Tessebes schreef:Ik vind het wel logisch dat je hier in de buurt meer moet betalen voor bijrijden dan op het "platteland" waar de stalling (veel) goedkoper is. Natuurlijk help je als bijrijder de eigenaar, de meeste zullen er eentje zoeken vanwege tijdgebrek. Dat daar een bijdrage tegenover staat (je hebt er tenslotte als bijrijder ook plezier van) vind ik niet zo'n probleem, mits het maar een beetje normaal bedrag is. Het compleet delen van onderhoudskosten ben ik niet zo voor; het blijft toch het paard van de eigenaar en dan kun je als bijrijder hoog of laag springen, maar het zal uiteindelijk toch zo gebeuren als de eigenaar het wil. De eigenaar heeft voor een eigen paard gekozen en dat kost nou eenmaal een hoop geld, het is niet helemaal eerlijk om de bijrijder daar voor op te laten draaien.
Dat ben ik zeker met je eens...
Zou ik ook nooit vragen, mij gaat het erom dat je elkaar een beetje helpt (niet met stallen doen o.i.d. , dat kan ik prima zelf).
Maar ik bied iemand die zich geen paard kan veroorloven (over drie jaar pas trouwens) een goed paard, en daarvoor in de plaats biedt die persoon mij enige compensatie in de kosten, die ik grotendeels zelf blijf dragen.
Op dit moment hebben we trouwens een heel toffe meerijdster, die inderdaad niets betaalt. In de eerste plaats omdat zij zelf geen geld heeft, in de tweede plaats omdat ik kosten van paard en veulen nu nog wel zelf kan opbrengen.