Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Brainless schreef:@joyce B
Ik betaal 15 euro per baal van 550 kilo, inclusief: maaien, schudden, balen, wikkelen en ophalen/plaatsen.
(dit wordt allemaal door dezelfde loonwerker gedaan).
Hoe meer balen, hoe goedkoper het persen/wikkelen is. Mijn schoonvader bv, betaald voor persen en wikkelen +/- 9 Euro per stuk.
Ik heb nu kleine balen (30/35 kilo) gewikkeld hooi gekocht voor 5E per baal.
Lovely schreef:We wonen hier in Nederland en 'slechte zomers' komen vaker voor, niet alleen de afgelopen 2 jaar. Nu kun je zelfs eerder inpakken dan dat je vroeger kon, en is het dus veel minder een race tegen de klok (=regenbui). Plus dat je tegenwoordig buienradar hebt, dat was er vroeger allemaal niet toen had je alleen pelleboer. Als je hooi tegenwoordig nog natregent voordat je het in pak hebt, dan doe je volgens mij echt iets niet goed.
Feit blijft dat de prijzen hoog gehouden worden omdat de paardensector toch de portemonnee wel trekt.
Pashon schreef:uryanne kan nog 100 keer zeggen dat alles meegerekend is, maar schijnbaar blijven er mensen die weten wat er bij ons in de boeken staan..
Misschien is het ook wel een stukje ontkenning dat sommige mensen nu met de neus op de feiten gedrukt worden dat ze wel degelijk teveel betaald hebben.
albert1975 schreef:Wij hebben op ons land zelf gemaaid, geschud en in de rul gelegd. Daarna heeft de loonwerker alles in de balen gemaakt. Hiervoor ben je dan een 13- 15 euro per baal kwijt aan de loonwerker, daarnaast de privé tijd welke je kwijt bent voor het maaien en schudden. Oftewel: 13 euro plus tijd= minimale prijs voor een baal hooi.
albert1975 schreef:Leuke discussie, kijkend naar de prijzen die gevraagd worden voor een baal verschilt dat per regio misschien iets.
meggiemeg schreef:Hoe voeren jullie dat plastic dan af van die balen? Hier in onze gemeente moet je daar namelijk voor betalen. Als je ze te vaak in de kliko stopt krijg je 2x een waarschuwing en de vanaf de 3e x wordt die niet meer geleegd...