Waar zou jij heen gaan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:27

geen van beide, maar als ik toch zou moeten kiezen zou het denk ik voor stal 2 gaan.
Heb een hekel aan blubber.

Katleen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 18:28

@mylene32 heb ik gezien ,maar vind ik te ver

en die andere stal kost 245..

das te veel,ik wil ook mijn ouwe pony meenemen

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:28

Katleen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 18:30

mylene32 schreef:
en deze http://link.marktplaats.nl/473872396
in amsterdam noord

ben ik geweest,hebben alleen een bak,en ze staan de hele dag binnen..
en alles is blubber daar...en de stallings prijs is helemaal belachelijk

Fenrir

Re: Waar zou jij heen gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:32

Tsja onder de 200 is wel erg moeilijk te vinden hoor..

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:35

:list: 8)7
het spijt mij maar zo kan jij nog wel even doorgaan
:evaw:

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:40

TS, je zult moeten accepteren dat je er iets voor over moet hebben. Als je in amstersdam woont en een paard wilt hebben, dan moet je gewoon bedenken: Tja het gaat prijzig zijn, en ik zal ver moeten reizen. Is een feit, accepteer het. Mischien heb je geluk en is het niet zo, maar waarschijnlijk niet.

Ik vond het ook niet altijd even grappig, een uur en een kwartier op de fiets. Maar ik genoot gewoon van een paard dat goed in haar vel zat. Dagje niet komen was dus ook geen probleem.. :)

Katleen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 18:43

Gypsy schreef:
TS, je zult moeten accepteren dat je er iets voor over moet hebben. Als je in amstersdam woont en een paard wilt hebben, dan moet je gewoon bedenken: Tja het gaat prijzig zijn, en ik zal ver moeten reizen. Is een feit, accepteer het. Mischien heb je geluk en is het niet zo, maar waarschijnlijk niet.

Ik vond het ook niet altijd even grappig, een uur en een kwartier op de fiets. Maar ik genoot gewoon van een paard dat goed in haar vel zat. Dagje niet komen was dus ook geen probleem.. :)

oh ik heb der van alles voor over hoor:)

en een uur op me fiets vind ik ook geen probleem..maar dan neemt niet weg dat de ideale stal niet bestaat...want zoals bij de ene staan ze de hele dag lekker buiten,maar is er van de zomer geen weidegang...en dat is het voer weer ergg weinig...

er is altijd wel wat...maarja dan is het afwegen tegen over elkaar..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:51

x_Elise schreef:
Geen van beide. Op zo'n manier zou ik geen paard willen houden.
Of blubber of binnen.
Niet mijn idee van een paard houden.

Precies.

Geen van beide is goed.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:55

TS, je moet nog even verder zoeken denk ik. Geen van beide stallen klinkt goed.
Als je je door het stalgeld of de afstand echt niks beters kan veroorloven moet je misschien in de zomer op stal 2 en in de winter op stal 1 gaan staan (als dat zou mogen, lijkt me moeilijk).

Een paard dat 24/7 op stal staat moet er minstens 2 keer per dag uitgehaald en aan het werk gezet worden. Er zijn maar heel weinig mensen die dat kunnen.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:05

Die stal die vanaf 1 oktober opengaat lijkt me wel een goede stal, wel duur maar het is nou eenmaal duur hier in de omgeving.

Katleen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 19:17

ik sta momenteel namelijk op stal 1,

gisteren toen ik weer een rondje stallen zoeken aan het doen was,kwam ik stal 2 tegen..
toen er werd gezegt dat je ze zelf buiten moest zetten had ik al zoiets van nee..maar doordat ik vanmiddag weer al die paarden in de modder zag staan ging ik toch twijvelen..

vandaar mijn vraag aan hier...wat zou jij kiezen.want het is wel je beesie..ik zelf al slaap ik op de grond,boeit me niks..
maar voor hun vind ik het zo..zielig..maarja als je dan wel eens hier op bokt leest dat het geen mensen zijn blabla denk ik..tja...maar toch...ik zou het zelf ook fijn vinden om ergens droog te kunnen liggen..

dus twijvel..twijvel..

en ik ben helemaal niet te beroert om wat te betalen..ik betaal nu ook 380 voor allebij me paarden..samen dan:)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:22

stal 2 dan maar minder eruit s winters.. maar zomers loopt die dan lekker buiten.

in de blubber voeren is niks! word alleen maar vertrapt door de modder..
mok en andere problemen krijg je dan ook nog!

en er is geen droge ligplek... dat is helemaal slecht!

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:42

Katleen123 schreef:
ik sta momenteel namelijk op stal 1,

gisteren toen ik weer een rondje stallen zoeken aan het doen was,kwam ik stal 2 tegen..
toen er werd gezegt dat je ze zelf buiten moest zetten had ik al zoiets van nee..maar doordat ik vanmiddag weer al die paarden in de modder zag staan ging ik toch twijvelen..

vandaar mijn vraag aan hier...wat zou jij kiezen.want het is wel je beesie..ik zelf al slaap ik op de grond,boeit me niks..
maar voor hun vind ik het zo..zielig..maarja als je dan wel eens hier op bokt leest dat het geen mensen zijn blabla denk ik..tja...maar toch...ik zou het zelf ook fijn vinden om ergens droog te kunnen liggen..

dus twijvel..twijvel..

en ik ben helemaal niet te beroert om wat te betalen..ik betaal nu ook 380 voor allebij me paarden..samen dan:)

Dit klinkt heel hard, maar als je een van je 2 paarden wegdoet, kun je dan 1 paardwaardige stal betalen?

Zoals ze nu staan is het helemaal niet goed. Er zijn overal goede stallen te vinden, maar daar moet in jouw streek natuurlijk voor betaald worden. Als je kiest voor 2 paarden houden in slechte omstandigheden, ipv 1 paard op een fijne stal, dan ben je imo de verkeerde keuzes aan het maken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:48

Mijn keuze zou voor geen van beide zijn, maar verder zoeken tot ik wel tevreden ben. En dan met name met het oog op het welzijn van mijn paard. Paard moet zoveel mogelijk naar buiten kunnen en meer dan voldoende ruimte in de stal hebben. Dan maar een stukje verder rijden. ;)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:49

PP --> VSW

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:50

x_Elise schreef:
Geen van beide. Op zo'n manier zou ik geen paard willen houden.
Of blubber of binnen.
Niet mijn idee van een paard houden.

Helemaal mee eens :) ik zou verder zoeken totdat ik iets vind wat aan mijn eisen voldoet :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:22

Ik zou gaan voor stal 3. Beide stallen bieden geen paardwaardig bestaan. In de winter in de blub staan, komt een paard echt niet ten goede. En 23 uur in een stal ook niet.

Katleen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 20:44

_Dune_ schreef:
Ik zou gaan voor stal 3. Beide stallen bieden geen paardwaardig bestaan. In de winter in de blub staan, komt een paard echt niet ten goede. En 23 uur in een stal ook niet.

Ik ga der ook nog over nadenken..kreeg net al een pm over een stal in wormerveer..dat is misschien ook wel een optie

1 weg doen nooit.. :o

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:04

Ik snap wel dat je er geen weg wilt doen, het zijn toch je dieren waar je een band mee hebt. En dat is nu het fijne aan zo'n forum, tips van medeforummers! Hopelijk is deze stal iets voor jou en je paarden! Succes met je zoektocht in ieder geval.

Katleen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 21:32

_Dune_ schreef:
Ik snap wel dat je er geen weg wilt doen, het zijn toch je dieren waar je een band mee hebt. En dat is nu het fijne aan zo'n forum, tips van medeforummers! Hopelijk is deze stal iets voor jou en je paarden! Succes met je zoektocht in ieder geval.

Dank je :o

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:35

Katleen123 schreef:
Sjors493 schreef:
laten we 1 ding voorop stellen: in de blubber staan is beter dan is de stal ;)

tja dat is de keuze...

Daar ben ik het niet mee eens... En de dierenbescherming ook niet gezien de rechtzaak die vorig jaar aangespannen werd tegen die mevrouw uit Den Haag met haar pony's in de blub...
Voor alleen overdag gaat nog wel, al is dat ook niet zo prettig. Maar dag en nacht en dan ook hooi in de drek...
Nee, dat is een echte NONO! Dan liever droog op stal met voldoende hooi en zelf vaker komen en langer losgooien. En als er maar 1x in de 2 weken wordt uitgemest kun je toch zeker zelf de stal tussendoor wel bijhouden? Tijd genoeg terwijl je je paard los laat in weiof paddock of bak.

Verder zou ik zelf verder zoeken. Moet wel iets beters te vinden zijn. ook rond Amsterdam.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:09

stal 2,, anders maak je de hele benen kapot,, als ze 24/7 in de blubber en nattigheid staan...

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:14

Als je wormerveer te doen vindt kan ik je nog wel goedkope pensionstalling aanbevelen in krommenie :)
assendelft, zaandam ken ik ook nog genoeg pensionstallen en manege's :)

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:22

Katleen123 schreef:
@mylene32 heb ik gezien ,maar vind ik te ver

en die andere stal kost 245..

das te veel,ik wil ook mijn ouwe pony meenemen

Heb zelf ook een outje (33) en die vind het echt niet leuk om 24/7 in de blub te staan.
Weet niet hou oud de jouwe is, maar daar zou ik ook rekening mee houden.
Daarintegen is 24/7 binnen voor zo'n beestje ook weer niet goed...

Succes!