Aantal vragen over kleinschalige stal beginnen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 15:43

Ankie2011 schreef:
Jullie wonen niet bij die stallen. Dus er is niet altijd iemand aanwezig bij de paarden. Hoe houd je indringers dan buiten? Tegenwoordig wordt er overal makkelijk gestolen. Zeker als je bij een bos zit is het aantrekkelijk om als dief even te komen kijken of zelfs een paar paarden ongezien op de trailer te laden. Ik denk dat je de hele situatie een heel stuk romantiseert. Tegenwoordig is de concurrentie tussen pensionstallen moordend, ook in Oost-Brabant. Denk dat er weinig mensen zullen kiezen hun paarden ergens te stallen met een slechte buitenbak en alleen buitenstallen. Dat is de winter erg koud wanneer je nog niet even binnen kan staan. Hoe ga je dat met bevroren leidingen doen? Hoe krijgen de paarden dan water? Wie zet de paarden buiten en wie verzorgt de paarden wanneer je moeder ziek is en jij bij haar in het ziekenhuis zit? Je moeder is nu heel enthousiast, maar wat als ze het na een tijdje beu is om uit te mesten, paarden buiten te zetten etc.?

Zoals ik al zei, ik stel alle tips op prijs maar mijn vraag is niet of ik het wel of niet moet doen. Die dingen zijn uiteraard allemaala doordracht.

uggy

Re: Aantal vragen over kleinschalige stal beginnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:27

Foto's ??

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 20:34

wodkalover schreef:
Foto's ??

Ik weet niet of jij naar foto's vraagt omdat je mogelijke interesse hebt, maar dit topic is geen reclame, ik vraag alleen naar info.
Mocht je wel interesse hebben kun je altijd even een pb'tje sturen :)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:20

Je hebt inderdaad een vergunning nodig als je meer dan 5 paarden houdt. En volgens mij ook een een mestplaat.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 00:29

bij ons is max. 7 paarden hobbymatig. bodem/milieu-beschermende maatregelen zijn altijd van belang, onafhankelijk van het aantal paarden!

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:20

bij ons in de regio mag je 6 paarden hobbymatig houden en heb je dus geen bedrijfje nodig. persoonlijk vind ik kleinschalig een stuk fijner. de kosten van krachtvoer is afhankelijk van hoeveel de paarden krijgen. persoonlijk vind ik 200 euro een redelijke prijs in deze tijd als ik kijk naar de regio waar je nu zit. ik denk dat als de paarden dagelijks buiten komen je een goede slag slaat. hier in de regio zijn heel veel pensionstallen maar vond het belangrijk dat de paarden dagelijks buiten komen, nou toen bleven er niet veel over. 2 om precies te zijn.......1 zat al vol en de andere had mindere voorzieningen omdat dze in aanbouw zijn. heb toch mijn paarden daar gestald omdat ik het gewoon belangrijk vind dat mijn paarden hun beweging krijgen. ik denk dat een gros van de paardenmensen dit ook heel belangrijk vind.