieve uit eigen ervaring !

Is het nu wat duidelijker Karin Haha!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:51

Ik heb ook een jaar een Hulschebos gehad.Ik vond het zadel heerlijk zitten,maar zat ook scheef.Heb het ook 2x op laten vullen maar het probleem bleef.Ik dacht eigenlijk dat Flair me naar een kant gooide.Heb het zadel verkocht aan een meisje op stal en ook nu moet er weer iemand naar kijken.Ik heb nu een Passier Grand Gilbert en dit zadel blijft gewoon recht liggen.Ik heb er trouwens wel vreselijk aan moeten wennen, maar dit terzijde Pling

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 12:54

ShannaY schreef:
Echter las ik een verhaal over het bellen van 2dehands zadels, ook ik heb dit gedaan, omdat ik wilde kijken of het 2dehands ook wat was, dus ook ik kreeg een vrouw aan de telefoon, en werd ook ontzettend afgekaft, en ik maar aaridg blijven. Dus ik vroeg (doodnormaal) wat voor maten ze nu ongeveer hadden liggen, en ik noemde de maten van Bob nog op, maar het enigste wat ze eruit kon brengen was, "Dan moet je maar langskomen" waarop ik nog nadrukkelijk zei, ik kom uit rotterdam, als ik dan een zadel meeneem, en die blijkt niet goed te zijn, moet ik weer heel dat eind rijden "Ja dat is het risico" elke keer werd ik kortaf beantwoord, daar was ik ook wel een beetje pissed over.

Wij hebben dezelfde mevrouw aan de telefoon gehad, kan niet missen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:28

Margreet schreef:
Wij hebben dezelfde mevrouw aan de telefoon gehad, kan niet missen Haha!

Dat dacht ik ook meteen

_christel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:26

Heey Karin v/dM heet je voluit Karin van der Meulen? (sorry ff een andere vraag) Groetjes Janet

_christel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:30

Sorry ik weet het antwoord al! ik d8 ff dat je m'n oude instructrice was die heet namelijk ook Karin v/d M. sorry

Doei doei

MrMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:41

Wat ik van Hulsebos weet is dat het vroeger een goede zadel- en tuigmaker was. Maar dan heb ik het ook over de tijd dat de 'oude' hulsebos het vak deed. Ik ben ook wel met veel plezier daar in de winkel geweest (was toen nog een klein zaakje in een oorspronkelijke fietsenkelder).
Maar later heeft de zoon de winkel overgenomen en zie ik het niet meer als een zadelmaker, maar als een 'gewone' ruitersportzaak.
Ik kom er niet meer, sinds ze uit Apeldoorn verhuisd zijn (en ik nu ook uit die buurt ben gegaan).
Maar ik weet wel dat ik geen hulsebos-zadel (meer) zou kopen...

Ik vind ook niet dat de zaak erop vooruit was gegaan toen de oude hulsebos ermee stopte.
Maar dit is alleen maar mijn mening Knipoog