Onder de 18 jaar met begeleiding?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 17:05

hoi,

Zelfs mijn zusje van 12 die nog geen halfjaar rijd kan der ruiterbewijs halen als ze die theorie even naar binnenstampt. Het is gewoon de grootste onzin en geldvangerij die er bestaat want wat heb je eraan. IEDEREEN kan zijn ruiterbewijs halen; het geeft GEEN garantie dat je kunt rijden en ik heb nog nooit wat gedaan op wedstrijden maar weet toch wel zeker dat het verantwoord is dat ik naar buiten ga.
En als ik mijn zusje van 12 op een manegeknol zet gaat het wel goed maar zet ik haar op een normaal paard zet gaat het verkeerd.

JIJ denkt kortzichtig (tegen diegene die tegen kawa loopt te zeuren dat ze kortzichtig denkt) Want iedereen kan het bewijs halen ongeacht of je goed kunt rijden of niet. En je bent zonder dat papiertje ook WA verzekerd; dat is iedereen met een normale verzekering (behalve hele zware gelovigen die niet in verzekeringen geloven omdat ze denken dat alles wel goed komt)

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 17:12

Citaat:
Op 2001-08-25 23:55, schreef Lunatic:
NEE Runningkawa, ik snap jou niet!!!
Volgens mij ben jij echt heel blond of gewoon kortzichtig Frusty .
Sorry hoor, ik zit me mateloos te irriteren aan jouw houding tegenover het ruiterbewijs, mensen die duidelijk gelijk hebben en medeweggebruikers! Jij denkt er blijkbaar nogal luchtig over...
Het ruiterbewijs is VERPLICHT als je over de weg gaat met je paard!! Moeten we je dat nou nog vaak uitleggen of begint er iets bij je te dagen. Hier is geen discussie over mogelijk, want het is een vaststaand feit. Of je nou L rijdt of ZZ, een ongeluk kan ALTIJD gebeuren ook als je je ruiterbewijs wel hebt. In jouw geval heb je mazzel dat je verzekering dat dekt (gek zeker Verward ), maar dan nog blijft het verplicht als je over de weg gaat, of je er nou naast loopt of erop zit. Alsof zo'n agent ff gaat bellen met een rijvereniging op het moment dat er 4 auto's op elkaar zijn geknald en er gewonden zijn gevallen, om te vragen op welk niveau je rijdt Frusty .
Uit wat je schrijft kom je over alsof je je te goed voelt voor een ruiterbewijs. Laat die arrogantie is varen en wees verstandig, haal dat papiertje even.
(zonder theorieboek, want je kent alle ziektes, behandelwijzen en verkeersregels blijkbaar al, omdat je M rijdt Schijnheilig )

IDD een ongeluk kan altijd gebeuren daar helpt een ruiterbewijs niet voor of tegen maar je bent ook gewoon WA verzekerd. Die agent gaat echt niet de RV bellen maar wat jij nu zegt vind ik dus echt klinkklare onzin. EEn ruiterbewijs is niet verplicht! een WA verzekering is verstandig; Ik ken kawa redelijk via de chat en arrogant is ze zeker niet eerder TE bescheiden. Ze rijd M en kan zeker goed rijden.
Sorry maar ik vind dat jij echt onzin schrijft.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 18:39

Oké samenvattend:

1. een ruiterbewijs is wettelijk verplicht als je over de weg rijdt.
2. een ruiterbewijs zegt niet dat je kunt (buiten)rijden (ik heb m na 1 jaar manegelessen gehaald)
3. de verzekering op je ruiterbewijs is een extra verzekering: zij vergoeden in 1e instantie en verhalen dan op je eigen WA verzekering.

Discussie of het zinnig is of niet staat hier geheel buiten want het is gewoon wettelijk verplicht en dat was ook de vraag van de topic.

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 21:29

hahaha Ireentjuh!!!

ik wil niet vervelend zijn, maar bij ons is het dus niet zo gegaan. je moest 1 rondje achter elkaar aan rijden buiten. dat was het. en een sprongetje van 20 cm. dus als iemand het graag makkelijk wil halen: kom het bij ons halen!!

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 12:02

Steef, jij bent al net zo kortzichtig als Runningkawa Frusty . Lees mijn gequote stukje nog maar eens goed!!

Manon 2 heeft het nog even goed samengevat en daarmee is de kous af!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 13:41

zo ik heb net de politie gebeld op het nummer 0900 8844
En het is volgens hen NIET!!!!!! verplicht.
Je bent gewoon verzekerd en ik mag met mijn paard zo de weg op.
Behalve dan in gebieden die daartoe zijn aangewezen. Maar dat is bij mij niet en op de openbare weg dus ook niet.

En als je het niet geloofd bel je er zelf maar naartoe.

En nogmaals die kennis van mij die tegen een auto zat, daar is alles bij verzekerd hoe kan dat volgens jullie dan?

als jullie je graag af willen laten zetten fijn ga je gang veel plezier met geld over de balk smijten.

Nu zegt de politie en men verzekering (en de verzekering van men kennis) het al en ik denk dat die het wel weten.
Dus als het niet klopt zijn hun kortzichtig en niet ik

Dus nu is de kous wel af.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 13:46

Het zal inderdaad per regio schelen. Want ook hier is een ruiterbewijs niet verplicht. Ik denk ook dat het pas zinvol is om te verplichten als een het halen van een ruiterbewijs werkelijk kan aantonen dat je kunt rijden. Nu is het slechts geldklopperij. De dingen die gevraagd worden zoals exterieurbeoordeling en benoemen van tuig is volstrekt niet relevant, en het zal je niet helpen bij het maken van een bosrit en de controle over je paard. Dat laatste is wel relevant. Ik sluit me dus aan bij runningkawa en bij Steef.

Ange

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 13:50

JE mag gewoon buitenrijden, het ruiterbewijs is wel makkelijk maa rnog niet overal verplicht en daarnaast geld ook de regel dat het ruiterbewijs alleen voor JOUW geldt dus neit voor degene die met jouw meerijdt. Dus ook jij bent niet verzekerd als je mede-ruiter/amazone een ruiterbwijs heeft, het is persoonsgebonden!!! Vberder maakt het qua leeftijd neit zoveel uit, het is veiliger om met een groepje te gaan, of met 2 personen. De paarden zijn dan rustiger!