Kajanus schreef:Wat ik heel belangrijk vind is dat de ruimte tussen eventuele tralie's 5cm zijn en niet groter, dan kan je paard nooit vast komen te zitten met zijn benen. In het nieuwe gedeelte hebben wij dat en in het oude gedeelte staat dat nog op mijn verlanglijstje. Verder vind ik openslaande deuren ook makkelijker als schuifdeuren. Verder succes met je plannen.
Bij ons op stal zijn de tralies 5 cm of misschien wel kleiner. En toch is het laatst gebeurd met dodelijke afloop. Onvoorstelbaar want er was niks verbogen. De verbogen tralie die nu stille getuige is is gekomen om het dier zijn voet los te krijgen. Het betrof een kwpn'er en geen pony met smalle voetjes ofzo. Je mag hopen dit echt nooit mee te maken!
Zelfde dat iemand zei 2 cm ruimte onder de boxranden te hebben. Ik vind het dood en dood eng. Als ze daar met de takken van de ijzers onder komen is het leed niet te overzien. Veulen voetjes schuiven er ook makkelijk onder.
Bij ons op stal zijn enkele boxen ook met deze ruimte omdat de wanden verrijdbaar zijn voor het uitmesten. Ik prop er altijd van alles onder, mest, zand uit het stro, stro, kuil noem maar op. Veels te bang dat er dus zoiets als het bovenstaande gebeurd.