Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Myca schreef:Het is inmiddels wel duidelijk dat er meer speelt dan alleen een bijdrage.
Misschien is het ook handig om eens in deze topics te kijken:
[TAO] Wat als je bijrijdster van jouw paard valt?
[TAO] Voorbeeld contract toekomstige verzorgster
[TAO] Paard delen, contract opstellen is dit rechtsgeldig?
Edit, links toegevoegd.
Polly schreef:Ik zou als ik jou was eerst kijken hoe het paardje het doet met minder rijden.
Ik heb zelf een paard die in volpension staat en in de zomer 24/7 op de wei en in de winter in groepjes in de paddock. Ik kom zelf ook maar 3 dagen en heel soms 4 om te rijden/longeren. Ik heb een fulltime baan, vriendje en een leven naast mijn paard. Hij doet het hier geweldig op en ik heb geen moment overwogen een bijrijder te zoeken. Komen ze op je stal overdag ook buiten?
chanel1985 schreef:Ik ben momenteel ook op zoek naar een halve stal voor mijn pony.
Halve stal (wat voor u het ook is) is ook de helft van het stalgeld, voor mij is dat ong 85 euro, andere kosten blijven voor mijn rekening.
Bij mij gaat mijn bijrijder ook geen klusjes hoeven doen, dus echt enkel en alleen met mijn pony bezig zijn en rijden (dus geen lasten)
Hier in België is dat heel gewoon.
LillLady schreef:Polly schreef:Ik zou als ik jou was eerst kijken hoe het paardje het doet met minder rijden.
Ik heb zelf een paard die in volpension staat en in de zomer 24/7 op de wei en in de winter in groepjes in de paddock. Ik kom zelf ook maar 3 dagen en heel soms 4 om te rijden/longeren. Ik heb een fulltime baan, vriendje en een leven naast mijn paard. Hij doet het hier geweldig op en ik heb geen moment overwogen een bijrijder te zoeken. Komen ze op je stal overdag ook buiten?
Daar heb je gelijk in, ze komen in de zomermaanden buiten winter denk ik alleen als er goeie dagen tussen zitten.
Inderdaad als je een huis hebt komt er veel bij kijken, vrienden, eten moet s'avonds klaar staan, wasjes moeten gedraait worden dat zullen de meeste jongere en of scholieren niet begrijpen
nikkialex schreef:Ik vind dat zoo egowistisch he.
mensen met een paard,
Iemand helpt jou uit de brand omdat jij anders op je paard zit te stuiteren omdat hij veel dagen niks doet omdat jij niet kan,
En dan vraag je er 100 euro voor iemand die JOU wil helpen!?
Eggt dodelijkk
Elmira schreef:Ik denk dat je een leasepaard en een manege paard absoluut niet kunt vergelijken..
Bij de manege stap je binnen, je stapt er op, je zet het paard weer in de stal en gaat weg. Bij leasen komt toch echt wel wat meer verantwoordelijkheid kijken, en je kunt en mag er vaak veel meer mee.
LillLady schreef:Ik vind dat zelf erg reeël, voorheen ook verzorg paarden en lease paarden gehad waarvoor ik ook moest betalen.
En dan was het meestal op een stal met in de winter een bevroren rijbak, en ik mocht erg weinig met de paarden en verder was er ook geen uitrij mogelijkheid.
Nu koop ik mijn eigen paard en zet ik hem/haar op een mooie stal waar je het gehele jaar kan rijden, ze mogen van mij het bos in stappen op wedstrijd gaan.
heidi1973 schreef:denk er om dat als je je paard verlease je ook een stukje zeggen schap verliest over je paard
je verhuurd je paard en de gene die hem huurt krijgt dan rechten waar je mischien zelf niet altijd blij mee zult zijn
ik zou er niet aan moeten denken
heb al 4 jaar een zelfde bijrijder en zou daar nooit geen geld aan vragen
zo blijf ik baas over me eigen paard
heidi1973 schreef:denk er om dat als je je paard verlease je ook een stukje zeggen schap verliest over je paard
je verhuurd je paard en de gene die hem huurt krijgt dan rechten waar je mischien zelf niet altijd blij mee zult zijn
ik zou er niet aan moeten denken
heb al 4 jaar een zelfde bijrijder en zou daar nooit geen geld aan vragen
zo blijf ik baas over me eigen paard
xxMaxx schreef:@leonie, ik vind zelf als je een eigen paard hebt en maar 3 à 4 keer per week gaat, best weinig... Misschien wachten tot je klaar bent met je studie?