Goed nadenken inderdaad voor je iets besluit... maar ik heb nu nog van die doemdenkers in
mijn omgeving die zeggen: Ja maar alsss je je baan verliest?? Ja maar alsss je ooit gaat scheiden??
Ja maar, Ja maar....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Ja, inderdaad .. wat als ... Als je zo moet gaan leven
Je moet natuurlijk niks ondoordachts doen, als ik een ander loon zou hebben dan wat ik nu heb dan zou ik er niet eens over denken, maar nu heb ik zeg maar ruim het geld (ben niet stinkend rijk, dan kon ik een huis kopen) en ik heb ook de tijd, zit er al 3 dagen constant over na te denken .. Heb vandaag wat met hem gewerkt (ging veel te goed naar mijn zin
) en de eigenaresse heeft al gezegd dat ze hem altijd wil terugnemen als het niet moest gaan. Nu ben ik niet van het principe van 'ik koop en ik probeer maar, als het niet lukt doe ik hem na een paar maanden terug', maar moest er dus echt iets mis lopen (werk verliezen of dergelijke) heb ik wel meteen een back-up zeg maar. En verder is het gewoon een superleuk paard, dus als het echt, echt, echt moet en de eigenaresse kan om de 1 of andere reden echt niet, kan er ook wel een leuke thuis voor gevonden worden (eerder voor hem als voor mijn varken denk ik
).
En Idefix, dat is inderdaad niet niks![]()
Jammer genoeg ben ik zelf ook al met dingen geconfronteerd waardoor ik heel sterk iets heb van: je moet in het nu leven ... want je weet nooit wanneer het voorbij is. Natuurlijk altijd goed nadenken etc., maar je snapt me wel
[***] schreef:Je hebt er zelf ook 1 zie ik. Ben jij zeker dat je er de tijd, de kunde en het geld voor hebt, nu en in de toekomst?
Verder vind ik de toon van je bericht(en) erg naar moet ik zeggen ...
kimberley82 schreef:De levende wezens waar ik bewust verantwoording voor heb genomen zou ik toch echt niet zo makkelijk 'exit' kunnen doen![]()
Dieren zijn geen wegwerp-artikel.
Dus TS mocht je er inderdaad net als Abiola over denken (vast niet) Zou ik er inderdaad niet aan beginnen...
Citaat:Maar voorheen stond mijn oude paard op een stal waar ik 420 per maand betaalde, keer 2 = 840 euro in de maand, en dan nog mijn huiskosten. Het kon wel (anders had ik het niet gedaan) maar je moet je goed beseffen of het je waard is als je straks wel het huis uit wilt. Is het je waard om dan een dubbeltje in de maand om te moeten draaien omdat je twee paarden wilde?
[***] schreef:Dus als je van het 3dubbele niet alleen kan wonen dan kan kan je toch ook niet alleen wonen als je geen paarden zou hebben? Het is dat waar ik mee zit ... de kans dat je het alleen redt is in deze tijd sowieso al heel miniem, moet ik daarom 'alles' maar opgeven en niks meer doen of proberen? Die vraag stel ik mezelf momenteel ... Maar ik kan niet in de toekomst kijken ...
Mist schreef:[***] schreef:Dus als je van het 3dubbele niet alleen kan wonen dan kan kan je toch ook niet alleen wonen als je geen paarden zou hebben? Het is dat waar ik mee zit ... de kans dat je het alleen redt is in deze tijd sowieso al heel miniem, moet ik daarom 'alles' maar opgeven en niks meer doen of proberen? Die vraag stel ik mezelf momenteel ... Maar ik kan niet in de toekomst kijken ...
Zeker niet opgeven...juist niet ! Maar als jij geen "last" hebt van thuis te wonen, volg dan sávonds cursussen/opleidingen omjezelf te verbeteren een een beter betaalde baan te krijgen ! Veel luxer kan niet, je hoeft zelf geen boodschappen te doen, niet te koken en alle rompslomp die bij een huishouden hoort, maak dan gebruik van die extra tijd.
als je net als ik de droom hebt om een eigen huis te hebben met "room for a pony" (of genoeg financiele ruimte voor er 2 op pension te zetten) ga er dan voor. Het kan wel, als jer maar hard genoeg voor vecht.