Wat zouden jullie willen betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lovehaffie

Re: Wat zouden jullie willen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 01:18

Pfft wat een heerlijke prijzen om te lezen! Bij mij in de omgeving beginnen de prijzen op een stal met binnenbak pas vanaf 350,- ofzo als je op stro wil staan sommige stallen vragen ondertussen zelf 400,- :( Ga denk ik maar snel verhuizen als die kleine van mij volwassen is!

Ik zou je dus geen hulp kunnen geven ik ben zulke hoge stallingen gewent en weet niet wat de gemiddelde stalling bij jou in de omgeving is...

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 01:20

Tussen de 270 en 350 EURO zomaar.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 01:21

jeumi wa betalen jullie allemaal veel..

Ik betaal 180
paarden worden binnen en buiten gezet,,
zomers hele dag buiten
2 x per dag gevoerd
zelf mesten
hooi en stro en voer zit bij de prijs in
goede verlichte rijbaan.
geen kantine
ruime zadelkasten

en zit dan ook nog aan de rand van het recreatie gebied met ellelange ruiterpaden.

Ginabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:46

_Marinke_ schreef:
Ik schrik van de prijzen die hier genoemd worden, daar betaal je hier 100 euro in de maand minder voor (en heb je wel zadelkasten). :=

Zijn dat echt de normale prijzen voor het midden van het land? :\

nou dan moet je eens op een manege gaan staan aan de randstad dan schrik je pas :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:49

_Marinke_ schreef:
Ik schrik van de prijzen die hier genoemd worden, daar betaal je hier 100 euro in de maand minder voor (en heb je wel zadelkasten). :=

Zijn dat echt de normale prijzen voor het midden van het land? :\

:j
Ik vind 200 nog weinig..

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:05

heum....

Voor wat jij zegt zou ik hier tussen de 250/300 euro moeten betalen en hangt het ook nog af of het een priver stalling is of op een manege want moest het bij deze laatste zijn betaal je nog meer ;-)
Maar ja de prijs hangt niet alleen af van wat je krijgt, maar hoe duur stro en hooi zijn, water, ...
Want iedereen wat betalen als je dit dit en dit hebt, maar je moet ook "zien" wat er achter zit ;-) staleigenaar heeft verschiilende kosten voor het houden van ander mans paarden ;-)

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:32

Elmira schreef:
nynkeenfred schreef:
Ik betaal zelf 265 euro voor:
http://stalseldsum.nl/
Absoluut niet duur met Douche,Binnenbak,Buitenbak,Weidegang,Word buitengezet,Gevoerd,Gemest,kantine.
Maar dit is ook in noorden van het land.

Vind ik ook ontzettend aan de prijs voor in het Noorden! En dat ze in de winter standaart niet buiten komen vind ik wel echt een minpunt. Ik heb zo ongeveee dezelfde dingen (ook binnenbak vlakbij leeuwarden etc) en betaal 170, alles wordt gedaan behalve mesten.

Ik zou voor deze stalling, gezien de regio tussen de 180 en 220 over hebben, mits me gegarandeerd wordt dat mijn paard ook met heel slecht weer minimaal 4 uur naar buiten kan.

Da's waar maar het is voor mij ook een fijne locatie lekker dichtbij en alles word voor je gedaan.
Meestal worden ze in de winter wel even losgegooid in de buitenbak.
En met dat s'nachts binnenstaan ben ik alleen maar blij ;)
Is ook meestal rustig daar.
Maar ik ga er niet meer voor betalen.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:40

Niets, mits het mogelijk is om ook vlas als bodembedekking te kunnen krijgen. En 3x per dag brok gaat geloof ik niet i.c.m. "ruim voldoende weidegang". Dus wat is ruim voldoende weidegang in jouw ogen? Verder zijn zadelkasten ook geen overbodige luxe.

Hier in de omgeving (Noord Brabant omg Eindhoven) betaal je +/- 200-220 euro voor vol pension met betere faciliteiten (zadelkasten, binnen en buitenbak, wasplaats, veel weidegang, ook in de winter etc.). Dus voor jouw stal zal ik niet meer dan 170 euro willen betalen. Maar goed, ik ben niet bekend met het midden van Nederland.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:45

Met de hoge stro prijze...
Heb soms een beetje mijn twijfels eraan of het niet door sommigen als een soort excuus wordt gebruikt.
Ook door de boeren, omdat er soms gewoon nog zat oud stro ligt van de voorgaande jaren...
Onze stal eigenaar haalt nu stro uit frankrijk..
Ik mag tot nu toe niet klagen en tuurlijk is het niet raar dat het soms wel om hoog moet gaan maar ik lees bedragen met 20 a 40 euro.

En bij mij omg dordrecht etc worden er absurde prijzen gebruikt, en dat is niet alleen omdat het randstad is.
Maar omdat ze zogenaamd dan exclusief zijn....Maar ondertussen krijg je veel minder service dan wat ik krijg en betaal..

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 00:13

Zaltbommel noem ik niet echt meer midden Nederland. Zelf zou ik niet meer dan 200 euro per maand willen betalen, er is geen binnenbak en het is nogal een slinger uit de regio.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:08

Ik heb paarden aan huis en dus kale prijzen:

Voordroog wordt nu tussen de €30,- en €50,-! per rol voor gevraagd
Hooi tussen de €4,- en €7,-! per pakje van ong. 15kg
Stro €3,75 per klein pakje van 20?kg maar prijzen gaan omhoog, want dit was nog stro van 2010
Stro per ton (1000kg) in grote balen: €145 exclusief BTW en direct van het land, dus zal nu wel duurder zijn.
Ons koolzaadstro was ook al 0,50 cent per zak omhoog gegaan naar €7,- per zak van 20 kg

Bij verbruik van 5 zakken per maand dus al €2,50,- duurder (en dan heb je een schoon paard dat elke dag overdag buiten staat)
Hooiprijs gemiddeld €1,50 per pakje duurder, dus bij volledig hooi voeren naast enkele uurtjes weidegang als snel 15x €1,50 is €22,50 per maand duurder. Dat komt samen al op een prijsverhoging van €25,- per maand.

Neem je genoegen met voordroog dan kan dat schelen in de prijs...

Barcelano schreef:
Met de hoge stro prijze...
Heb soms een beetje mijn twijfels eraan of het niet door sommigen als een soort excuus wordt gebruikt.
Ook door de boeren, omdat er soms gewoon nog zat oud stro ligt van de voorgaande jaren...
Onze stal eigenaar haalt nu stro uit frankrijk..
Ik mag tot nu toe niet klagen en tuurlijk is het niet raar dat het soms wel om hoog moet gaan maar ik lees bedragen met 20 a 40 euro.

En bij mij omg dordrecht etc worden er absurde prijzen gebruikt, en dat is niet alleen omdat het randstad is.
Maar omdat ze zogenaamd dan exclusief zijn....Maar ondertussen krijg je veel minder service dan wat ik krijg en betaal..

Je betaalt bij bepaalde stallen inderdaad wel voor de naam (trainer/eigenaar) en de exclusiviteit en faciliteiten voor de sport... De koperen bollen op de stallen en de chique entourage qua aankleding erf, stallen, kantine etc. en houten omheiningen om alle weilanden...

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:13

ja maar daar kies je dan weer zelf voor om naar zo'n stal te gaan ;-)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:13

de mensen die daar gaan staan kunnen het meestal ook wel betalen/missen ;)