opisop_shop schreef:mwah, als ik zag wat die van ons naar binnen kregen dan valt dat zielig gehalte wel mee hoor
Ja sommigen zijn wel eg handig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jesito schreef:Tooske schreef:Ik vind het helemaal niet zielig paarden die de hele dag in hun stal staan vind ik veel zieliger.
wat een vergelijking
jesito schreef:Tussen een paard met graasmasker op in de wei of een paard op stal zijn meerdere opties.
Bassenqua schreef:jesito schreef:Tussen een paard met graasmasker op in de wei of een paard op stal zijn meerdere opties.
Ja lekker gezellig in je uppeltje op het zand! Nee hoor geef mij maar een graaskorf, redden ze zich prima mee en kunnen lekker buiten in de kudde, bij hun soortgenoten zoals het hoort en zoals ze zelf graag willen.
TS ik hoop dat je wat aan de verschillende meningen hebt gehad en dat je paard wat gewicht kwijt raakt, voor welke optie je dan ook kiest!
jesito schreef:Iedereen ziet z'n paard toch zo graag grazen en klaagt op stal als er geen gras is en als er dan gras is worden de paarden te dik.
Een graasmasker vind ik zielig, maar kan me wel voorstellen dat sommige dit doen.
Ik heb al verschillende paarden zien staan met zo'n ding en de paarden ergeren zich een voor een eraan.
Zijn vaak aan het schuren om hem af te krijgen.
Met drinken zie ik ze komisch doen om fatsoenlijk te kunnen drinken en met dat hete weer kan dat toch niet goed zijn als de neusgaten die dan al in verhouding zo klein zijn ook nog gedeeltelijk afgedekt worden met een stuk rubber.
Dan zou ik liever kijken voor een maatje en zet het paard op een paddock met wat hooi en zet hem misschien een uurtje ofzo op de wei, daar went een paard heel snel aan.
24/7 zo'n ding omlaten vind ik al helemaal niet kunnen.
Het is gewoon moeilijk, we willen graag paarden zien grazen maar de meeste weiden zijn veel te vet voor onze paardjes, daarbij willen we dan ook nog wat meusli voeren of wat wortels en appels.
Maar het is gewoon allemaal te veel en ik denk dat daar verandering moet komen.