Huurpijs voor deze locatie.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:00

Ik denk dat dit meer iets is voor iemand die meerdere paarden heeft en dus eigenlijk de gehele accomodatie wil huren.
Diegene kan dan zelf ook voor voer en strooisel zorgen. En is dan vaak goedkoper uit dan dat hij/zij 6 paarden op een manege/pensionstal onderbrengt.

Qua prijs vind ik erg lastig en het ligt er natuurlijk ook aan waar je zit, maar ik zou in eerste instantie zeggen €50,- per paard per maand.

En niet haalbaar...... Alles is haalbaar, als je maar wilt.
Als ik mijn paard dagelijks zelf buiten zou moeten zetten dan zou ik daar een half uur eerder voor uit bed gaan. Ik moet nu thuis ook alles doen voordat ik wegga.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:01

LouLouB schreef:
Op de stal waar ik sta (eenzelfde als hier beschreven wordt) staan wij met 7 mensen die varieren van 16 jaar tot 50, van moeder tot stapper en ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand de paarden niet buiten kwam zetten. Natuurlijk komt het voor dat iemand niet kan, maar dat kan altijd onderling geregeld worden. Op zo'n stal ben je samen verantwoordelijk en mijn ervaring is dat dat heel erg goed werkt.

Mijn ervaring met dit soort dingen is dat het wel altijd dezelfde personen zijn die dan "net" niet kunnen of er is "iets" tussen gekomen,en het altijd dezelfde personen zijn die dit dan opvangen en wel altijd zorgen dat ze er zijn.

Tijn

Re: Huurpijs voor deze locatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:12

Waar ik stond werd 's morgens gevoerd, krachtvoer kochten we zelf. Zelf het voer en hooi klaarzetten. Ik denk dat je als stal eigenaar 's morgens voert je ook overzicht hebt wat er een stal ingaat. Als iemand zich dan te buiten gaat aan hooi of stro kan je die er op aanspreken. Ik heb ook wel eens op een stal gezien dat er voor de box een pak vlas was neergezet voor de pensionklant. Zo hou je toch overzicht. Een prijs incl. hooi en bodembedekking zou mijn voorkeur hebben.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:16

Het is trouwens inderdaad meer de bedoeling dat iemand een stal + wei huurt dan dat wij een pensionstal zijn...

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:20

Ts hoe wil je het gaan aanpakken wanneer er een draad kapotgetrokken is,een leiding gesprongen,waterbak kapot gestoten,wie haalt de drollen uit de wei,besproeiing bij extreme droogte,bemesting weide,afvoer mest wie brengt die weg of wordt deze opgehaald?
Moet ook allemaal geregeld worden,komt dat bij de kosten bij of wordt dit ook van de klant verwacht het zelf te regelen?

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:29

@Paddenpad: Afvoer van de mest en het aanzetten/verplaatsen van de sproeiers wordt gewoon door ons gedaan, komen geen extra kosten voor in rekening, net als de rest van opgenoemde ongemakken.

Voor het uitmesten bestaat een schema, hier hoort iedereen zich natuurlijk wel aan te houden.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:32

50 euro is naar mijn idee weinig..Ik neem aan dat jullie zelf voor het onderhoud van de weiden,stallen en mestafvoer zorgen?Ik betaalde op de Veluwe 100 euro per paard en zorgde zelf voor hooi en evt. Stro en verzorging deed ik ook zelf..De paarden hadden het zeer goed maar een gede bak was er niet eens(veel te zwaar)wel genoeg uitrijmogelijkheden..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:34

Sugarfoot schreef:
Ik ben de dochter van de TS :j

@mang: Er zijn best veel paardenhouders die inderdaad zelf alles voor hun paard willen doen, júist omdat het zelf niet voeren e.d. hun niet goed is bevallen... Met zulke mensen krijgen wij nu veel te maken, in dat geval kunnen ze bij ons hun gang gaan.

Dat kan, je weet zelf wel wat mensen in jullie omgeving willen. Maar daar zou ik, zeker in jullie omgeving, niet meer dan 50-70 euro voor over hebben.

Want: geen bak, geen bodembedekking, hooi etc. Dat wordt een hoop gedoe met alles zelf regelen en twee keer per dag naar stal gaan, en dan wel verplicht op schema moeten uitmesten. :n Zo werkt dat niet, of ik doe alles zelf maar bepaal dan ook zelf wanneer etc of jullie doen het en dan mogen jullie bepalen wanneer etc.

Ik zou er zelf als werkend persoon nooit voor (kunnen) kiezen. :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:37

Ik zou hier zo´n 40 a 50 euro per maand voor kwijt willen zijn.

De minpunten:
-Het is inderdaad meer het huren van een stal dan pension (begreep ook dat dat de insteek is? weet je zeker dat daar een doelgroep voor is?) waardoor je als huurder/klant veel zelf moet doen
-Zelf inkopen van hooi en stro is lastig, zeker met de opslag (maar begreep dat er een opslag is voor de klanten?).
-Opslag bij jullie is deze 100% veilig/betrouwbaar? Niet dat slinkse huurder 1 af en toe wat proletarisch winkelt bij de opslag van huurder 2?
-Zelf binnen/buiten zetten (vergt 2x per dag komen en is misschien niet voor iedereen weggelegd)
-Zelf voeren (vergt minimaal 2x per dag komen etc.etc.)
-Bak met grasbodem, kan wss niet gebruikt worden in een zomer zoals deze, herfst en winter (tenzij het vriest en er ligt geen sneeuw). Waardoor je hem dus alleen kunt gebruiken als het een tijdlang droog is geweest, en hoe vaak is dat het in NL?

Pluspunten
-Zelf hooi/stro bepalen is zelf prijs en kwaliteit bepalen (maar heeft iedereen hier zin/tijd voor om dit te doen?)
-Zelf voeren is zelf de hoeveelheid bepalen (de een wil 1 kg hooi, de ander 10 kg per voerbeurt). Alhoewel dit wel op te lossen is door mensen ook hun hooi klaar te laten zetten (bult/plak voor de stal leggen).

Ik denk persoonlijk dat je een grotere doelgroep aansnijdt als jullie zelf 2x per dag voeren, buiten zetten en zelf hooi/stro inkopen. Je kunt ook 1 keer per dag voeren doen, dat de klant zelf moet voeren als hij er is (maar de een komt misschien 's ochtends, en de ander 's avonds en krijg je daar misschien gezeur mee).
Mits er dan ook een bak met goede zandbodem is zou ik daar best (in die regio) 150,-/€175,- voor willen betalen. (weet natuurlijk niet precies het aanbod daar, hier in de Randstad zou je daar zo'n €250 voor betalen inclusief buitenzet service).

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:43

@Focussed: Dit zou best haalbaar zijn hoor, we zitten alleen met inkopen van hooi: niet iedereen wil hetzelfde hooi...

Wij hebben al een tijdje voordroog hooi uit natuurgebied wat bij alle pony's zeer goed bevalt, maar dit verschilt natuurlijk per paard.

Het wie-wanneer voert kan inderdaad worden opgelost door het voer slechts klaar te leggen, het enige wat wij dan nog hoeven te doen is het paard binnen zetten.

De doelgroep is er op zich wel naar, in totaal verwachten we 3 pensionklanten, echter heeft de een zoveel paarden dat wij die niet onder kunnen brengen. Wel zijn zij allen geïnteresseerd in de situatie zoals in de openingspost omschreven.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:48

Persoonlijk denk ik dat je de markt veel te veel verkleint door de stalling aan te bieden op deze manier.
Je moet eigenlijk nagaan wat je doelgroep is op basis van wat je te bieden hebt en wat zij zouden willen.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:50

ik denk niet dat ik er 100 euro voor over zal hebben .
ik weet niet waar de plaats is die jij noemt .
maar hier kost een stalling( waar je alles zelf moet doen .) ,
met een box voor je paard en een box voor opslag.
ook 100 euro en dan heb je een buitenbak van zand en een binnenbak .
en kun je via een binnendoor padje zo na de ponyclub rijden .

ik zou voor jou stalling echt niet meer als 75 willen betalen .

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:54

Sugarfoot schreef:
@Focussed: Dit zou best haalbaar zijn hoor, we zitten alleen met inkopen van hooi: niet iedereen wil hetzelfde hooi...

Wij hebben al een tijdje voordroog hooi uit natuurgebied wat bij alle pony's zeer goed bevalt, maar dit verschilt natuurlijk per paard.

Het wie-wanneer voert kan inderdaad worden opgelost door het voer slechts klaar te leggen, het enige wat wij dan nog hoeven te doen is het paard binnen zetten.

De doelgroep is er op zich wel naar, in totaal verwachten we 3 pensionklanten, echter heeft de een zoveel paarden dat wij die niet onder kunnen brengen. Wel zijn zij allen geïnteresseerd in de situatie zoals in de openingspost omschreven.

Dat vind ik dan weer wat link ivm giftig onkruid voor de paarden wat zich daartussen kan bevinden,denk aan st-JKK!Je weet dus niet wat je ze voert en zou mijn voorkeur niet hebben.

uitgebokt

Re: Huurpijs voor deze locatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:00

Ik woon niet zo ver van Zelhem en heb toevallig kort geleden nog rondgekeken voor stalling met dezelfde faciliteiten. De prijs van volpension ligt in deze omgeving rond de 175 euro. Soms moet je dan alleen zelf de stal uitmesten, maar meestal zit dit er bij in.

Als dit voor jullie niet mogelijk is zou ik alleen weidegang met schuilstal "verkopen" voor een bedrag van 75/100 euro.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:01

Ik zou misschien wel bij je komen staan hoor :) Ik voer vanwege tegenvallende stallingen in het verleden het liefst zelf en heb mijn paard(en) het liefst zo lang mogelijk buiten en als ze dan binnen staan op mijn keuze in bodembedekking.

Wel zou ik hooi (geven) inclusief willen. Dan zou ik best 75 euro willen betalen! Maargoed ik rij dan ook niet op mijn paard, anders zou de bak wel een probleem zijn. Aan de andere kant is een bak om laten zetten nu ook weer geen kostenpost van heb ik jou daar als je de omheining en lettertjes al hebt (paar honderd euro) dus die kleine investering zou ik jullie absoluut aanraden.

De problemen die ik voorzie zijn:

-wat als de wei een drab-bende wordt (mensen die zelf binnen en buiten willen zetten zijn meestal meer natural-georienteerden die dus zo veel mogelijk buiten willen, ook bij slecht weer) dan kun je ze niet 'dwingen' hun paarden naar binnen te doen om jullie wei te sparen.

-wat als men bij elkaar hooi, strooisel, voer gaat pakken (of bedoel je met opslag een grote afsluitbare prive kamer voor iedere huurder)?

-de vakanties. Het is voor een huurder heel vervelend om aan medehuurders te moeten vragen of ze voor het paard willen zorgen, vooral als ze niet met iedereen kunnen opschieten of niet zo sociaal zijn of meer op zichzelf of of of. Biedt je dan wel een vakantie verzorgingsdienst aan?

dat is wta zo even bij me opkomt.

oh, ik zie nu dat het 100 euro is... jah je kunt het proberen maar dat zou ik toch iets te duur vinden!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:06

Sugarfoot schreef:

Bij ons op stal (hooi wordt door eigenaar ingekocht en gevoerd) willen sommige mensen ook hun eigen hooi voeren. Deze mogen het dan op stal opslaan (paar baaltjes passen er voor de stallen) en het paard wordt dan daarvan gevoerd. Wellicht ook een idee voor bij jullie?

Ik zou bijv. geen idee hebben waar ik het beste m'n hooi zou kunnen halen, hoeveel ik precies nodig heb en of ik niet genaaid word met de prijs, omdat ik het nog nooit zelf ingekocht heb. Daarom zou ik niet zo snel op een stal gaan staan waar ik het zelf moet inkopen.
Maar als je denkt dat de doelgroep zo groot is dat je het zoals in de OP beschreven zou kunnen uitvoeren, dan moet je dat natuurlijk doen (als jullie je daar zelf het beste bij voelen).

En die 3 paarden zou ik dan, als ik de staleigenaar was, gewoon buiten zetten 's ochtends en eventueel binnen halen (tegen een extra vergoeding bijvoorbeeld). Zoveel werk is het niet extra en ik denk dat het door de klanten wel heel erg gewaardeerd wordt (en de stalprijs wordt dan weer wat hoger dus voor jullie ook weer een extra centje) .

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:12

Ik denk dat je als doelgroep,menners,recreanten die een keertje rijden per week en mensen met paarden op leeftijd voor ogen zult moeten houden.
Het mooiste zou zijn wanneer er een gepensioneerde man tussen zou lopen die dit als een mooie tijdsbesteding zou zien.
Voor mensen die echt regelmatig hun paard willen trainen of full-time werken met gezin en sociale contacten is dit niet echt een optie.

Persoonlijk vind ik 50 euro per stal=300 euro per maand een mooi bedrag om de eventuele kosten zoals een draadje repareren en voorgenoemde kosten te kunnen overzien,want dat zal niet wekelijks of maandelijks voorkomen.
Staat er stroom op de draden?Is er stromend water?Verlichting in de stal en buiten?

Komt er met de tijd een goede gedraineerde buitenbak met verlichting,dan vind ik dat je daar 25 euro per stal,per maand bovenop mag gooien.

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:16

bij ons in de randstad is de paarden druk hoog, je betaald hier al zo'n 80 euro p/m voor alleen wei, en ik betaal zelf tegen de 100 euro per paard p/m, heb ik een lekke schuilstal en paddock voor, (en kleine weide) voeren, hooi inkopen etc, we regelen alles zelf, en neem van mij aan: er zijn veel mensen die willen ruilen met ons! Een prijs van 40 euro die ik voorbij zie komen vind ik erg weinig, ik zou als eigenaar daar niet voor gaan verhuren, je bent aan stroom en water en onderhoud, je afschrijving (en gedoe op je erf)al een aardig bedrag kwijt,
Je moet een goed groepje hebben die onderling het voeren regelt etc, en bv paddock opruimen. Ik rij meestal 3 keer doordeweeks 's morgens voor mijn werk om te voeren, vriendin de andere 2 keer, weekend zijn we meestal samen, 's avonds stemmen we af op ons programma :) , Wij zijn een hoop tijd kwijt,(maar hoef door al het werk niet naar de sportschool ;) onze stalbaas gooit elk jaar huur omhoog en we krijgen er weinig verbetering voor terug (we bemesten zelf, kopen schrikdraad etc) maar de vrijheid alles zelf te kunnen bepalen is het ons waard, we voeren wat we willen,Paardjes lopen heerlijk buiten. in het voorjaar bepalen we samen waar we hooi inkopen, alle paarden voeren we samen, we leggen dus geld in de pot waar we elke maand van voer (af) betalen, groot paard legt iets meer in maar je moet dan wel een heel goed groepje samen hebben! Overigens is er ook een stal in de buurt waar ieder een eigen opslag heeft, je besteld bij de boer wat je per maand nodig heeft, ieder 'doneert' paar plakken hooi per dag voor in de paddock. mest afvoer betalen ze extra boven op stal huur.
overigens werken we fulltime, hebben gezin en trainen we in bak in de buurt (ook huur, voor 2 paarden 250 p/j dacht ik).
voor stal met paddock en wei betaal je hier incl voeren en binnen/buiten zetten 230, andere stal met bak 210.....(bij boeren)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:17

TurdusMerula schreef:
Ik denk dat je je markt enorm vergroot als je binnen/buiten-zetten en voerdiensten zelf regelt en dus niet aan de klant overlaat. Je kunt wel vragen of voer klaar te zetten zodat je het alleen maar in stal hoeft te kiepen.
Je kunt hooi en stro zelf regelen en dan tegen kostprijs aan de klanten doorverkopen, zodat het wel centraal geregeld is maar de klant toch zelf kan bepalen. Edit: vooraf betalen dus. ;)

ik denk ook dat je met bovenstaande tips je markt vergroot.

en het is gewoon onrealistisch dat mensen hun paard gestald willen hebben voor 50 tot 100 euro per maand incl hooi/stro, want dan maak je als stalhouder dus zeker weten verlies.

ik weet dat een manege hier in de buurt zo'n 70 euro per maand per box vraagt. dit is dan kale huur, dus exclusief hooi/stro/voer. wel incl gebruik binnenbak/buitenbak.

het is wel erg jammer dat jullie geen bak hebben.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:27

Wat betreft de bak: Hier hebben wij een vergunning voor nodig, wat we kunnen doen is een vergunning voor een pensionstal aanvragen maar dit is waarschijnlijk niet haalbaar (onlangs een heleboel onenigheid met de gemeente gehad waardoor onze vorige stal moest worden afgebroken).

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:36

Annemiek89 schreef:
ik denk dat je beter kan zeggen ik ga alle paarden zelf voeren ook om de rust te bewaren op stal,mbt tijdstip.
ook zou ik de stal inclusief maken (ex mesten) dit is veel meer in trek,anders kun je de deuren denk ik beter dicht laten ipv je stal te openenen.

prijs zoals nu:€40
prijs inclusief:€80,-

€ 80 inclusief bodembedekking en hooi?
Je bent voor 1 paard al snel € 80 euro kwijt voor voldoende hooi en bodem bedekking! Je krijgt een stal+weide voor je paard en daarnaast heb je toegang tot water en is alles verlicht.
Als de stalling inclusief hooi en bodembedekking is zou ik er wel 100-125 euro voor vragen.
Dat hele doe-het-zelf systeem is niet altijd even handig, maar met een goed contact met je stalgenoten en wat afspraken onderling valt er zo te regelen dat ochtend en middag diensten worden afgewisseld.
De bak is idd not done, die kun je net zo goed niet gaan gebruiken want dat word 10x niks.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:40

Wanneer je een rijbak maakt zonder omheining heb je geen vergunning nodig,je kunt houten of betonnenbielzen als bakrand neerleggen,houdt tevens het zand mooi tegen.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:29

Ik zou eerder iemand zoeken die heel de stal zou willen huren voor bijvoorbeeld 400 of 500 euro.
Zo heb je niet teveel mensen over het erf en kan er ook net teveel gezeik komen over wie er wat doet als
Iedereen het zelf moet regelen..

Als iedereen het zelf moet doen inc zelf regelen van hooi en stro vind ik het maximaal 50 euro waard, zeker met die hoge hooi en stro prijzen van tegenwoordig word het een dure en veel tijdrovende hobby voor de meeste mensen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:41

ik denk dat een paar mensen nogal overdrijven TS.
Bij ons zijn tientallen van dit soort stallen waar je alles zelf moet regelen en die staan altijd vol, onderlinge roosters gaan ook prima.. evenals zelf inslaan, sommige regelen ook onderling dat ze samen inkopen...
Jammer is de slechte bak, maar zou 60 euro best een nette prijs vinden.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:37

Paddenpad schreef:
Wanneer je een rijbak maakt zonder omheining heb je geen vergunning nodig,je kunt houten of betonnenbielzen als bakrand neerleggen,houdt tevens het zand mooi tegen.

dat is niet waar, wanneer je een paardenbak aanlegd wil je namelijk ander zand in de bodem en dat moet je vaak al aanvragen. je mag niet zomaar de bodemstructuur veranderen.