Ik zorg altijd dat ik niet te gelijk met mijn ouders op vakantie ga, zodat hun voor de paarden kunnen zorgen. Anders is er hier in de buurt nog een paarden pension waar ze eventueel heen zouden kunnen.
Meestal ga ik alleen met mijn vriend op vakantie, dus dan zijn mijn ouders thuis om te voeren & buiten te zetten. En rijden/mesten doet dan een vriendin vaak. Of de bijrijdster van onze pony. Die pakt dan gewoon ook een week mijn paard. En als ik dan toch met mijn ouders op vakantie ben komen mijn opa en oma logeren op de boerderij & die voeren en zetten ze buiten. & weer vriendinnetje of bijrijdster is van het mesten/rijden .
Stalgenootjes vangen de verzorging op en nu heb ik twee vriendinnen die veel voor me doen tijdens mijn vakantie. Superfijn, want kan met een gerust hart op vakantie, zij doen alles zoals ik het ook zou doen en vertrouw ze blind met mijn paarden
Hij gaat mee of de stalbazin rijdt hem. Hij wordt sowieso altijd al goed verzorgt en ik hoef in principe alleen te komen rijden
nine1987
Geplaatst: 29-10-11 09:26
Ik sta op een kleine pensionstal, als ik op vakantie ben, is er altijd wel iemand die mijn paardjes even wil rijden, 1 a 2x per week, zodat ze ook beetje vakantie hebben..
Afgelopen vakantie is mijn paard meegeweest, anders verzorgt mijn paps hem over het algemeen.
Babeth
Geplaatst: 09-11-11 18:44
Die van mij staat 24/7 buiten op een flink groot stuk land. Krijgt dan gewoon 2 weekjes vakantie van mij. Voer en water is er altijd voldoende, de andere mensen die daar staan met paarden houden het ook bij.
dandie1
Geplaatst: 09-11-11 20:18
Hij staat op een pensionstal en behalve dat ik er niet op rij, merkt hij er niets van.
Darkness85
Geplaatst: 10-11-11 16:29
Als ik op vakantie ga doet mijn bijrijdster m altijd. Het uitmesten, verzorgen, beweging geven en voer klaar zetten. De boer die voert altijd en zet ze binnen/buiten.
Tancreda4
Geplaatst: 11-11-11 14:44
Paard blijft vaak gewoon thuis Als ik weg ben dan doet mijn Pa de paarden, of mijn beste vriendin. En als die niet kunnen (of die gaan toevallig mee op vakantie) dan ook de staleigenaar. Paard krijgt dan gewoon vakantie, het gaat vooral om het buiten hebben van de paarden, uitmesten en voeren. En ik heb mijn paardenleek-paps ook geleerd de benen etc te controleren en hoeven te krabben
Vorig jaar ben ik 3.5 maand weggeweest, en hebben mijn pa, vriendin & staleigenaar het met zn drieen afgewisseld wie de paarden deed. Ging super, ze stond lekker op het land vakantie te vieren.
Flosje_
Geplaatst: 12-11-11 19:13
Mijn paard staat op een pensionstal waar gewoon gevoerd wordt en 's zomers over het algemeen ook nog is op het land dus. Ik zorg dat ik 1/2 mensen heb die mijn paard willen doen en dan ook nog 1 reserve ofzo. Dat mocht de 1 nou ziek zijn en de ander niet kunnen dat ze nog iemand kunnen bellen . En als echt niemand kan dan kijk ik even een stal genoot lief aan of die mss als ze op het land staat even wil controleren of het goed met haar gaat en eventjes snel de hoeven uitkrabt. Maar ik probeer wel dat ze iedere dag wel loopt.
Als ik op vakantie ga zorg ik ervoor dat een stalgenootje een week mijn paard verzorgt en rijd. Inmiddels heb ik een verzorgster dus kan ik gewoon regelen dat zij een week de volledige verzorging overneemt.
Als ik op vakantie ging of voor mijn werk op reis moest, bracht ik mijn paard naar mijn instructeur. Dan wist ik zeker dat hij goed verzorgd werd en ik kreeg hem beter voor elkaar terug als toen ik hem bracht. De vakanties werden er alleen wel een stuk duurder van
Buckje
Geplaatst: 14-11-11 12:53
Laat ze lekker thuis in hun eigen omgeving. Staan op een prima stalling altijd wel iemand die het wil doen. En ik heb mijn vaste stalknecht! Nee hoor grapje, bokker kimmieej19 is erg gek met mijn beestjes en doet ze nu ookal een paar weken omdat ik zelf niet in staat ben het te doen.
Als ik op vakantie ga, dan vraag ik meestal een of twee mensen van stal of ze ze extra in de gaten willen houden, wat aandacht willen geven en evt. ook beweging. Verder wordt er ook rekening mee gehouden met buiten zetten, dat ze wat langer buiten komen dan anders. 's Zomers is het sowieso niet zo'n probleem, omdat ze dan overdags op het land staan en dus al lekker hebben rondgelopen.
Ik lees hier veel mensen die hun ouders bijv. inschakelen tijdens vakantie. Staan jullie paarden dan aan huis of op een pensionstal? Ik kan me nl. niet voorstellen dat mijn moeder (of andere familie) de paarden zou komen doen, haha! En als je je paarden aan huis hebt, maar ook geen familie/vrienden die in de paarden zitten, hoe regelen jullie dat dan? Gaan de paarden dan ook een paar weekjes naar een pensionstal oid?
arizonagreen
Geplaatst: 14-11-11 15:42
Paarden blijven nu nog thuis als wij op vakantie gaan, maar het is wel het plan dat ze uiteindelijk mee gaan!
We staan op vol pension, dus mesten en voeren etc word gedaan, en als we het doorgeven aan iemand van stal worden onze paarden door hun even los gegooit of gelongeerd, zodat ze toch hun beweging krijgen (:
Ik woon op een boerderij, dus er moet altijd iemand zijn voor de dieren. Die let dan ook op mijn paardje!
ymkeh
Geplaatst: 15-11-11 20:06
Ik kom net terug van een maandje vakantie en ik heb een dame gevraagd op haar te passen en aan een aantal mensen gevraagd haar eens een aai en een appel te geven, die ik had klaargelegd. Zo kreeg ze toch aandacht, er werd goed op haar gelet, ook door de staleigenaar en had zij ook een maandje vakantie.
Ik ga nooit op vakantie maar als ik weg ben verzorgt mijn moeder mijn paarden. In de tijd dat ik voor mijn opleiding een interne stage had nam ik mijn paarden gewoon mee.. Dat was het voordeel van een paarden opleiding.
als wij op vakantie gaan komen mn ouders hier in huis en heb ik een vast hulp voor het mesten e.d. en mn vader voor het voeren als het nodig is komt een van mn bijrijdsters die ook mn buurmeisje is helpen met binnen zetten
heeft even geduurd maar ik ga nu met een goed gevoel op vakantie
Als ik op vakantie ga met mijn vriend blijven zijn paarden op de weide, die hebben dan ook vakantie. Die van mij gaat dan op 'vakantie' naar mijn lesgever, hij rijdt en verzorgt ze dan.
Nu ga ik met mijn moeder een weekje weg, dan blijft ze bij mijn vriend, en verzorgt en rijdt hij ze
Picassox
Geplaatst: 18-11-11 13:57
Mijn vorige paard nam ik mee op vakantie (België/Nederland), ik ben een aantal keer naar de Waddeneilanden met ouders, vriendje en paard geweest. Ook Drenthe, Brabant en Zuid-Limburg. Toch willen m'n ouders, na de afgelopen 4 jaar alleen in Nederland te zijn gebleven voor het paard, toch wel weer naar het buitenland.
Inmiddels is het paard in kwestie ook overleden en heb ik een nieuw paard. Aanstaande kerstvakantie ga ik een week weg en probeer met m'n huisgenoten iets te regelen (zij hebben ook hun paard op de studentenstal staan en kunnen beide goed rijden). Maar voor een weekje vind ik het niet zo erg iemand te betalen die haar binnen- en buiten zet en haar stal mest, dan pak ik daarna haar zelf wel weer op. Voor langere tijd (twee jaar geleden ben ik 6 weken naar Zweden geweest) probeer ik wel iemand te zoeken die regelmatig longeert of desnoods rijdt. Ik houd er alleen niet zo van anderen op m'n paard te laten. Het is nogal een pittige dame, en ik zou het heel erg vinden als er iemand iets overkomt, maar ook het feit dat andere mensen toch anders rijden.
Deze zomer was ik 2 weken weg, mijn vriendin kwam om de dag kijken, controleren hoe het met hem was, of hij wondjes had ofzo, hoeven krabben, voeren, paar keer een beetje longeren en mijn lesgeefster heeft hem een paar keer gereden.