70 euro voor twee keer per week bijrijden, doen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:09

Desiree"]
[quote="lis schreef:
[Daar heeft een bijrijder toch niets mee te maken? .
[/quote]
Niet? nou, dan hoeft ook niemand op mijn paard te rijden zou ik dan redeneren! Haha!

Dat hoeft toch ook niet, je kan ook gewoon zelf zeven dagen in de week 365 dagen in het jaar voor je paard zorgen!

Je gaat mij niet vertellen dat je tegen heug en meug iemand anders op je paard laat rijden om voor diegene z'n hobby te zorgen Verward

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:09

ja maar een beroepsruiter en een bijrijder zijn niet met elkaar te vergelijken. Indien inderdaad iemand voor handen was die een plusje aan mijn paard kon rijden, mocht het gratis. Maar die ben ik nog geen een tegengekomen. Dus DOKKEN! En anders laat mijn paard maar lekker staan, want het komt toch in de wei. De lusten, dan ook de lasten en niet alleen maar willen profiteren van andere mensen!

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:13

Desiree schreef:
ja maar een beroepsruiter en een bijrijder zijn niet met elkaar te vergelijken. Indien inderdaad iemand voor handen was die een plusje aan mijn paard kon rijden, mocht het gratis. Maar die ben ik nog geen een tegengekomen. Dus DOKKEN! En anders laat mijn paard maar lekker staan, want het komt toch in de wei. De lusten, dan ook de lasten en niet alleen maar willen profiteren van andere mensen!

OK, maar jij verhuurt je paard dan dus ook echt, je bent er niet van afhankelijk. Ik zou mijn eigen paard nooit op die manier willen exploiteren (ze is nu nog geen half jaar dus het is nog niet echt van toepassing hoor Knipoog) , dan gaan mensen maar naar de manege.

En veel mensen zijn er echt wel van afhankelijk en hebben een probleem (ook financieel!) als de bijrijder op stapt, dan gaat er in mijn ogen toch iets mis.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:16

Nou, het is gewoon fijn, een extra bijdrage van mijn bijrijdster, maar ik kan ook zonder. MAar het gaat mij gewoon om het principe. Niet mij alles laten betalen. Ik zou OOK wel willen rijden op andermans kosten maar zo werkt het niet. En ik heb niet het gevoel dat ik mijn paarden exploiteer. DAarvoor ben ik te zuinig op ze. Ik neem ook niet met alle bijrijders genoegen.

Anya

lis"]
[quote="Anya"][quote="lis schreef:
Jeetje, 70 euro voor 2 keer in de week rijden.. Plus de kosten van de lessen erboven op. Dan ben je dus 120 euro per maand kwijt als ik uitga van 1 keer in de week een les rijden. Dat is dus bijna 245 Gulden!!
Is het een uur heen en een uur terug, of een uur in totaal?

Mag ik vragen waarom ze er zoveel geld voor vraagt? Is dat omdat ze het paard anders niet (meer) kan onderhouden?

Even een kleine voorbeeldberekening:
ik betaal 190 euro stalgeld per maand (ik sta redelijk goedkoop)
daarbij komt hoefsmid bekappen ca 15 euro per maand
lessen heb ik zelf ook 60 euro per maand
entingen, veeartskosten, startkaart, lidmaatschappen, vervanging kapot tuig e.d. ca 50 euro per maand.
Totaal ben ik aan 1 paard dus ruim 300 euro per maand kwijt. En dan staat ze nog niet op ijzers, reken ik geen bezine kosten, heb ik geen trailer en geen dure trailertrekkende auto.
[/quote]

Daar heeft een bijrijder toch niets mee te maken? Imo 'neem' je een bijrijder als hulp in de verzorging en niet als hulp in het onderhoud. Je kiest voor een paard, dus moet je het ook zelf betalen. Als blijkt dat je tijd tekort komt, zoek je een bijrijder. Zij blij en jij blij. Waarom komt daar geld bij kijken? En zeker niet de kosten van jouw startkaart en lessen Verward

Het paard als je jouwe beschouwen gaat natuurlijk helemaal niet op. Als de eigenaar het paard wil verkopen, sta je mooi met je €70 euro per maand te kijken. Weg paard.
[/quote]

Om te beginnen zei ik meerijder (geen bijrijder). Dit woord is een bewuste keus. Ik heb helemaal geen hulp in de verzorging nodig. Mijn paard komt gewoon dagelijks op de wei, vindt het echt niet erg als ze een dagje vaker niet bereden wordt...

Ik heb wellicht onvoldoende tijd om twee volwassen paarden te betalen. Ik bied iemand dan de mogelijkheid om mijn paard(en) voor een gering bedrag als het hare/zijne te hebben. Voor veel minder dan een eigen paard kost (daar is die berekening voor bedoeld).

Met andere woorden: een eigen paard kost ruim 300 euro per maand. Een paard (of twee paarden) meerijden kost minder dan een derde, zonder risico. Hooguit het risico dat het paard verkocht wordt.

Maar denk je nu werkelijk dat ik van plan ben een paard te verkopen als ik juist zoveel moeite zou doen om hem te houden?

Los daarvan: bij een manege ben je gemiddeld 60 euro kwijt, deel je het paard met veel meer mensen, heb je er niks over te zeggen en kan hij morgen ook verkocht zijn.

Dat bedoel ik!

Tessebes

Ik vind het wel logisch dat je hier in de buurt meer moet betalen voor bijrijden dan op het "platteland" waar de stalling (veel) goedkoper is. Natuurlijk help je als bijrijder de eigenaar, de meeste zullen er eentje zoeken vanwege tijdgebrek. Dat daar een bijdrage tegenover staat (je hebt er tenslotte als bijrijder ook plezier van) vind ik niet zo'n probleem, mits het maar een beetje normaal bedrag is. Het compleet delen van onderhoudskosten ben ik niet zo voor; het blijft toch het paard van de eigenaar en dan kun je als bijrijder hoog of laag springen, maar het zal uiteindelijk toch zo gebeuren als de eigenaar het wil. De eigenaar heeft voor een eigen paard gekozen en dat kost nou eenmaal een hoop geld, het is niet helemaal eerlijk om de bijrijder daar voor op te laten draaien.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:27

Tessebes schreef:
Ik vind het wel logisch dat je hier in de buurt meer moet betalen voor bijrijden dan op het "platteland" waar de stalling (veel) goedkoper is. Natuurlijk help je als bijrijder de eigenaar, de meeste zullen er eentje zoeken vanwege tijdgebrek. Dat daar een bijdrage tegenover staat (je hebt er tenslotte als bijrijder ook plezier van) vind ik niet zo'n probleem, mits het maar een beetje normaal bedrag is. Het compleet delen van onderhoudskosten ben ik niet zo voor; het blijft toch het paard van de eigenaar en dan kun je als bijrijder hoog of laag springen, maar het zal uiteindelijk toch zo gebeuren als de eigenaar het wil. De eigenaar heeft voor een eigen paard gekozen en dat kost nou eenmaal een hoop geld, het is niet helemaal eerlijk om de bijrijder daar voor op te laten draaien.

Dat ben ik zeker met je eens...
Zou ik ook nooit vragen, mij gaat het erom dat je elkaar een beetje helpt (niet met stallen doen o.i.d. , dat kan ik prima zelf).

Maar ik bied iemand die zich geen paard kan veroorloven (over drie jaar pas trouwens) een goed paard, en daarvoor in de plaats biedt die persoon mij enige compensatie in de kosten, die ik grotendeels zelf blijf dragen.

Op dit moment hebben we trouwens een heel toffe meerijdster, die inderdaad niets betaalt. In de eerste plaats omdat zij zelf geen geld heeft, in de tweede plaats omdat ik kosten van paard en veulen nu nog wel zelf kan opbrengen.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:33

Stelling: De betere bijrijders betalen geen geld voor het bijrijden!

Dat denk ik tenminste van wel, ik denk dat veel mensen die nu misschien geen eigen paard hebben maar wel echt goed kunnen rijden geen zin hebben om te betalen voor het rijden (bijv. studenten die nu geen paard kunnen onderhouden, maar wel wedstrijden op m of z niveau hebben gereden of in de paarden hebben gewerkt)

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:41

bij ons is het 50 euro in de maand en dan mag je rijden wanneer je wil hoe je wil waar je wil en hoelang je wil..

dus ik vind 70 euro voor 2 dagen in de week wel heel erg veel sorry..

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:48

Een soort van bijdrage om het principe (hoe noem je dat nou ook alweer?) vind ik niet verkeerd, maar een berekening van alle kosten, gedeeld door het aantal dagen gaat me gewoon te ver. Het zal nooit haar/zijn paard worden, dus waarom moet er zoveel mee betaald worden.

Anya schreef:
Maar ik bied iemand die zich geen paard kan veroorloven (over drie jaar pas trouwens) een goed paard, en daarvoor in de plaats biedt die persoon mij enige compensatie in de kosten, die ik grotendeels zelf blijf dragen.

Dus jij hebt een bijrijder om iemand een kans te geven een goed paard te rijden? Of om de kosten wat te drukken?

Oja Sprintje, die laatste stelling gaat niet op, hoor Haha! Niet in mijn geval iig. Ik ben bijrijder en betaal helemaal niets, maar kan nog steeds niet rijden hoor.

Wat betreft stallingskosten op het 'platteland'.. De stalling van het paard dat ik rijd, is 245 euro per maand, excl brokken. Ik betaal dus alleen de ijzers omdat ik die er zelf onder wil. Ik rij haar alle dagen, de eigenaresse komt heel af en toe mee, maar ik kan haar beschouwen als eigen paard.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:52

lis schreef:
Oja Sprintje, die laatste stelling gaat niet op, hoor Haha! Niet in mijn geval iig. Ik ben bijrijder en betaal helemaal niets, maar kan nog steeds niet rijden hoor

De uitzondering die de regel bevestigd Clown Verward

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:57

Ik zou het niet doen. Een uur ov is wel erg lang. In het begin houd je dat misschien vol, maar als je er ook nog eens 70 euro voor moet betalen en er een uur voor met het ov moet......en dat voor maar 2x pw rijden. Ze vraagt echt heel veel. Probeer of voormekaar te krijgen dat je voor hetelfde bedrag meer mag rijden, of dat je minder hoeft te betalen voor die 2x pw.

Succes!!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:58

lis"]

[quote="Anya schreef:

Dus jij hebt een bijrijder om iemand een kans te geven een goed paard te rijden? Of om de kosten wat te drukken?
[/quote]

Ja... Inderdaad. Nu gratis. Ik heb wel even goed gezocht tot ik een hartstikke leuke meid heb gevonden. Maar in principe hoeft Anita niks te doen, alleen rijden. Mijn stal doe ik zelf. Ze helpt wel eens, maar er hoeft helemaal niks. Ze kan met mij meerijden en ik help haar met rijden als ze daarom vraagt, maar ze is vrij om te doen wat ze wil.

En ik doe dit o.a. omdat ik die kans vroeger zelf nooit heb gehad. Ik mocht op paardrijden van mijn ouders, maar had niet de mogelijkheid om dat op een 'eigen paard' te doen. Ik reed dus op manegepony's. Ben uiteindelijk gestopt omdat ik niet verder kwam. Ik heb heel lang moeten wachten voor ik uiteindelijk een paard kon kopen. Ik heb B'elanna gekocht toen ik 38 was en het eindelijk kon betalen. B'elanna heeft (per ongeluk) een veulentje gekregen dat ik niet zomaar weg wil doen. Tegen de tijd dat Wiz ook vol stalgeld moet gaan kosten, wil ik iemand zoeken die het niet erg vindt mij iets te ondersteunen in de kosten. Zo houdt Wiz een goed tehuis, kan ik van hem blijven genieten en kan iemand anders hoop ik van mijn paarden genieten.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:59

Sprintje schreef:

Dat denk ik tenminste van wel, ik denk dat veel mensen die nu misschien geen eigen paard hebben maar wel echt goed kunnen rijden geen zin hebben om te betalen voor het rijden (bijv. studenten die nu geen paard kunnen onderhouden, maar wel wedstrijden op m of z niveau hebben gereden of in de paarden hebben gewerkt)

Ik betaal ook niks voor mij bijrijdpaard. Maar ik heb niet op m- of z niveau gereden hoor. Heb gewoon erg veel geluk gehad!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:02

lis"]
Een soort van bijdrage om het principe (hoe noem je dat nou ook alweer?) vind ik niet verkeerd, maar een berekening van alle kosten, gedeeld door het aantal dagen gaat me gewoon te ver. Het zal nooit haar/zijn paard worden, dus waarom moet er zoveel mee betaald worden.
.
[/quote]
ja maar in Den haag kom je er niet met 140 euro stalling per maand (effe meegenomen dus dat 70 euro de helft van de totale kosten zou zijn). HEt is veel duurder dan dat. En 70 euro is voor Den haag misschien niet duur, maar voor Nuenen weer wel, want daar is het houden van een paard weer veel goedkoper.
[quote="lis"]
[quote="Anya"]
[/quote]
.
[/quote]
En wat is daar mis mee? voor wat hoort wat toch. precies zoals Anya zegt: Iemand drukt voor haar de kosten, en zij stelt daar tegenover een kans om een goed paard te rijden. De ene dienst is toch de andere waard?

Je hebt zelf geluk gehad met een eigenaresse die waarschijnlijk beter in de slappe was zit dan de meeste paardenhouders.

[quote="Sprintje schreef:

als bijrijden van je paard door iemand anders resulteert in een beter en daardoor fijner te rijden paard, dan betaalt die persoon in zekere zin al op die manier.

Jady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:10

Opzich vind ik het wel duur....er is niets bji die pony (binnenbak,stapmolens,goede uitrijmogelijkheden enz)
En dan 70 euro...

Mijn bijrijdster (Esra) betaald 55 euro in de maand en dan mag ze 2x rijden.
Ze mag naar buiten of in de binnenbakken rijden.
De dagen dat ze hem doet is Duuk ook helemaal van haar.

Die 55 euro is ook gewoon een bijdrage aan slijtende spullen,spullen die kapot gaan,en de stalling die gigantisch duur is!!!!!
Maarja,daarvoor hebben we ook weer heel veel luxe terug.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:21

Anya"]
[quote="lis"][quote="Anya"]
[/quote]
[/quote]

Ja... Inderdaad. Nu gratis. Ik heb wel even goed gezocht tot ik een hartstikke leuke meid heb gevonden. Maar in principe hoeft Anita niks te doen, alleen rijden. Mijn stal doe ik zelf. Ze helpt wel eens, maar er hoeft helemaal niks. Ze kan met mij meerijden en ik help haar met rijden als ze daarom vraagt, maar ze is vrij om te doen wat ze wil.
[/quote]

Nou, super! OK dan!
Dat meen ik.

[quote="Desiree"]
[quote="lis"][quote="Anya schreef:

[/quote]
.
En wat is daar mis mee? voor wat hoort wat toch. precies zoals Anya zegt: Iemand drukt voor haar de kosten, en zij stelt daar tegenover een kans om een goed paard te rijden. De ene dienst is toch de andere waard?

Je hebt zelf geluk gehad met een eigenaresse die waarschijnlijk beter in de slappe was zit dan de meeste paardenhouders.
[/quote]

Ik heb zelf nooit iets betaald voor het (bij)rijden van andermans paarden. Heb er zelfs wel eens voor betaald gekregen. Kennelijk is het toch een mentaliteitsverschil. Hier in het noorden wordt dat over het algemeen gewoon minder gedaan. Misschien dat ik er daarom zo vreemd tegenaan kijk.

De eigenaresse geeft niets om geld. Ze heeft er veel van Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:31

als ik tot het punt kom dat ik iemand anders moet gaan betalen om op mijn paard te rijden, dan verkoop ik hem.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:37

Vergeet niet dat het ook een marktwerking is. In de randstad is er veel vraag naar bijrijdpaarden en maar weinig aanbod. Logisch gevolg; prijsstijging.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:40

Jeetje ik schrik ervan dat mensen die bijdrage in de kosten zo hard nodig hebben...Een bijrijder nemen die een deel betaald, zodat jij je paard kan houden...Hoe wil je dat dan in hemelsnaam doen als je bv hoge veeartsenkosten maakt Verward

luckyzeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:29

Voor degene die hier mensen lopen aan te vallen met een eigen paard Boos! : je kiest er toch zelf voor om mee te betalen voor een bijrijpaard of niet soms!!!! ik heb mijn verzorgster niet gedwongen om mee te betalen ze heeft zelf op mijn advertensie gereageerd en wist het dus al van te voren.ik heb er 1 nodig omdat ik dan niet mijn paard hoef te verkopen.en ja ik neem verder alle risico's en dingen die een paard met zich mee brengt daarvoor wil ik haar ook niet verkopen! ik heb al vanaf mijn 9de een pony en kreeg later een paard ik heb haar al heel lang en ga haar dus ook niet zomaar wegdoen omdat ik nu een moeilijke tijd heb.als het al jaren voor je betaald word (een paard) en opeens moet je het zelf betalen omdat je ouders het wel genoeg vinden als je 18 word en je ook wel af en toe spullen voor je zelf wilt kopen en ook andere bezigheden hebt wil nog niet zegen dat je dan maar je paard moet verkopen omdat er mensen zijn die maar vinden dat je niks voor een bijrijpaard moet betalen dat het andersom hoort te zijn Verward .....sorry hoor maar die mensen hebben zelf neem ik aan geen paard omdat ze het niet kunnen betalen of niet genoeg tijd hebben.daarom ben ik blij met mijn bijrijder die meebetaald!!!! Lachen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:36

Aanvallen Verward Mag een mening geven niet meer?

Je stukje is op de 1e regel na onleesbaar, btw. Kan je wat meer leestekens en hoofdletters gebruiken aub?

luckyzeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:39

dat zal ik zeker doen lis!!! en ik geef ook mijn mening. ik werk hard om mijn paardjes te betalen en als er dan iemand zegt dat als je je eigen paard niet zelf kan onderhouden dat je het dan maar moet verkopen daar word nogal boos om.of snap je dat niet? heb je zelf paarden??

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:42

Nee, niet meer.
Ik heb 'm verkocht omdat ik hem niet meer kon onderhouden

luckyzeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:52

ik ben erg gehecht aan mijn meisjes en doe ze voor geen goud weg.daarom heb ik een super lieve bijrijdster!! Lachen