Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bigone schreef:Het enigste waar ze vaak niet tegen kunnen is zeer harde, koude wind icm regen. Dan moeten ze echt ergens uit de wind kunnen staan. Verder zijn ze niet van suiker en als ze altijd buiten staan dan zou ik me daar niet druk over maken. Min 20 is geen enkel probleem mits het niet verschrikkelijk hard waait, niet met dekens beginnen want dan haal je het hele effect van de wintervacht weg.
Zolang er voldoende voer is houden ze hun motortje wel aan de gang.
hestejente schreef:Zelfs in het ergste onweer met hevige wind heb ik ze niet zien schuilen... de hoofden gingen omlaag, ze draaiden met de wind mee en dat was het. Bomen en beschutting is niet iets dat voorkomt in het natuurlijk leefgebied van het paard.
Kenyada schreef:tja, maar op sommige plekken mag je dus geen schuilstal neerzetten. zoals waar mijn pony staat. maar om haar dan op stal te laten zetten terwijl ze dit niet leuk vind.... kies ik toch voor de wei.
Pashon schreef:vroegah ahh ja die lekkere vergelijking die niet meer opgaat, paarden en manier van houden zijn enorm veranderd.
Hestenje heb jij je paarden dan gedurende een langere periode 24 uur per dag in de gaten gehouden en dan bedoel ik ook echt in de gaten houden duswel op de voet gevolgt? Anders kan je denk ik niet echt realistisch oordelen of dat ze wel of niet in hun schuilstal staan. Tuurlijk zal het ene paard er meer gebruik van maken als het andere, maar vind zeker dat je verplicht bent naar je paard om het aan te bieden of ze er nu wel of niet veel gebruik van maken.