wie heeft er prive een binnenbak?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:39

Als je het je kan veroorloven: zeker doen!
Idd, de laatste twee winters zouden voor mij al doorslaggevend zijn. Met al die sneeuw, vroeg donker en slechte dagen, is er niets heerlijkers dan in je eigen binnenhal rond te kunnen rijden.
En ik moet je eerlijk bekennen dat als ik er het geld voor zou hebben, er ook niemand bij mij zou komen staan (stalling). Je bak een keer uitlenen/verhuren aan GOEDE vrienden zou ik ook geen probleem vinden, al ben ik wel bang dat je er een hoop 'vrienden' bijkrijgt om wat je hebt.
Eigenlijk moet je gewoon lak hebben aan wat anderen denken, ik snap dat dat niet makkelijk is, maar je moet toch aan jezelf denken, een ander doet dat niet.

mhollander

Re: wie heeft er prive een binnenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:56

Zeker doen! Ik ben wedstrijdruiter maar zelfs ik mis soms de binnenbak. Heb al een luxe met 2 buitenbakken dus mag ook niet klagen maar zou er heel wat voor over hebben om een binnenbak erbij te hebben.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:30

Als ik de mogelijkheid had zou ik het meteen doen! Lijkt me heerlijk, lekker je eigen binnenbak!! Radio volop aan, geen gezeik aan je kop, geen mensen die je in de weg rijden!! :j

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:01

Tsja inderdaad, waarom niet?

En als je het financieel ooit nodig hebt, kan je de binnenbak toch een paar uurtjes verhuren per week? Dan heb je geen pension klanten, maar wel inkomsten ervan. :)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:08

Daar hoef ik niet eens over na te denken, lijkt me heerlijk !

qondmkmc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:54

ikke niet.

wilma_b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 20:05

Fitzroy schreef:
Poeh, die binnenbak is natuurlijk super, daar zeg ik niets van.

Maar zou je niet eerst je eigen huis verkopen? Dat lijkt me eerlijk gezegd wat verstandiger in de huidige markt. Je zult niet de eerste zijn die jaren dubbele woonlasten heeft.

@Fitzroy, het is zeker de bedoeling om eerst ons eigen huis te verkopen.
We hebben ooit slapeloze nachten gehad omdat we 2 huizen hadden. DAT NOOOOOIT MEER.
Nu maar hopen dat ons niet iemand anders voor is.

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:09

ateo schreef:
Fitzroy schreef:
Poeh, die binnenbak is natuurlijk super, daar zeg ik niets van.

Maar zou je niet eerst je eigen huis verkopen? Dat lijkt me eerlijk gezegd wat verstandiger in de huidige markt. Je zult niet de eerste zijn die jaren dubbele woonlasten heeft.

@Fitzroy, het is zeker de bedoeling om eerst ons eigen huis te verkopen.
We hebben ooit slapeloze nachten gehad omdat we 2 huizen hadden. DAT NOOOOOIT MEER.
Nu maar hopen dat ons niet iemand anders voor is.

Contract opstellen met de ontbindende voorwaarde dat je oude huis verkocht hebt op het moment dat je wil gaan overdragen :)

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:26

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-04-23 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

wilma_b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 13:02

Tja, het is natuurlijk het onderzoeken waard en dat zullen we ook doen.
Volgens de verkoper (maar dat kan natuurlijk een smoesje zijn) zijn er 3 potentiële kopers die hun huis al te koop hebben gezet. Je weet nooit of je dat moet geloven. Het huis staat nu 8 maanden te koop en wij zitten ook met een huis in het duurdere segment dat niet zo snel verkocht zal worden. Het zou pure mazzel zijn als dat wel het geval zou zijn. Ik verwacht eigenlijk niet dat de verkoper zo lang wil wachten. En hoe lang moet je het dan rekken? Morgen gaan we er eens achteraan.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 13:46

wij hadden ook ons huidige huis gekocht met de ontbindende voorwaarde dat ons oude huis verkocht moest zijn.
De verkoop van ons oude huis ging niet door en we moesten de koop van ons nieuwe huis dus ontbinden.

Gelukkig ging het een half jaar later allemaal wel door, en nu wonen we hier al bijna twee jaar!

Lijkt me heerlijk hoor, een eigen binnenbak. Zijn de buren misschien ook blij mee, kunnen zij er misschien ook af en toe gebruik van maken?! Succes!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 13:52

als je het je kan veroorloven en je koop het niet omdat het misschien decadent is... laat de rest toch lekker kletsen! Als iemand hier iets van zegt dan is het hooguit omdat diegene stinkend jaloers is...

Ik zou het direct doen als het een mooi object was en ik het geld had... heerlijk toch! nooit meer last van het weer of andere ellende, als het buiten glad is kunnen de paarden alsnog lekker uit de box en in de binnenbak, het is ideaaaaaal!

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 13:55

Wij hebben thuis ook een binnenbak.
Dit was ook al een grote hal, en heel vroeger al een binnenmanege. Toen we de bodem (beton )er uit hadden gehaald kwam de manege zandbodem er weer onder uit. Dus dat was een mee valler.
We hebben zelf 1 pony, 2 paarden en een veulen. En verder ook geen pension klanten.
Dus het is puur alleen voor ons zelf. Er komt wel is een vriendin rijden met haar paard ofzo. Maar verder niet.
Als het kan, waarom niet. Vooral met weer als dit in dit koude kikker land is een dak boven je hoofd heeeel fijn!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:22

Heerlijk hoor zo'n binnenbak :j
Vriendin van mij woont op een boederij en heeft ook een binnenbak (eigen gebruik), geweldig toch!
Ik ben stikjaloers :D

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:18

Gewoon doen; geniet er van. Het is een heerlijke luxe voor jou en je paarden als je iedere dag het jaar door kunt bewegen.
....dan maar decadent *D

cupacakex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:35

als ik de kans zou hebben zou ik die zeker pakken! heerlijk!
en als het buiten bevroren is kan je ze altijd een paar uur daar in zetten om even lekker los te gaan

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:38

Mijn reactie op een privé binnenbak zou zijn:
JOEHOOOOEEEEE!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Lekker van genieten en je niets aantrekken van wat anderen misschien zullen denken!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:43

geweldig toch en daarnaast ook nog makkelijk als uitloop voor je paarden, lekker doen dus :D

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:45

Als je het kan financieren, gewoon doen! En wat anderen ook al zeiden, eventueel de bak tussen bepaalde tijden verhuren aan buurtgenoten. Heb je er nog wat inkomsten aan ook, met een beetje mazzel kan je daarmee (een deel van) het onderhoud financieren en kost het dus ook op termijn niet veel. Plus dat je bij verhuur van alleen de bak ook volledig invloed hebt over wanneer je mensen op je erf hebt en wanneer niet, en hoeveel mensen. Een pensionpaard kan altijd iets mankeren waardoor de eigenaar op idiote tijdstippen toch nog op stal wil zijn en dat probleem heb je dan ook al niet, plus dat pensionklanten vaak toch wel heel veel werk opleveren en zelden zonder eisenpakket komen.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:50

Ik zou er geen 2x over na hoeven denken! Doen!

Heerlijk s'winters gewoon door kunnen rijden! En omdat het van jezelf is kan je er ook eventueel in longeren en losgooien (iets wat op een pensionstal meestal niet mag) als het weer echt extreem is (paarden losgooien op gladde bevroren bodem is ook niet altijd alles)

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:08

Ik zou het geweldig vinden en ik zou me als ik jou was dan ook helemaal niet druk maken om wat anderen er van vinden.
Wij hebben thuis alleen een buitenbak en heb ook de keuze gemaakt ze voor de periode met slecht weer in pension te zetten en dat bevalt prima :)

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 23:06

Oh wat heerlijk joh! Toen wij hier naar toe gingen verhuizen hadden we ook de optie om een boerderij met flink wat land en stallen en een rijbak te kopen. Echter stond dit huis in Duitsland en we wilden toch echt niet de grens over... moet eerlijk zeggen dat ik soms wel eens nadenk over hoe dat zou zijn geweest... volgens mij toch wel super :)
Leuk dat jullie er voor gaan!!!

NicoleL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 23:46

Doen, heerlijk die vrijheid voor jezelf!

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 00:03

Je kunt het je veroorloven, hoeft er niets voor te laten, je partner staat schter je...Doen!
Wat maakt jou het uit wat anderen denken. Is geen pretje om sportpaarden 2 maanden te moeten laten staan, omdat er bergen sneeuw liggen...

Ben nu ook "bezig" met een huisje met een mini binnenbakje en daar ben ik al tevreden mee. Alleen wil ik wel 1 of 2 pensionklanten, omdat ik het ook wel gezellig vind (met de juiste mensen dan), maar dat is ieder voor zich.

Kijk diep in je hart en luister daarnaar...

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:06

Ik heb een prive binnenbak,
geen pensionners en ook geen mensen van buitenaf om te rijden.

Ik vind het heerlijk!!!!
En geniet volop van mijn ongelooflijk luxe bezit!

Gewoon doen.