Ik heb een misdaad begaan...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:39

Dank jullie wel allemaal, moet eerlijk zeggen dat ik het toch wel leuk vind dat er mensen zich kunnen vinden in mijn idee ;) Maar merk ook aan poon dat hij het zo wel best vindt :j Hij vond het vandaag zelfs niet nodig om mij te begroeten, hij keek wel of hij die persoon niet kende, maar toen ik de weide open had had ik nog niks gekregen (kopje was ondertussen ook alweer naar beneden geweest) en toen ik riep "ey, moet je niks zeggen?" toen kreeg ik zo'n klein, kort hinnikje .. Dat was precies nog teveel _O- Dus dat is helemaal [***], die hinnikt alleen als hij het moeilijk heeft met iets (bv. te lang naar zijn idee al geen eten meer gehad ofzo :P ).

Nog even een stukje van gisteren uit het andere topic:
Citaat:
Ik heb vandaag wat met hem gewerkt in de roundpen, ging super! :D
Daarna hem even in de piste gezet zodat hij kon rollen en wat rondscharrelen enzo, hier heeft hij wel heel veel staan roepen, maar ik weet eigenlijk niet op wat .. Volgens mij liepen er in de verte paarden op de weg ofzo (er staan heel veel paarden in de buurt en er wordt heel veel in de bossen gereden), hij keek ook telkens naar 1 punt terwijl er nog veel meer paarden rond hem stonden. Even dacht ik: ohjee, zou hij het misschien toch aan het beseffen zijn? Heb 'm dan terug meegenomen naar de weide, daar nog wat bezig geweest en gezeten, gekeken wat hij daar deed, maar daar was hij weer de rust zelve. Lekker grasjes knabbelen, op een bepaald moment schrok 1 paard zich rot van een duif in het bos, die vloog echt van de ene naar de andere kant van de weide (paard dus :+ ) en die van mij keek even op en had toen iets van: oh, ok, dat was het dan weer .. Hij heeft ook ontdekt hoe lief z'n buurvrouw is als die eten/hooi krijgt. Hij stond een paar meter van de draad af, met z'n kont naar haar weide zeg maar, en ineens vliegt die op hem af! :oo Eigenaars & ik hadden allemaal zoiets van o .. k .. En wat doet die van mij? Die kijkt eens om, doet een paar stappen naar voren en gaat gewoon weer verder :') Ik wist niet wat ik zag, had echt verwacht dat hij zich zou omdraaien en haar aanvliegen, normaal accepteert ie niet dat er een paard zo naar hem doet ... Dus ik blijf het allemaal vreemd vinden _O-

En vandaag was voor mij nog wel een beetje een moeilijke dag, het was namelijk de eerste keer dat hij bijna 24u "alleen" stond. Ik was gisterenavond nog geweest (naja, heb er de hele middag gezeten) en dan zou ik vandaag pas na mijn werk kunnen, dus vrij lang. Hij had gisteren laten zien dat de stal ook erg leuk was om aan te schuren, dus daar heb ik snel wat gefabriceerd zodat hij er hopelijk vanaf zou blijven (pensioneigenaar heeft gezegd dat ze daar nog een echt stroomdraadje gaat spannen enzo) maar toch maar met een klein hartje naar huis. Maar hij is super braaf geweest! Toen ik aankwam zag ik dat de tussendraad, die ik dus gebruik voor de stripbegrazing, aan 1 zijde bijna op de grond hing .. en mijn pony stond daarachter, terwijl ervoor er nog weide met heul veul gras lag en hij er echt zonder moeite over had gekund. Er staat niet eens stroom op! Dus denk dat ie het allemaal wel ok vind zo, brave pony :Y)
Z'n buurvrouw is trouwens een ander verhaal, daar begin ik schrik voor te krijgen. Man, wat is dat een kreng := Ik dacht eerst: prachtig, een merrie langs hem, dat moet ik hebben .. maar van dat idee begin ik toch terug te komen := Zodra hij ook maar bij de draad in de buurt komt vliegt zij er op af .. De eerste keer zelfs toen ik aan de draad stond en hij langs mij :+ Toen heb ik me eens gemoeid, ze was snel weg :') Daarna kon ik, als ze weer afkwam, haar weer laten omdraaien door gewoon "neen" te zeggen en te wijzen, dan ging ze gewoon weer weg .. Maarja, ik kan niet altijd mijn pony beschermen :P [***] maakt er niet altijd wat van, maar 1 moment reageerde hij toch best hevig (nog niet zo hevig als kan, maar had het idee dat z'n emmertje toch begon over te lopen) dus ergens heb ik toch wel schrik ... Weet je, zij bokt ook gewoon naar hem enzo, maar als ze dan tussen de draden blijft hangen of weet ik het, ik maak het liever niet mee hoor := Dus daar zit ik nu toch een beetje mee .. anderen hebben hem eerder vandaag echt zien steigeren en lelijk doen, dus het is niet z'n vriendin :+ -O-

Leppie

Re: Ik heb een misdaad begaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:08

hihi.. Wat een braaf paard heb jij. Maak je er maar geen zorgen over hoor, zo te horen is hij prima in staat zichzelf te verdedigen. Zijn buurvrouw is degene die het uitlokt naar ik hoor. Als je er echt nog over inzit kan je ook even met de eigenares van zijn buurvrouw praten wat er kan gebeuren en wat zij wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:22

Daar is hij zeker voor in staat :j Ik heb alleen wat schrik voor de gevolgen als 1 van de 2 het verkeerd inschat .. Als die draden meegenomen worden enzo, ik wil het niet weten := Heb dit vandaag al vermeld aan de vriend/man van de eigenaresse, maar die deed er nogal luchtig over. Maar als ik haar zie ga ik het tegen haar ook nog eens zeggen :j Niet dat ik meteen een oplossing zou weten eigenlijk :+

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:24

nouja.. je kan proberen het schrikdraadje waar hij binnen loopt aan de andere kant van de weide te zetten... Hij loopt op grensbegrazing toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:29

Klopt :j Maar de weiden grenzen compleet aan elkaar en hij moet wel overal kunnen eten ..
Ik zat ook te denken om een draad te spannen aan de binnenkant, dat ze zeg maar nog een halve meter tussenruimte ofzo hebben .. maar ik vind wel dan dat zij dat mogen doen, die van mij doet niks :=

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:40

jup.. daar moet je het dan over hebben met de eigenaresse. Ik zou wel proberen om het nog even aan te kijken. Misschien is het met een weekje al afgekoeld, zodra de buuf merkt dat ze niks van je paardje te vrezen heeft.
Wat je ook doet, bespreek het even met de eigenaresse van de buurvrouw. Wat je ook doet, breng het vriendelijk ^^,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:44

Haha ja, dat moet wel lukken hoor, ik ben een heel vriendelijk mens :Y)
Ik heb er ook zich ook geen problemen mee dat die merrie zo zuur doet, ik hoop alleen dat er niks verder gebeurd .. Snap je?

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:16

haha, ja ik snap het helemaal. Liever voorkomen dan achteraf handelen. Maar toch ^^,

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:56

Er word altijd gepraat... Trek je er niks van aan, jij weet wat 't beste is voor je paard..