Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Viv1992 schreef:Heerlijk al die mensen die dekenloos gaan! Dan maar een bolliewollie en smurrie, ik ga liever voor puur natuur. Als wij het koud hebben pakken wij ons in, maar wij hebben ook geen pak haar meer, in de oertijd wel. Het is gewoon natuurlijk, want wilde paarden hebben ook geen deken op. Lekker doen dus!
Citroen22 schreef:Viv1992 schreef:Heerlijk al die mensen die dekenloos gaan! Dan maar een bolliewollie en smurrie, ik ga liever voor puur natuur. Als wij het koud hebben pakken wij ons in, maar wij hebben ook geen pak haar meer, in de oertijd wel. Het is gewoon natuurlijk, want wilde paarden hebben ook geen deken op. Lekker doen dus!
Helemaal mee eens. Of je moet zo oudje hebben die zich niet warm ken houden.
Citaat:De paarden van tegenwoordig zijn niet bepaald meer dezelfde als in de oertijd...
xxappiexx schreef:De paarden van tegenwoordig zijn niet bepaald meer dezelfde als in de oertijd...
Elanor schreef:xxappiexx schreef:De paarden van tegenwoordig zijn niet bepaald meer dezelfde als in de oertijd...
Domesticatie is pas heel kort, iets van 6000 jaar uit m'n hoofd. En bij fokken wordt naar mijn weten door geen enkel stamboek geselecteerd op paarden die een slechte of goede wintervacht aanmaken. Dus weinig kans daar daar iets wezenlijk in is veranderd.
keona schreef:arabieren,leefden in de woestijn waar het overdag bloed heet was en s'nachts enorm afkoelde en koud was.deze opaarden hebben ook een dunne vacht en konden er toch tegen.denk dat dikte van de vacht niet alles te zeggen heeft,maar conditie en gezondheid wel.ook hebben de paarden van nu meestal genoeg ruwvoer dus zie geen enkel probleem eigenlijk voor welk ras dan ook mits het gezond is en genoeg ruwvoer krijgt