Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aisie schreef:Mijn paarden gaan savonds altijd heeel graag op stal, terwijl er dan geen eten wacht. Dat krijgen ze pas uren later terwijl ze gras wel veel lekkerder vinden dan hooi en hun wei vol met lekker sappig gras staat.
Maar goed, het kan natuurlijk uit gewoonte zijn![]()
Maar de shetlanders van mij buurman, die overigens er verder totaal niet naar omkijkt ze hooguit een paar boterhammen toegooid op een dag, die weten niet hoe snel ze in hun schuilstal moeten staan als het gaat regenen. Ze rennen er letterlijk in terwijl dat nooit wordt schoongemaakt en er ook zeker geen eten in te vinden is. En ze zijn er elke nacht ook in te vinden en nee, er wordt geen eten in gegooid helemaal niks......Ze gaan er echt helemaal vrijwillig in.
Dus persoonlijk denk ik zelf dat er sommige paarden/pony's zijn die de stal best aangenaam vinden
mirgino schreef:bij ons op stal krijgen ze voor ze wei op gaan eerst hooi en beetje voer,de mijne eet rustig alles op en 1 van haar ook maar de fries eet zijn hooi amper en die gaat dan ook al snel als eerste de wei op
later neemt ze de andere 2 mee en deze lopen rustig naast haar naar de wei en lopen rustig de wei in
toen de wei in April net open was stormden ze de wei in ,nu niet meer
en als ik hem overdag eruit haal is dat ook geen probleem hij loopt rustig mee en bij terug zetten ook geen haast.
maar wij hebben relaxte paardendie graag op de wei staan en graag binnen staan.
Citaat:Ook dingen als 'mijn paard staat buiten alleen maar wat chagerijnig te staan', tja, wat doen ze binnen dan? Vrolijk rondrennen in hun stalletje?
pmarena schreef:Natuurlijk zijn er genoeg paarden die 's middags / 's avonds graag naar binnen gaan , maar als ze er even later weer uit willen zit de deur dicht en moeten ze hun opsluiting uitzitten tot er weer iemand zin / tijd heeft om de deur open te maken....
Wil je een fijne plek voor je paard dan geef je hem wei EN stal EN als de wei niet altijd goed is , ook een droog plekje buiten voor bij slecht weer....en laat je het dier lekker zelf kiezen wanneer hij naar binnen wil EN naar buiten
tinkerfunss schreef:bij mij op stal staan de paarden in de zomer 5 uur per dag op het land, maar als je ze langer laat staan gaan ze ongeduldig voor het hek heen en weer lopen, ze willen gewoon naar binnen.. snap ik niet..
als ze in de paddock staan willen ze na 2 uur ook heel graag weer naar binnen, maar daar is geen voer dus dat snap ik al beter.
janflicka schreef:pmarena schreef:Natuurlijk zijn er genoeg paarden die 's middags / 's avonds graag naar binnen gaan , maar als ze er even later weer uit willen zit de deur dicht en moeten ze hun opsluiting uitzitten tot er weer iemand zin / tijd heeft om de deur open te maken....
Wil je een fijne plek voor je paard dan geef je hem wei EN stal EN als de wei niet altijd goed is , ook een droog plekje buiten voor bij slecht weer....en laat je het dier lekker zelf kiezen wanneer hij naar binnen wil EN naar buiten
Moet je wel de luxe bezitten om uit al die optie`s te kiezen he?