Wij hebben in onze schuilstal ook twee matten van Hit liggen. Helemaal onder in m'n profiel staat een foto.
aisie
Geplaatst: 03-11-11 23:51
Ik had ook een offerte voor een hyndermatras gevraagd maar ik kreeg hele andere prijzen door. Inclusief leggen kwam het over de 1000 euro uit, vandaar dat ik voor de AA comfort gekozen heb. Ben er eerst naar toe geweest om het ding daadwerkelijk in een stal te zien. Zag er goed uit en toen heb ik besloten om deze dus te doen.
ik zit alleen nog te twijfelen, omdat ik gewoon in pension sta.. maar ik heb het idee dat ik met rubber tegels, die ik zelf zou moeten halen en leggen niet op veel minder uit kom qua kosten...
ik vind beton gewoon niks...
aisie
Geplaatst: 04-11-11 01:08
Rubber matten heb ik ook gehad maar daar gaat van alles onder zitten. En het is ook niet zo fijn om te liggen als dit matras.
Dat valt wel mee hoor, het beton zorgt ervoor dat alle kou uit de grond zo bij je paard is en dat is niet zo goed voor gewrichten
overigens is het in koeienstallen inmiddels volgens mij verplicht.
rina
Geplaatst: 04-11-11 01:39
wuswa schreef:
Inmiddels 476 ex btw.
Zullen we er 734,83 euro van maken?? Das dan incl. BTW en verzenden binnen Duitsland Ik heb nl precies net van de week een prijsopgaaf gehad van HIT voor een enkele of meerdere matrassen. Het bed zonder verzend en btw kost op het moment al 529 euro. en jep ze zijn niet goedkoop, maar je schijnt wel een hoop minder strooisel nodig te zijn. En de levertijd is op het moment 6 weken
Las ook wat over koeiematrassen, die zijn niet geschikt voor paarden. Zover ik alles begrepen heb (leeswerk op de verschillende Duitse fora en mensen die het daar dus uitgetest hebben) zijn die matrassen niet gevulkanseerd maar gelijmd, en daar kan dus vocht binnendringen in de mat.
@Anne76 het heeft helemaal niks te maken met menselijke gedachtes aan je paard toedichten. Ze hebben die rubbermatten, want dat zijn het, de naam matras gegeven. Het is dus gewoon een rubbermat van een 4 cm dik, waar binnenin een kern zit van een wat zachter matereaal zodat je paard geen doorligplekken krijgt. Je bent met deze matten weinig of geen strooisel in je stal nodig. Wat over een langere periode financiel voordeel kan opleveren. Maar het is ook heel fijn als je een smeerkees als paard hebt, of 1 die elke nacht de complete stal leeg eet.
doei
Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-11 01:39
Aan de andere kant Anne... Een paard kiest meestal voor een zachte bodem om te gaan liggen, Wij mensen hebben besloten om ze in stallen met betonnen vloer te proppen (zwart-wit). Met een matras in stal hebben ze een keuze.
Ik denk persoonlijk dat mijn paard binnen 1 dag doorheeft waar te liggen Ben begonnen met sparen en mijn voorkeur trekt naar het hynder matras...
Inderdaad matten zijn ook heel erg aan de prijs Vandaar dat het matras mij echt heel erg trekt en vooral de zachtere bodem, het besparen op strooisel etc.
Ik denk dat een gemiddelde paardenstal zo rond de 60/70 euro per maand aan strooisel zit, als het niet meer is! Als je dat dmv een matras naar een tientje per maand kan trekken heb je de investering er binnen een jaar uit! Ik begrijp niet dat grote stallen dit niet hebben?! Ruime besparing op strooisel, mestput, opslag/ ruimte over, minder arbeidsuren/ mesten om vooral het comfort van het paard niet te vergeten.
wuswa
Geplaatst: 04-11-11 15:10
rina schreef:
wuswa schreef:
Inmiddels 476 ex btw.
Het bed zonder verzend en btw kost op het moment al 529 euro.
op grote stallen doen ze het niet vanwege het vreemde 'idee' denk ik, als ik al de reactie van mijn pensionhoudster zie dan gaat het hier in ieder geval nooit gebeuren. Plus dat de stalgenoten het maar 'gek' vinden een matras in hun stal te hebben ipv vlas. Het is mij nog niet gelukt ze te overtuigen en ik vind het prima, ik heb het wel gedaan en hoop dat mijn paard er blij mee is.
Ik werd nl niet vrolijk van het feit dat ze altijd en eeuwig dr keutels in een berg vlas verstopte en ik dan een half uur per dag aan het zoeken was... Ze is heel zindelijk en poept en piest achterin maar is ook lui en tilt dr voeten niet op als ze achteruit loopt met als gevolg dat ik een lege stalvoer heb met een richel van vlas achterin met verstopte keutels en een paard wat niet kan liggen anders ligt ze op het beton. Ik kon de mat 2e hands kopen dus heb er niet de volle mep voor betaald.
Had al van alles geprobeerd om toch een bodem te kweken en dat is me nog nooit gelukt, nu ben ik in 5 min klaar met mesten en mn paard kan lekker warm liggen als ze wil.
Doei, de besparing is geen mat per jaar, als ik kijk bij ons waar de paarden tussen oktober en mei op stal staan, dan is dat 30 weken (plus 4 pakken om te beginnen) x 6,50 per pak vlas = 221 strooisel per paard, de viezerikken die extra vlas moeten bijkopen tel ik niet mee voor het gemak. Dus de mat is er pas in een paar jaar uit. Je zult ook altijd wat strooisel moeten gebruiken voor de urine dus de besparing wordt nog minder per jaar. En niet iedereen wil zo'n mat in de stal dus je raakt misschien ook nog klanten kwijt.