@doom en dan sta ik nog wel bij een "klein" stalletje a 16 paarden.
@asjemenouw, droog staan vind ik ook het belangrijkste inderdaad, als dat extra kost dan is dat balen maar ja als dat de oplossing is.... dan moet ik vriendlief maar lief aankijken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quartel schreef:Ik ben bang dat je er weinig tegen kunt doen.
Je paard zal dit met elke bodembedekker doen vrees ik.
Vlas en zaagsel zal hij niet eten maar zal net zo vies worden.
Ik ken er 1 die alleen de nachten op stal staat en in de ochtend ziet zijn stal er uit of er in geen weken iemand naar omgekeken heeft.
En ook die word dagelijks gemest en krijgt dagelijks vers stro
Yvonne1313 schreef:@quartel , inderdaad ja
@ leen, Nee geen stro erop doen? hoezo is jouw ervaring hier slecht mee?
@Supertinkie, ja dit heb ik ook al geprobeerd, werkte namelijk ook bij mijn konijnen, heb het lang volgehouden, maar mijn paard houdt ook gewoon lekker vol met overal poepen en plassen, dus helaas geen resultaat!
@Caira, sorry maar lukt mij ookn iet hoor 1 drol haha, dus helaas ik het blijkbaar hetzelfde als _Leen,helaas kost je gewoon veel stro de stal droog te houden! wat toch een must is voor zijn voeten!
Meer ruwvoer? tja ze hebben bij ons kuil en dat krijgen ze drie keer per dag, een net is misschien wel een idee om hem bezig te houden ja, ik zal eens vragen of ik dat op mag hangen! txs voor de tip had ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht!
quartel schreef:Leen_ schreef:@ Caira: Kan jij dan 1 drol uit stro halen, ik niet hoor, je halve stal komt dan toch mee... Mijn paard heeft vroeger ook op stro gestaan en dat was (op het eten na) een even grote ramp als TS haar paard, nu hij op vlas staat heb ik er geen problemen mee. Elke dag z'n drolletje eruit en klaar, sinds hij op vlas staat heeft hij ook zijn eigen hoekje omdat het bij vlas gewoon netter bijeen blijft. Bij stro wist ik nooit waar hij geplast had en al het vocht sijpelde door dus moest je al een heel deel stro eruit halen om het een beetje netjes te houden.
zo moeilijk is het anders niet hoor om 1 drol uit de stro te vissen.
Ik doe dagelijks meerdere stallen 10 ongeveer in een uurtje incl opstrooien.
En dan schep ik echt iet al die stallen bijna leeg hoor.
Maar als ik klaar ben zijn ze wel mooi schoon, alsof het net leeg gehaald is en opnieuw opgevult![]()
De meeste paarden plassen altijd op de zelfde plek dus dat is ook niet moeilijk
aerdenhout1 schreef:Leen_ schreef:@ Caira: Kan jij dan 1 drol uit stro halen, ik niet hoor, je halve stal komt dan toch mee... Mijn paard heeft vroeger ook op stro gestaan en dat was (op het eten na) een even grote ramp als TS haar paard, nu hij op vlas staat heb ik er geen problemen mee. Elke dag z'n drolletje eruit en klaar, sinds hij op vlas staat heeft hij ook zijn eigen hoekje omdat het bij vlas gewoon netter bijeen blijft. Bij stro wist ik nooit waar hij geplast had en al het vocht sijpelde door dus moest je al een heel deel stro eruit halen om het een beetje netjes te houden.
zo moeilijk is het anders niet hoor om 1 drol uit de stro te vissen.
Ik doe dagelijks meerdere stallen 10 ongeveer in een uurtje incl opstrooien.
En dan schep ik echt iet al die stallen bijna leeg hoor.
Maar als ik klaar ben zijn ze wel mooi schoon, alsof het net leeg gehaald is en opnieuw opgevult![]()
De meeste paarden plassen altijd op de zelfde plek dus dat is ook niet moeilijk
_Lorette_ schreef:Een viespek zal nooit ineens schoon worden, maar je stal zal wel gemakkelijker uit te mesten zijn en hij zal het vlas niet opeten, dus er blijft meer strooisel over.