huur weiland kwestie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: huur weiland kwestie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 08:38

Aangezien het stuk grond geruild is.... valt er met de gemeente niet te regelen dat jij ook mee verhuisd naar het nieuwe stuk grond? Moet je wel alles opnieuw opbouwen en bewerken, maar goed. Je paarden zonder weidegang zetten tegen hoge pacht is het ook niet.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 13:25

ik heb met de mensen van de volkstuinen gepraat, we gaan nu 1 front vormen,
ik weet dat zij ook niet weg willen,
het lijkt alsof het 2 afzonderlijke stukken grond zijn,
maar op het kadaster staat dat het 1 stuk is,
de tuinen en het weiland zijn alleen gescheiden van elkaar door schapengaas.

ik heb paar jaar geleden al naar de gemeente geopperd dat ik wel naar dat andere stuk wilde eventueel,
de toenmalige wethouder, die dit allemaal om handen heeft, zei dat dat eventueel wel kon, want ze zouden niets doen met het land.
alleen dorpsbelangen beloofde mij dat ik mocht blijven op het stuk waar ik nu op zit,
vandaar dat we er verder niet op in zijn gegaan,
ik had dan 3 stallen en een kapschuur en een bak opnieuw moeten aanleggen, dat geld heb ik niet.
toen DB vorig jaar vlak voor kerst zei tegen ons dat er geen belofte was, zijn wij meteen met de nieuwe wethouder wezen praten en gezegt dat de vorige wethouder zei dat we eventueel wel naar het andere stuk konden, hij vertelde dat dat geen optie was :?
daarom maar weer met DB om tafel gezeten.
paar maanden geleden (weer) groen licht gekregen, maar nu loopt alles weer in de soep vanwege de huurprijs.
zo zit het een beetje in elkaar!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:38

Ik zou wel oppassen als ik jou was TS,als je moeilijk gaat doen tegen de gemeente kan je het helemaal schudden.Dan gaan zij jou tegenwerken in álles,en gemeente's winnen het vaker dan particulieren.
Ik weet dat het allemaal niet eerlijk is,maar je hebt 2 keuze's: of je legt je neer bij de hogere prijs,of je gaat er weg.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:59

Ben het best wel met je eens gohya, maar de gemeente MOET er zijn voor z'n burgers! Zelfs in dit geval zou de gemeente moeten meehelpen zoeken voor een goeie oplossing voor TS.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:04

Ik weet het 'HolyPope' het zou wel móeten dat ze er zijn voor de burgers.Maar helaas zijn de meeste gemeente's ikke,ikke en de rest kan stikken, eigenbelang gaat voor bij ze.
Niet élke gemeente is zo hoor,maar vele wel.En als ik de O.P. lees van TS is haar gemeente ook een van de ego's.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:11

Ik zou het over een heel andere boeg gooien en met dorpsbelangen in gesprek gaan.
Een mestvrije !!! buitenbak is een ideale plek voor een beachvolleybaltournooi. Een stuk weiland is in een avond om te toveren tot een sportveld voor allerlei doeleinden.
Ik zou proberen om in het gesprek de belangen van dorpsbelangen en jouw persoonlijke belangen naar voren te brengen en samen tot een oplossing te komen die voor beide partijen werkbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:14

gohya schreef:
Ik zou wel oppassen als ik jou was TS,als je moeilijk gaat doen tegen de gemeente kan je het helemaal schudden.Dan gaan zij jou tegenwerken in álles,en gemeente's winnen het vaker dan particulieren.
Ik weet dat het allemaal niet eerlijk is,maar je hebt 2 keuze's: of je legt je neer bij de hogere prijs,of je gaat er weg.

Ben het niet met je eens... Ik werk zelf bij een gemeente en als je gewoon netjes en beleefd blijft krijg je een hele hoop voor elkaar. De gemeente heeft ook een verantwoordelijkheid naar TS toe, omdat zij er toch al een hele poos zit en zij dit als ik het goed onthouden geregeld hebben zonder TS daarbij te betrekken. Ik zekere zin, als dat zo is, zou je kunnen spreken van onbehoorlijk bestuur en daarover staat genoeg in de Algemene wet bestuursrecht. En dit vooral omdat TS heeft mogen bouwen op het stuk grond.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:16

@joenohoe
Daarom zeg ik ook niet élke gemeente is zo.
Maar geloof me,er zijn er wél die ego zijn.
Hier in Ermelo zelf mee gemaakt.Hier doen ze heel erg aan vriendjes politiek.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 01:25

de gemeente is het niet eens met de acties van DB, ik heb het idee dat ze achter ons staan.
alleen...de wethouder die er nu zit moet de 'rotzooi' opruimen van de vorige wethouder.
de gesprekken die we met de gemeente gehad hebben zijn heel plezierig geweest.
de gesprekken met DB daarintegen helemaal niet, met de nodige bedreigingen.
daar is de gemeente ook helemaal niet blij mee, want het is nog hun land en ik ben nog steeds hun huurder.
de advocaat gaat ook uitzoeken wat betreft het wanbeleid, van zowel gemeente als DB.
de gemeente heeft inderdaad plichten naar mij toe, dat willen we uitzoeken.
en ik doe helemaal niet moelijk naar de gemeente toe, we zijn altijd welwillend geweest, naar de gemeente als naar DB toe.
en nee, ik accepteer de hoge huurprijs niet, en nee, ik ga niet zomaar weg...

@joenohoe:
zou je mij via pb vertellen wat ik kan doen, wat betreft de algemene wet bestuursrecht?
heb even gegoogled, maar zoveel informatie.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 05:25

hoe gaat het er nu mee?

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:19

Weet niet of je het gepacht had of gehuurd van de gemeente?
Maar tussen pacht en huur zit ook weer een verschil wist het ook niet maar hebben toen ongeveer hetzelfde in NL meegemaakt.
Als je het gepacht hebt, en het stuk grond word verkocht kunnen ze je niet van het hele stuk grond afhalen, want pacht gaat voor koop, dus zullen ze jou erbij moeten nemen voor hetzelfde geld wat je betaald hebt.
Weet natuurlijk niet hoelang je een pachtcontract hebt, maar wij hadden er 1 van 5 jaar en konden mooi blijven zitten.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 17:25

ze noemen 'pacht' hier net zo goed 'huur' als andersom.

heb wel een update, maar wacht even op wat meer informatie

wordt vervolgd :)